شناسهٔ خبر: 24264544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام‌جمعه شاهرود:

فرودگاه شاهرود زیرساخت عظیم معنوی را به مردم هدیه می‌کند

شاهرود - امام جمعه شاهرود ضمن اشاره به راه‌اندازی پرواز شاهرود-مشهد، گفت: این مقوله، یک زیرساخت عظیم معنوی را به مردم هدیه می‌کند که باید قدردان آن بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس امینی شامگاه جمعه در مراسم بازگشایی خط هوایی شاهرود-مشهد به میزبانی فرودگاه شاهرود ضمن بیان اینکه شیعیان در طول تاریخ نسبت به زیارت و توسل به اهل‌بیت(ع) نگاه ویژه داشته‌اند، تأکید کرد: خوشبختانه با امکانات جدید مثل سرعت در دسترسی و راحتی و سهولت دررفت و آمد زیارت کار راحت‌تری نسبت به گذشته است لذا باید گفت یکی از زیرساخت‌های زیارت و این امر مقدس و همچنین مدیریت در وقت فرودگاه است.

وی افزود: امیدواریم روزهای بیشتر و زمان‌های متفاوت برای این پرواز معنوی در شاهرود در نظر گرفته شود که مردم بتوانند حق انتخاب‌های بیشتری نیز داشته باشند هرچند این زیرساخت می‌تواند مسائل اقتصادی و فرهنگی شهر مانند دانشگاه‌ها و ... را نیز پوشش دهد.

امام‌جمعه شاهرود بیان کرد: همان‌طور که بارها تأکید شد، مردم شاهرود که این فرودگاه یادگار قدمای آنان است که با چه تلاشی سعی کردند با دست‌خالی این زیرساخت‌ها را فراهم کنند لذا باید گفت آن افراد در ربع قرن گذشته سهم خودشان را از یک سرمایه‌گذاری که هم در آن خون‌دل خورده شد و هم زحمت‌ها کشیده شد، ایفا کرده‌اند حال امروز استمرار آن‌یک رسالتی است که اگر بخواهیم به مرز هوایی در شاهرود دست‌یابیم می‌بایست ما نیز سهم خودمان را ادا کنیم.

امینی تأکید کرد: بارها به مسئولان تأکید کرده‌ایم که ما نباید صرفاً به جابجایی مسافران به تهران، مشهد و ان شاالله عتبات نگاه ویژه داشته باشیم بلکه باید به دنبال ایجاد فرودگاه کار گو باشیم چراکه می‌تواند در کف جامعه و در بخش‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی تأثیرگذار باشد.

وی افزود: جدی شدن گمرک و همچنین تسریع امور اقتصادی از طریق فرودگاه می‌تواند توسعه اقتصادی کلانی را به شهرستان شاهرود و استان سمنان هدیه کند لذا مسئولان باید پیگیر این مطالبه باشند چراکه همه مردم و حتی قشر ضعیف از فرودگاه سهم داشته باشند.

پرواز شاهرود-مشهد امروز بار دیگر در حالی از سر گرفته شد که مدت پنج سال این خط هوایی تنها به مقصد تهران پرواز داشت.

نظر شما