شناسهٔ خبر: 24264655 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شرط مرکل برای اختصاص کمک‌های مالی اتحادیه اروپا به اعضاء

R31356/P36447/S8,89/CT10

درخواست صدر اعظم آلمان مبنی بر اینکه پول های اتحادیه اروپا بر اساس میزان پذیرش پناهندگان و پایبندی آنها به ارزش‌های اروپایی بین اعضاء تقسیم شود خشم لهستان را برانگیخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت"، صدر اعظم آلمان اخیرا درخواست کرده است که تقسیم پول های اتحادیه اروپا در بین کشورهای اروپایی به مسائلی مانند پذیرش پناهندگان و پایبندی به ارزش های اروپایی منوط شود.

لهستان در آستانه برگزاری نشست اتحادیه اروپا در بروکسل این درخواست صدر اعظم آلمان را رد کرده و وزیر امور اروپایی لهستان در این باره اظهار داشته است، به کسی که تصمیم به چنین مانور سیاسی دارد من تنها می توانم بگویم که این یک خطا است.

سران کشورهای اروپایی امروز در بروکسل می خواهند برای اولین بار بدون انگلیس درباره چارچوب های بودجه برای سال های آینده در اتحادیه اروپا سخن بگویند. این بحث ها بسیار دشوار خواهد بود چرا که بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بودجه سالانه این اتحادیه دوازده تا 14 میلیارد یورو با کسری مواجه خواهد شد.

گونتر اوتینگر، کمیسر بودجه اتحادیه اروپا هم از لهستان و مجارستان درخواست کرده است که به ارزش های اساسی اروپا احترام بگذارند. وی این کشورها را تهدید کرد که اگر به رویکرد خود در این راستا ادمه دهند این می تواند به کاهش سرمایه گذاری در این کشورها منجر شود.

علیه لهستان در حال حاضر یک فرآیند قانونی به خاطر اقدامات این کشور و تهدید ارزش های اصلی اتحادیه اروپا وجود دارد. کمیسیون اتحادیه اروپا همچنین علیه مجارستان فرآیندی را به اتهام نقض قراردادهای اروپایی آغاز کرده است.

وزیر امور اروپایی لهستان اظهار داشته است که دولت لهستان همه اقدامات لازم را انجام می دهد تا از یک درگیری سیاسی درباره برنامه های مالی جلوگیری کند. اما ما همچنین انتظار داریم که شرکای ما به ایده های ما توجه داشته باشند.

وی در عین حال تاکید کرد که کشورش طرح تقسیم پناهندگان در اتحادیه اروپا را تحت هیچ شرایطی نمی پذیرد به گفته وزیر امور اروپایی لهستان اگر این طرح با تصمیم اکثریت تصویب شود به یک بحران سیاسی واقعی با عواقب گسترده در اتحادیه اروپا منجر می شود. لهستان تا به حال پناهندگان کمی را پذیرفته است.

انتهای پیام/   

نظر شما