شناسهٔ خبر: 24264119 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در خطبه‌های نماز جمعه مازندران مطرح شد؛

اخلال‌گران امنیت باید گوشمالی شوند/مسئولان دولتی نباید دارای روحیه اشرافی‌گری باشند

ائمه جمعه استان مازندران، درخطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه این هفته، گفتند: اخلال‌گران امنیت باید گوشمالی شوند، مسئولان دولتی نباید دارای روحیه اشرافی‌گری باشند/ نباید بنیان‌های نظام اسلامی دچار اختلال شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز مازندران اظهار کرد: مردم ایران فاطمی و علوی هستند به همین دلیل برای مردم این کشور مشکلات ایجاد می‌شود.

وی با اعلام اینکه مبارزه ما دشمنان کفر تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) ادامه دارد، گفت: امام راحل فرمودند که مسئله ما با جهان کفر مکتبی است، ما سر مباحث اسلام با دشمنان جنگ داریم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه استکبار دشمن ما هست، ایام فاطمیه به ما درس داد که پای ارزش‌ها بایستیم، اضافه کرد: ما در صورت شرایط سخت و سنگین هم نمی‌توانیم اسلام را رها کنیم، جنگ ما با دشمن جنگ کوثر و ابتر است.

وی  در ادامه با تقدیر از حضور مردم استان مازندران در مراسم راهپیمایی در 22 بهمن گفت: دشمن تبلیغاتی زیادی برای جلوگیری از حضور مردم در صحنه انجام داد ولی حضور مردم دشمن را منفعل و هیبت زده کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به مشکلاتی بیکاری و معیشت مردم، گفت: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با مردم آذربایجان فرمودند ما در عدالت از مردم عقب ماندیم.

وی با اشاره به مشکلاتی که مردم در کشور دارند،افزود: مردم بدون توجه به این مشکلات علاقه‌مند به نظام اسلامی هستند به این دلیل که این انقلاب برآمده از اسلام و اهل بیت است.

طبرسی با اعلام اینکه مردم به شدت در دوران طاغوت مشکل داشتند، افزود: بسیاری از سرمایه کشور را در زمان خروج از کشور خارج کردند و در حال حاضر از این سرمایه در حال استفاده هستند.

وی با اشاره به استقلالی که کشور پس از انقلاب اسلامی دارد، افزود: دشمن چشم ندارد این استقلال را ببیند، بعد 9 دی فتنه‌های زیادی کردند، در حال حاضر به نام دراویش اغتشاش کردند و اقدامات داعشی انجام دادند و جوانان ما را با وضع نامناسبی به شهادت رساندند باید با این افراد برخورد شود، ملاحظه و رأفت اسلامی دیگر تمام شد باید با آنها برخورد شود، نوبت تبلیغ برای این افراد به اتمام رسیده است،  مسؤولان باید با اخلال‌گران، برخورد کرده و ملاحظه‌ای به خرج ندهند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: باید از این افراد انتقام گرفت،کشور امنیت می‌خواهد و مردم امنیت خویش را دوست دارند و اخلال‌گران امنیت باید گوشمالی شوند.

وی ادامه داد: دشمنان ما نمی‌خواهند امنیت داشته باشیم، داعش را به همین دلیل ایجاد کردند، ما همه باید سفارش مقام معظم رهبری نسبت به مردم را جدی بگیریم و اجازه ندهیم که سفره مردم کوچک شود.

طبرسی با تسلیت شهادت حاج مصطفی علمدار بیان کرد: صبر و استقامت این مرد بزرگ و همسرش ستودنی است، خانم‌ها و مادران شهدا هم جز ذخایر و سرمایه‌ها معنوی دینی و عقیدتی ما هستند.

وی در ادامه با اشاره به حضور پرشور مردم مازندران در مراسم تشییع شهدای گمنام افزود: مردم استان از شهدا قدردانی کردند و پای ارزش‌ها ایستادگی کردند.

امام جمعه ساری در پایان با تسلیت رحلت حاج حسن عبوری پدر سه شهید گرانقدر گفت: پدران شهدا به پای فرزندان خویش سوختند و لب به اعتراض نگشودند، مردم هم در مراسم این مرد بزرگ حضور پرشور داشتند.

