شناسهٔ خبر: 24264250 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

رویای آسیایی شدن رنگ باخت!

گسترش فولاد 0 - 3 پیکان؛ تحقیر خانگی آبی و زرد پوشان فوتبال تبریز/ سرهنگ مقابل آقامعلم رفت و برگشت شد

گسترش فولاد در ادامه نتایج ضعیف خود در لیگ برتر فوتبال با 3 گل مقابل میهمانش پیکان تهران تن به شکستی سنگین داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز در یکی از دیدارهای آغازین هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال از ساعت 15 امروز جمعه در تبریز پذیرای پیکان تهران بود که در پایان با 3 گل برابر این تیم تهرانی مغلوب شده و دومین باخت متوالی‌اش را در این رقابت‌ها تجربه کرد.

در این بازی که با استقبال کم هواداران تبریزی در ورزشگاه بنیان دیزل برگزار شد، یاران کریمی کار را بهتر از حریف آغاز کردند و این تیم در دقیقه نخست صاحب دو موقعیت خوب گلزنی شد که در مرتبه اول سنگربان پیکان ضربه سر پیمان بابایی را راهی کرنر کرد و در ادامه این کرنر نیز شوت علیرضا نقی‌زاده را برگشت داد.

بعد از شروع طوفانی گسترشی‌ها، پیکان بازی را به تعادل کشیده و چند حمله خوب نیز روی دروازه میزبان ترتیب داد که این حملات در دقیقه 31 به بار نشست و ماهان رحمانی با شوت خود از پشت محوطه جریمه دروازه تیم میزبان را فرو ریخت تا تیمش یک بر صفر پیش بیافتد.

آبی و زرد پوشان که دوست نداشتند بازنده به رختکن بروند، پس از دریافت این گل فشار زیادی روی دروازه حریف آوردند اما هیچ کدام از حملات این تیم ثمری نداشت و در نهایت نیمه نخست با برتری یک بر صفر تیم میهمان خاتمه یافت.

با شروع نیمه دوم فیروز کریمی یوسف سیدی مدافع کناری خود را از زمین بیرون کشیده و سید محسن حسینی را به میدان فرستاد تا بلکه آهنگ تاکتیکی تیمش را عوض کند که این تغییر نه تنها گرهی از کار گسترشی‌ها باز نکرد، بلکه نتیجه عکس داد.

برخلاف جریان بازی در دقیقه 60 یاران جلالی گل دوم خود را وارد دروازه گسترش فولاد نموده و اختلاف را دو برابر کردند. این گل با ضربه ایستگاهی مهدی مومنی که در نزدیکی شش قدم به سر سجاد مشکل‌پور ساییده شد، توسط مدافع پیش تاخته تیم پیکان به ثمر رسید.

در ادامه توپ و میدان در اختیار یاران کریمی بود اما آنها برنامه خاصی برای جبران گل‌های خورده نداشتند و حتی یک بار هم نتوانستند روی دروازه پیکان خطرساز شوند و روی این بازی بی‌هدف و البته شاهکار داوری در لحظات پایانی نیز گل سوم را هم دریافت کردند.

در دقیقه 90 مسابقه و درحالی که توپ به نفع تیم پیکان به بیرون رفته بود، آندرانیک تیموریان کاپیتان گسترشی‌ها در اقدامی عجیب به جای بازیکنان حریف اوت را پرتاب کرد که داور مسابقه با اینکه صحنه را دید اما متوجه نشد و همین توپ به گل سوم پیکان تبدیل شد.

روی این گل، مرتضی آقاخان، بازیکن تعویضی تیم پیکان از سراسیمه‌گی مدافعان تیم گسترش فولاد نهایت استفاده را برده و با حرکت در عرض و ضربه دقیق خود، توپ را از کنار پاهای فرناندو دخسوس با تور دروازه تیم میزبان آشنا کرد تا زننده آخرین و سومین گل تیمش در این بازی باشد.

در دقایق اندک باقی مانده اتفاق خاصی روی دروازه‌ها رخ نداد و بدین‌ترتیب شاگردان مجید جلالی در روزی که یاران فیروز کریمی از روزهای خوب خودش فاصله زیادی داشت، با 3 گل موفق شدند این تیم تبریزی را در خانه خود شکست دهند.

با این نتیجه گسترش فولاد 30 امتیازی ماند و با یک پله نزول در مکان نهم قرار گرفت تا رویای آسیایی شدن این تیم رنگ ببازد، اما در سمت مقابل، پیکان با دشت سومین برد پیاپی 38 امتیازی شده و موقتاً به رده سوم جدول صعود کرد.

نکته: شکست امروز گسترش فولاد، اولین باخت خانگی این تیم در دیدارهای لیگ برتر فوتبال مقابل پیکان تهران بود که موجب شد و با توجه به اینکه آبی و زرد پوشان در بازی رفت نیز نتیجه را به خودروسازان واگذار کرده بودند، برابر حریف تهرانی خود در باخت دبل کرده و به عبارتی دیگر رفت و برگشت شدند!

گروه داوری: داور وسط: رضا کرمانشاهی - کمک‌ها: رضا سخندان، بابک عباسقلی زاده و محمدحسین ترابیان

اخطار: آرمان قاسمی و امیرحسین کریمی از پیکان

گسترش فولاد تبریز: فرناندو دخسوس، عزیز معبودی، ادسون هنریکه، مسیح زاهدی، یوسف سیدی (سید محسن حسینی)، میلاد زنیدپور، آندرانیک تیموریان، علیرضا نقی‌زاده، پیمان بابایی (علی عاطف)، سامان نریمان جهان ( عرفان افراز) و اسماعیل فرهادی.
سرمربی: فیروز کریمی

پیکان تهران: پیام نیازمند، سجاد مشکل‌پور، حجت حق‌وردی، علی حمودی، آرمان قاسمی، امیرحسین کریمی، ماهان رحمانی، شاهین ثاقبی ( بارانی)، مهدی شیری (علی مصطفی خانزادی)، مهدی مومنی و فراز امامعلی (مرتضی آقاخان).
سرمربی: مجید جلالی
 

نظر شما