شناسهٔ خبر: 24264086 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

به سخره گرفتن ساحت مقدس دانشجو و دانشگاه با پدیده پوچ کراش!+ تصاویر

پدیده کراش اصطلاحی است که در صورت عشق یک طرفه دانشجو با دادن مشخصات طرف مقابل بیان شده و انتهایی نا معلوم را در پی دارد!ذهن پاک دانشجو که باید پر شود از علم و دانش پر می شود از عشق های پوچ و دروغین و سرگرمی بی محتوایی که شاید به وصالی مضحک بدل شود و البته این تمام ماجرا نیست!

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از پیک دانشجو بر کسی پوشیده نیست که یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین مراکز آموزشی و پرورشی در دنیا دانشگاه می باشد و بر خلاف برخی تفکرات که بر این باورند که شخصیت های افراد در دوران کودکی و نوجوانی شکل می گیرد بخش عظیمی از تفکرات و رفتار های نافذ افراد در محیط آموزشی به نام دانشگاه کامل می شود ،انتخاب مسیر درست،تعیین مسیر اشتغال،انتخاب مسیر آینده و … در دانشگاه رخ می دهد.

دانشگاه در هر کشور نه تنها در زندگی فردی هر شخص موثر است بلکه  نقش آن در تشکیل یک جامعه پیشرفته هم غیر قابل انکار است،دانشگاه از دیدگاه امام خمینی(ره) آنقدر اهمیت دارد که اگر نقش واقعی خود را نداشته باشد، همه چیز مملکت ازدست خواهد رفت. ایشان در جمله‏ ای این اهمیت را گوشزد کرده‏ اند: “اگر دانشگاه را ما سست بگیریم و از دست برود، همه چیزمان از دستمان رفته است”. بنابراین، می‏توان نتیجه گرفت که دانشگاه هم منشاءِ دردها و فسادهای موجود و هم منشاءِ اصلاح کشور است و بسته به اینکه دانشگاه ها، استادان و دانشجویان چه جهت‏ گیری هایی داشته باشند، ثمرات آن نیز مشخص خواهد شد.

با در نظر گرفتن اهمیت بی پایان دانشگاه و عملکرد دانشجویان نا گفته پیدا می شود که هرگونه لغزش و خطا از سوی همین قشر حساس چه تبعات جبران ناپذیری به مرور زمان بر بدنه جوان و پتانسیل هدفمند کشور می گذارد و متاسفانه چند سالی می شود که دانشگاه های کشور با این لغزش ها در سایه خواب سنگین مسئولین در حال رخ دادن است!

«تصمیم گرفتیم که با هم یک کانال تلگرام و یک پیج اینستاگرام بزنیم ‌تا اگه یهویی رو کسی کراش پیدا کردین بیاین اینجا بگین به ما بزاریم کانال، شاید دو تا مرغ عشق رو به هم رسوندیم بانی کار خیر شدیم! یه کار فان (بیشتر جنبه شوخی حالا اگه شد جدی حتی) در کنار هم که اگه از کسی خوشتون اومد مشخصاتشو (ظاهری یا کاری کرده کجا دیدینش و…) بدید تا بزاریم کانال» این توضیحات آغاز به کار یک کانال دانشجویی است که مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است.

توضیح جذاب بالا توضیحات مختصری است که مدیران کانال های تلگرامی دانشجویی در توضیحات کانال به کار می برند و این دقیقا نقطه آغاز پدیده نوظهور کراش می باشد!پدیده ای که در ابتدا در توئیتر و فیس بوک دیده می شد و این روزها به وفور در کانال های دانشجویی دیده می شود!

پدیده کراش اصطلاحی است که در صورت عشق یک طرفه دانشجو با دادن مشخصات طرف مقابل بیان شده و انتهایی نا معلوم را در پی دارد!ذهن پاک دانشجو که باید پر شود از علم و دانش پر می شود از عشق های پوچ و دروغین و سرگرمی بی محتوایی که شاید به وصالی مضحک بدل شود و البته این تمام ماجرا نیست!

پیام های رنگارنگ با درون مایه طنز که به تعریف و تمجید از معشوقه بی خبر از ماجرا می پردازد و هر لحظه فکر عاشق را بیشتر و بیشتر در عشقی خیالی فرو می برد و این جرقه یعنی دور شدن دانشجو از وظیفه اصلی خود و به تمسخر گرفتن ساخت مقدس دانشگاه!

 

در انتها باید گفت:علاقه یک طرفه در بین دختران و پسران هم‌دانشگاهی در قالب این خنده‌ها و سرگرمی‌ها نوعی به سخره گرفتن احساسات پاک جوانانی است که به دنبال نیمه‌ی حقیقی گمشده خود می‌گردند و شاید با به دام افتادن در یک کراش، مسیر زندگی آن ها به طور کلی تغییر یابد و منحرف شود!قرار داشتن در طلایی ترین دوران زندگی و سپری ساختن آن با رفتارهای دور از شان به راستی که مسئله ای جز پشیمانی در پی نخواهد داشت،دانشجویان فراموش نکنند که آینده کشور به دستان پر توان و پر تلاش آنان بستگی دارد و گله مندی آنان از وضعیت ناخوش جوانان در کشور نه تنها منوط به مسئولین امر است بلکه تا حد بسیار زیادی وابستگی به میزان تلاش و هدفمندی آنان دارد.

نظر شما