شناسهٔ خبر: 24264126 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

آیت الله علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه:

اغتشاشات اخیر تهران نتیجه انحراف بود / این آشوب‌ها تصادفی نیست بلکه برنامه‌ریزی آمریکا و انگلیس است

خطیب جمعه مشهد گفت: اغتشاش و آشوب نتیجه انحراف بود، این آشوب‌ها تصادفی نیست بلکه برنامه‌ریزی آمریکا و انگلیس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، همچون هفته‌های گذشته به مسئله شیطان شناسی پرداخت و گفت: در تفسیر شیطان شناسی از قرآن به این نکته رسیدیم که راهبرد شیطان نسبت به بنی‌آدم، وسوسه است.

 

خطیب جمعه مشهد ادامه داد:  آخرین مطلبی که نسبت به وسوسه شیطان بیان شد که در تعابیر شیطان محسوس و مشخص بود، این است که وسوسه، یک نوع اصطلاح‌سازی و ارزش‌گذاری است.

 

وی یکی از مصادیق وسوسه شیطان را اصطلاح سازی و ارزش‌گذاری بر روی آن دانست و بیان کرد: نکته‌ای که امروز در جریان ارتباطات سیاسی و بین‌المللی جهان با محاسبه و معادله بندی استکبار، با آن روبرو هستیم.

 

استکبار بر روی علم، اصطلاح می‌سازد

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به این نکته که استکبار در عرصه علم، اصطلاح می‌سازند و بعد این اصطلاح را معیار ارزش قرار می‌دهد، تصریح کرد: در نهایت هر عنصری که مطابق نظر سیاسی آنان نبود، او را مورد سوژه عملیات روانی قرار می‌دهد.

 

آیت الله علم‌الهدی اضافه کرد: اسم ابتذال و حرکت‌های ناهنجار را می‌گذارند «هنر»، چنانچه کسی با این ابتذال و حرکت‌های ناهنجار مخالفت کرد، می‌گویند او ضد هنر است، بی‌بندوباری و ولنگاری را می‌گویند شادی، چنانچه کسی با بی‌بندوباری و ولنگاری جوانان مخالفت کرد، می‌گویند او ضد شادی جوان است.

 

آیت الله علم‌الهدی در بخش دیگری از سخنان خود به محور قیان حضرت زهرا(س) اشار و تصریح کرد: محور قیام صدیقه اطهر (س) که موجب شهادت ایشان به این شکل شد انحراف ستیزی بود.

 

خطیب جمعه مشهد خطاب به جوانان و آشنایان با فضای مجازی گفت: انحراف ستیزی آزادی‌ستیزی نیست و چنانچه بنا شد با این شعارها و جوسازی‌های دشمن اقتدار نظام را زیر سؤال ببرند و جلوی دستگاه‌های امنیتی را بگیرند خیلی بی‌انصافی ست.

 

اغتشاشات اخیر تهران نتیجه انحراف بود

 

وی ضمن اشاره به اغتشاشات اخیر در تهران و با بیان اینکه انحراف ستیزی باید مسیر و راه ما باشد، افزود: جریان ناپاکی که چند شب گذشته در گلستان هفتم تهران رخ داد و یک عده قداره‌کش به جان مردم افتادند، زندگی مردم را آتش زدند و عزیزانمان را کشتند، نتیجه انحراف بود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: تمام فرقه‌های درویش‌بازی بعد از جریان تحریم تنباکو که به‌وسیله میرزای شیرازی و نمایش اقتدار روحانیت انجام گرفت، توسط انگلیس ایجاد شد.

 

فرقه دراویش ساخته دست انگلیسی‌هاست

 

آیت الله علم الهدی ضمن بیان این نکته که انگلیس‌ها با دیدن قدرت و نفوذ روحانیت مسئله انحراف را از طریق درویش‌بازی راه انداختند، اضافه کرد: حامی جریان‌های درویشی در طول تاریخ رجال سیاسی دست‌نشانده انگلیس و بعدازآن، آمریکا بودند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: این دراویش اصلاً گنابادی نیستند، این‌ها دراویش ملاسلطانی اند و برای راه گم کردن اسمشان را عوض کرده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه ملاسلطان کسی بود که او را انگلیس ساخت و در منطقه‌ای از گناباد مستقر کردند تا جریانی آغاز کند، یادآور شد: با حمایتی که جاسوس‌های انگلیسی انجام دادند این فرقه ترویج شد و امروز به‌صورت موروثی قرار گرفته است، این چه طور فرقه عرفانی است که بعد از مرگ پدر پسرش جایش را می‌گیرد؟

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر انحرافی بودن این جریان، اظهار داشت: از دل انحراف گلستان هفتم، جریان اغتشاش و آشوب و بلوا در داخل کشور صورت گرفت، این آشوب‌ها تصادفی نیست بلکه برنامه‌ریزی آمریکا و انگلیس است.

 

جریان دراویش با هیچ‌کدام از معیارهای دین سازگار نیست

 

وی ابراز کرد: جریان درویشی با هیچ‌کدام از معیارهای مذهب و دین و حتی معیارهای مقام عرفان سازگار نیست؛ این‌ها عناصری هستند که به دنبال دین بدون نماز و احکام هستند، با یک یا علی همه‌چیز حل شود و عده‌ای نیز بر اساس برنامه‌ریزی آنان، این افراد را دنبال می‌کنند.

 

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی نیز در آشوب 7 دی و هم در گلستان هفتم کار قابل‌تقدیری انجام داد و بدون اسلحه کشیدن روی مردم قائله را ختم کرد، گفت: نیروی انتظامی محور اقتدار نظام است و در این راه پنج شهید نیز تقدیم کرد.

 

وی جریان ناامنی توسط دراویش در ایران را مانند ناامنی توسط داعش دانست و تأکید کرد: همان آمریکایی که با تفکر وهابیت سوریه را ناامن کرد اینجا به‌عنوان درویش به میدان آمده است و دستگاه‌های امنیتی باید برخورد قاطع داشته باشند.

 

انتهای پیام/

نظر شما