 

مسئولان دولتی نباید دارای روحیه اشرافی‌گری باشند

حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به سانحه سقوط هواپیما در یاسوج، اظهار کرد: این سانحه موجب تاسف ملت ایران و به ویژه خانواده‌های داغدیده شده است که از نیروهای نظامی، انتظامی، ارتش، سپاه، هلال‌ احمر و نیروهای مردمی برای کمک‌های صورت گرفته قدردانی می‌شود.

 
وی خاطرنشان کرد: در هفته گذشته برخی افراد با تحریک منافقان دست به اقدامات خرابکارانه در تهران زدند و نیروی انتظامی با توجه به اینکه مسئول تامین امنیت کشور است و با صبر و حوصله با این افراد برخورد کرد اما این اغتشاشگران با وحشی‌گری سه نفر از پرسنل نیروی انتظامی و یک نفر از بسیجیان را به شهادت رساندند که این حرکت از سوی مردم فریدونکنار محکوم می‌شود.
 
امام جمعه فریدونکنار تاکید کرد: قوه قضائیه و مسئولان مربوطه باید به سرعت برخورد لازم را با این اغتشاش‌گران را انجام دهند تا این افراد از رافت جمهوری اسلامی سوءاستفاده نکنند.
 
این مسئول با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مردم تبریز، تصریح کرد: یکی از مطالبی که ایشان فرمودند درخصوص فضای باز برای انتقاد در جمهوری اسلامی است که باید منتقدین اصول نقد را رعایت کنند.
 
جلالی با بیان اینکه ارتجاع و برگشتن به دوره پهلوی از آسیب های جدی است، گفت: روحیه دولتمردان نباید به سمت اشرافی‌گری باشد و قانون باید برای تمامی افراد جامعه به صورت یکسان اجرا شود.
 
وی با بیان اینکه تکیه بر خارج موجب پیشرفت نمی‌شود، افزود: برجام یکی از نمونه‌هایی است که نشان داد که کشورهای غربی هیچگاه به نفع ایران قدمی برنمی‌دارند و متاسفانه هنوز برخی از کارگزاران دولت نسبت به این موضوع دقت کافی را ندارند.
 
امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اجلاسیه امنیتی مونیخ خاطرنشان کرد: نتانیاهو با خیمه شب بازی در اجلاسیه مونیخ نشان داد که در سردرگمی است و امیدواریم ملت‌های مسلمان با بصیرت و دوراندیشی نسبت به جاهلیت غرب آگاه شوند.
 
جلالی در پایان گفت: در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۱۸ هزار مورد تیراندازی در آمریکا رخ داده است که حدود ۹۰۰ نفر از نوجوانان در این تیراندازی‌ها به قتل رسیده‌اند و بیش از ۶ برابر سلاح دنیا در دست مردم آمریکا است و رئیس جمهور این کشور در پیشنهادی احمقانه دستور مسلح کردن تمامی گروه‌ها برای جلوگیری از خشونت را می‌دهد.
 
 

اقتدار برخورد با آشوب‌گران را به نمایش بگذاریم/ نباید بنیان‌های نظام اسلامی دچار اختلال شود

حجت‌الاسلام سیدجعفر رضایی در خطبه‌های نماز جمه این هفته رامسر با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا اظهار کرد: در جامعه اسلامی باید فرهنگ و سبک زندگی اسلامی توسط مردم و مسئولان آن جامعه اجرا شود و در حوزه‌های مختلف برای معرفی و شناساندن اسلام و تلنگز زدن به افراد ناآشنا نیاز است که همه این سبک زندگی اسلامی را توجه کنند.

وی افزود: در ۲۹ بهمن که سالروز قیام مردم تبریز بود مردم تبریز با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند که در بیانات رهبر معظم انقلاب نکته‌ای وجود داشت که بسیار جذاب بود.

