شناسهٔ خبر: 24264130 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

اظهارات ضد و نقیض درباره رفع حصر

علیرضا رحیمی: تا کنون هیچ مسئول امنیتی یا قضایی تصمیم یا وعده‌ای را درخصوص رفع حصر بیان نکرده است و اگر عزم و اراده جدی در این خصوص وجود داشته باشد اعلام آن بطور مستقیم از مسئولان ذیربط انتظار است

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد: همان دیدگاهی که خرید هواپیماهای ایرباس و بوئینگ را برای رفاه و امنیت جانی مردم برنمی‌تابد و آن را هدر دادن بودجه کشور می‌داند، رفع حصر را نیز عاملی ضد امنیت ملی و خلاف مصلحت کشور تلقی می‌کند وحال آنکه هر دو دیدگاه با واقعیات عینی جامعه فاصله مریخی دارند.

به گزارش ایلنا، علیرضا رحیمی درباره برخی اخبار منتشر شده به نقل از نمایندگان مجلس در مورد رفع حصر تا پیش از عید نوروز در یادداشتی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرده، نوشته است: رفع حصر مطالبه‌ای فراگیر و قابل توجه است که علاوه بر شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی و رسانه ها از مجلس دهم نیز این مطالبه به دفعات بیان و شنیده شده است.

وی ادامه داد: به دنبال تشکیل کمیته پیگیری رفع حصر در فراکسیون امید و جلسات مختلفی که این گروه در چند ماهه گذشته با بعضی مسئولان ذیربط برگزار کرده انتظار و امید عمومی هم برای تحول و خبر جدید افزایش یافته است. اینکه چقدر برگزاری جلسات کمیته پیگیری رفع حصر موثر بوده و چه میزان به وعده‌های بی‌پشتوانه می‌توان امید بست موضوعی است که دوستان مذاکره کننده باید ارزیابی واقعی از آن داشته باشند.

رحیمی تاکید کرد: اخیرا برخی نمایندگان پرتلاش و با انگیزه و دلسوز مجلس از رفع حصر در نوروز سخن گفته‌اند. استناد سخن این عزیزان، استنباط و برداشت شخصی‌شان از مجموعه قرائن و مذاکرات انجام شده و بعضا نیز وعده‌های کلی و اجمالی که در بیان خصوصی برخی مسئولان امنیتی وجود داشته بوده است. تا کنون هیچ مسئول امنیتی یا قضایی تصمیم یا وعده‌ای را درخصوص رفع حصر بیان نکرده است و اگر عزم و اراده جدی در این خصوص وجود داشته باشد اعلام آن بطور مستقیم از مسئولان ذیربط انتظار است. روشن است که نمی‌توان به حواله کرد وعده‌های تکراری و بی‌عمل برخی مسئولان در مذاکرات خصوصی وعده قطعی رفع حصر در نوروز را به مردم منتقل کرد.این نماینده مجلس ادامه داد: به لحاظ سیاست داخلی در وضعیتی هستیم که رویکرد متصلب و بدبینانه نسبت به رفع حصر همچنان در تصمیم سازان وجود دارد و کمترین نشانی از احترام به خواست عمومی در چنین رویکردی دیده نمی‌شود با این وضعیت اینکه برخی عزیزان چگونه وعده رفع حصر در نوروز را باور کرده و بازتاب داده اند جای سئوال دارد.

 قاسم میرزایی نیکو دیگر نماینده مجلس امروز در حاشیه مراسم ترحیم احترام‌السادات نواب صفوی مادر زهرا رهنورد در مورد اظهارات اخیر غلامرضا حیدری نماینده مردم تهران مبنی بر اینکه رفع حصر تا عید صورت می‌گیرد، گفت: از سوی برخی مسئولان قول‌هایی به ما داده شده و بخشی از فضا هم باز شده است.

نماینده مردم دماوند با اشاره به برگزاری این مراسم ترحیم گفت: مراسم امروز نیز با درایت و عقلانیت تشکیل شده و هیچ اتفاقی هم نیافتاده و نخواهد افتاد و امیدوارم شاهد بهبود فضا باشیم.

کلمات کلیدی

برچسب‌ها:

نظر شما