شناسهٔ خبر: 24264839 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز جشنواره منطقه ای سینمای جوان کاشان

پنجاه و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان با حضور هنرمندان 10استان کشور در کاشان آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

آغاز جشنواره منطقه ای سینمای جوان کاشانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دبیر  پنجاه و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان  جشنواره گفت: 2 هزار و 180 اثر به  بخش های عکس، فیلم و فیلم نامه از استان های تهران، اصفهان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، قم، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، سمنان و شهرستان کاشان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
سید مهدی رضوی زاده افزود: پس از داوری هیات داوران، در بخش عکس 39 تک عکس و 3 مجموعه عکس، 66 فیلم و 16 فیلم نامه برگزیده و به این جشنواره راه یافت.
وی اکران  فیلم های راه یافته به این جشنواره را از امروز تا ششم اسفند در مجتمع سینمایی کاشان بیان کرد و گفت: همچنین آثار منتخب در بخش عکس در نگارخانه سهراب سپهری خانه تاریخی عامریها به نمایش گذاشته شده است.
رضوی زاده، هدف اصلی برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان را حمایت از تولیدات حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای هنرجویان استان‌های سراسر کشور، شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی در خارج از مرکز و تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی بیان کرد.
برپایی نمایشگاه عکس با موضوع کاشان شناسی و آثار منتخب هفته های فیلم و عکس سینمای جوان دفتر کاشان، کارگاه فیلم توریسم، کارگاه دانش افزایی مدیران دفاتر انجم سینمای جوان ایران، تورهای عکاسی و نشست های تخصصی فیلم نامه از برنامه های جانبی  پنجاه و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان است.
پنجاه‌و‌نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در سه بخش فیلم کوتاه، فیلم‌نامه و عکس، تا هفتم اسفند کاشان ادامه دارد.

نظر شما