امام جمعه رامسر در ادامه بیان کرد: وقتی همه ما رابطه خود را با رهبر معظم انقلاب یک رابطه دلی می‌دانیم و به طور ایدئولوژیک ایشان را امام جامعه خود می‌شناسیم، در نظام ولایت فقیه آن کسانی که در مسیر این جریان زندگی می‌کنند و خود را موظف به رعایت حدود دینی می‌دانند معنا ندارد که بگویند با رهبری اختلاف‌نظر داریم و چون ایشان مطرح کرده است که از من انتقاد کنید در زمان غیبت این انتقادها و اختلاف‌نظرها را علنی کنند.

این مسئول تصریح کرد: در نظام اسلامی رابطه امام و امتی وجود دارد و مفهوم نظام ولایت فقیه نیز همین است و در کنار این اندیشه اسلامی فکرها و کرسی‌های آزاداندیشی باید باشد اما رابطه امام و امت نباید خدشه‌دار شود.

رضایی با بیان اینکه در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی مردم به آگاهی و درک بالایی رسیده‌اند تاکید کرد: حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است و هر کسی باید اولویت مجموعه خودش را با هدف حفظ نظام اسلامی تعریف کند و نباید اقداماتی را انجام دهد که بنیان‌های نظام اسلامی دچار اختلال شود.

وی ضمن محکوم کردن آشوب‌های چند روز اخیر در خیابان پاسداران تهران توسط فرقه‌ای موسوم به دراویش اظهار کرد: متاسفانه در این آشوب‌های و اغتشاشات بیش از حد رأفت به خرج داده شد و باید نیروهای امنیتی و انتظامی قاطع‌تر برخورد کنند.

امام جمعه رامسر اضافه کرد: معنا ندارد برای کنترل یک بحران و یک مسئله ماموران نیروی انتظامی را گسیل بکنیم و بعد بگوییم که تماشاگر صحنه‌های اغتشاش باشند زیرا نیروی انتظامی حضورش زمانی تاثیر دارد که ابزار و اقتدار حضور در میدان داشته باشد نه اینکه اجازه برخورد داده نشود.

این مسئول تصریح کرد: این روش‌ها تدابیر غلطی برای جمع‌آوری رأی و نظر برخی افراد همیشه مخالف در جامعه ما است که باعث می‌شود جوانان خدوم نیروهای انتظامی و بسیج جانشان گرفته می‌شود.

رضایی با تاکید براینکه حضور مقتدرانه نیروی انتظامی در چنین اغتشاشاتی یادآور شد: در این اغتشاشات حضور نیروی انتظامی منفعلانه بود در هیچ جای دنیا سابقه ندارد که چنین برخوردی با مخلان نظم عمومی انجام شود تا جایی که  رئیس جمهور می‌گوید سفیر فرانسه از این رفتار تعجب کرد و رئیس جمهور ما از این تدبیر افتخار کرد در حالی که این چنین برخوردهای منفعلانه باعث می‌شود جان جوانان ما گرفته شود.

وی در پایان با بیان اینکه باید برای حفظ امنیت عمومی و جان جوانان خود ارزش قائل باشیم گفت: تثبیت اقتدار نیروی انتظامی مسئله‌ای مهم است و نباید ماموران را بدون اسلحه و امکانات به چنین میدان‌های حساسی اعزام کنیم که منجر به شهادت جوانان خدوم ما شود بلکه باید اقتدار برخورد با آشوب‌گران را به نمایش بگذاریم.
 
 

مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی عدم اتکا به بیگانگان است/ مسئولان به‌شدت با عاملان حادثه تهران برخورد کنند

حجت‌الاسلام عیسی اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه سیمرغ با اشاره به اینکه سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم، اظهار کرد: هر انقلابی که در رخ می‌دهد خواسته یا ناخواسته دشمنانی دارد اما انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب و یک جهان دشمن است.

وی افزود: زمان جنگ را فراموش نکرده‌ایم که از ۳۷ کشور اسیر داشتیم و بیش از ۸۰ کشور تجهیز صدام را بر عهده داشتند.

امام‌ جمعه موقت سیمرغ با بیان اینکه روزهای پایانی سال ۶۵ آمریکا و شوروی با تمام اختلاف نظراتی که داشتند جلسه‌ای با موضوع جنگ ایران و عراق برگزار کردند و گفتند باید در این موضوع به وحدت نظر برسیم تا این جنگ به پیروزی ایران منتهی نشود، تصریح کرد: همه برنامه‌ریزی‌های خود را انجام دادند که منجر به قطع‌نامه ۵۹۸ شد.

