شناسهٔ خبر: 24264758 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان|حمام شیخ بهایی اصفهان به موزه تبدیل می‌شود

R41346/P1494/S6,51/CT1

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: حمام شیخ بهایی اصفهان با تصمیم شورای فنی سازمان میراث فرهنگی به موزه‌ای با موضوع شیخ بهایی تبدیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

فریدون اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به حمام شیخ بهایی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، حمام شیخ بهایی با یک کاربری فرهنگی، به نوعی موزه معرفی شیخ بهایی و آثار وی تبدیل می‌شود.

وی افزود: برای حمام شیخ بهایی سرمایه‌گذارانی داشتیم و قرار بود طرح‌های فرهنگی برگزار  و هم‌چنین حمام را احیا کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:  اما هنگامی که در شورای فنی سازمان میراث فرهنگی مطرح شد، نظر نهایی شوراری فنی با توجه به شأنیتی که شیخ بهایی دارد قرار شد این بنا در تملک میراث فرهنگی قرار بگیرد.

وی بیان کرد: کاربری پیشنهادی این بود که این بنا کاربری فرهنگی و موزه‌ای در مورد شیخ بهایی باشد و با موزه حمام علی قلی آقا تفاوت دارد.

به گزارش تسنیم،  حمام شیخ بهائی مربوط به دوره صفوی است و در اصفهان، خیابان عبدالرازق، کوچه شیخ بهائی واقع شده و این اثر در تاریخ 29 تیر 1377 با شمارهٔ ثبت 2063 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. حمام شیخ بهائی معروف‌ترین حمام شهر اصفهان، توسط شیخ بهائی (م1030ق) در1025ق در عهد شاه عباس، طراحی و ساخته شده است.

انتهای پیام/ ع

نظر شما