این مسئول ادامه داد: روز ۲۳ بهمن حادثه ترکمن‌صحرا و ۲۴ بهمن قائله کردستان به وجود آمد که هرکدام می‌توانست به‌تنهایی یک انقلاب را از بین ببرد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه بعد از این اتفاقات کودتا نوژه و حادثه طبس رخ داد، اظهار کرد: دشمن همه راه‌ها را اجرایی کرد اما موفق نشد و جنگ هشت ساله را به ایران اسلامی تحمیل کرد.

وی افزود: دشمن در دفاع هشت ساله مقدس نتوانست پیروز شود چراکه ملت انقلابی عمل کرد.

امام‌ جمعه موقت سیمرغ با تأکید بر اینکه هرکجا انقلابی عمل کردیم حتی در برابر سخت‌ترین حوادث پیروز شدیم، تصریح کرد: «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» و «نه شرقی، نه غربی» از مهم‌ترین شعارهای انقلاب اسلامی بود.

این مسئول ادامه داد: دشمن برای همیشه دشمن است چه در صلح یا در جنگ باشیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه اگر دشمن قدرت پیدا کند، دست به هر کاری خواهد زد، اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگی انقلاب عدم اتکا نظام ما به بیگانگان بوده است.

وی افزود: در موضوع برجام برخی می‌گفتند شما خیلی تنگ‌نظرانه نظر می‌دهید اما نظام و انقلاب ما می‌گوید شما نباید اتکا به بیگانگان داشته باشید.

امام‌ جمعه موقت سیمرغ بابیان اینکه آقای عراقچی شب گذشته همان حرف‌هایی که مخالفین برجام در طول چهار سال می‌گفتند را شدیدتر بیان کردند، تصریح کرد: مسئولین ما غفلت کردند، عدم اتکا به بیگانگان ویژگی مهم نظام و انقلاب ما بود که به این اصل عمل نکردند و فکر می‌کردند دشمن کوتاه می‌آید.

این مسئول ادامه داد: مهم‌ترین شعار و هویت نظام ما نه شرقی و نه غربی و عدم اتکا به بیگانگان بوده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در موضوع استقلال چهار موضوع استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی، استقلال فرهنگی و استقلال نظامی مطرح است، اظهار کرد: به استقلال سیاسی و نظامی رسیده‌ایم و امروز دشمن‌روی نظام ما حساب بازکرده و در منطقه هیچ کشوری از نظر سیاسی قدرتمندتر از ایران نیست.

وی افزود: در قدرت نظامی هم به خود وابسته‌ایم و ابرقدرت هستیم.

امام‌ جمعه موقت سیمرغ بابیان اینکه در بحث اقتصادی بدعمل کردیم و در بحث فرهنگی بدتر عمل کردیم، تأکید کرد: مقام معظم رهبری بارها فرمود شبیخون فرهنگی که دشمن پشت سره ببینید چه‌کار کرده است.

این مسئول ادامه داد: با اینکه مردم به کارگزاران نظام گلایه دارند اما مسئله نظام و انقلاب پیش‌آمده به میدان می‌آیند، مردم با نظام و حکومت هستند اما از کارگزاران گلایه دارند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب مردم نمره قبولی گرفتند اما کارگزاران نمره قبولی را نگرفتند، تصریح کرد: خدمات زیادی انجام‌شده اما بیش از این مورد انتظار است.

وی افزود: هر دولتی که آمد بعد از اینکه کارش تمام شد اپوزیسیون می‌شود.

امام‌ جمعه موقت سیمرغ بابیان اینکه مردم باید از مسئولین طلب کار باشند که چرا خوب عمل نکردید نه اینکه شما از نظام و مردم طلب کار باشید، اظهار کرد: این موضوع معنا و مفهومی ندارد.

این مسئول ادامه داد: یکی از مباحث مهمی که در شهرستان رخ داد تشییع پیکر دو شهید خوش‌نام شهرستان بود که از همه عزیزان و بزرگوارانی که تلاش کردند که در شهر ما یاد و نام شهدای خوش‌نام خالی نباشد تشکر می‌کنم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه خواست و تقاضای من از همه مسئولان ایجاد جایگاهی درشان شهدای گمنام و این مهمانان بزرگوار شهرستان ما است، تصریح کرد: هر چه برای شهید و شهدا انجام دهیم کم است.

وی در ادامه به اتفاقات اخیر تهران و دراویش گنابادی اشاره کرد و گفت: دشمن از هر راهی می‌خواهد وارد میدان شود.

امام‌ جمعه موقت سیمرغ بابیان اینکه بعد از انقلاب یکی از نیروهای مظلوم نیروی انتظامی در حوادث مختلف بوده است، اظهار کرد: دشمن می‌خواهد امنیت ما را بگیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه درویشان به‌عنوان یک دیدگاه تفکر عرفانی نیست و آمدند امنیت ما را به خطر می‌اندازند، تصریح کرد: تمام تشکیلات داعشی‌ها که هزاران اسلحه از داخل و خارج جمع کرده‌اند این گروه بوده‌اند.

اسماعیلی ادامه داد: از مسئولان می‌خواهیم به‌شدت تمام با عاملان حادثه تهران برخورد کنند.

وی در پایان بابیان اینکه این مسئله نباید به‌عنوان مسئله اعتقادی در صداوسیما مطرح شود، گفت: این موضوع یک مسئله امنیتی است و ما امنیت نظام و کشور خود را با هیچ‌چیز معامله نمی‌کنیم.
 
 

وزیر راه و شهرسازی باید هر چه زودتر استعفا دهد

 
آیت‌الله علی معلمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه قائم‌شهر اجتماع بزرگ روز جمعه را از امتیازات امت آخرالزمان دانست و اظهار کرد: ارزش‌ها و نشانه‌های امت خاتم الانبیاء را باید احیا کرد و زنده نگه داشت.

وی با بیان اینکه همه‌ احکام دین در سایه‌ امر به معروف است، افزود: اگر زمینه‌سازی امر به معروف و نهی از منکر تعطیل شود، همه چیز از دست می‌رود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روزنامه آمریکایی مبنی بر اینکه واشنگتن در حال تنگة‌تر کردن حلقه محاصره علیه ایران است، بیان کرد: با وجود اینکه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری قرص و محکم در مقابل آمریکا ایستادند اکنون این بیانات مضحک است.

این مسئول با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها به خوشبین نبودن و بی‌اعتمادی در مذاکرات هسته‌ای اشاره کردند، گفت: اکنون خبرهایی مبنی بر نداشتن تحرک لازم اتحادیه اروپا برای حفظ برجام به گوش می‌رسد.

معلمی اشرافی‌گری، بی‌توجهی به مستضعفان و اعتماد به بیگانگان را از آفت‌های انقلاب دانست و تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی با روحیه بسیجی و جهادی تحولات بهتری را ایجاد می‌کنند.

وی به حوادث چند روز قبل پاسداران تهران اشاره کرد و گفت: ماموران نیروی انتظامی برای تامین امنیت مردم نیاز به امنیت دارند و اغتشاشگران از عوامل مزدور استکبار هستند که کوتاه آمدن دولت در برابر شرارت نه به نفع دولت و نه ملت است.

امام جمعه قائم‎شهر با اشاره به اینکه راننده‎ای که سبب به شهادت رسیدن نیروهای امنیتی و بسیجی شد را مفسد فی‌الارض و محارب خواند و تاکید کرد: چنین حوادثی از برکات و نتایج منشور حقوق شهروندی است.

وی به حوادث تلخ قطار دامغان، واژگونی 25 واگن در حوالی نیشابور و هواپیمای تهران ـ یاسوج در چهار سال اخیر اشاره کرد و گفت: وزیر راه و شهرسازی با تمام استادی، هنرمندی، تخصص این منصب را رها کند تا این بدقدمی و تلفات جانی و مالی سنگین پایان یابد.
انتهای پیام/

نظر شما