شناسهٔ خبر: 24263902 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

حمله چهره های سیاسی به احمدی نژاد

سخنگوی شورای نگهبان احمدی نژاد را به تلاش برای مهندسی کردن انتخابات 88 متهم کرد/رسایی: احمدی نژاد یاور شیطان شده

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، محمود احمدی نژاد را به تلاش برای مهندسی کردن انتخابات ریاست جمهوری سال 88 متهم کرد.  بعد از انتشار نامه محمود احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب اسلامی و طرح درخواست هایی چون برکناری رئیس قوه قضاییه و برگزاری انتخابات زودهنگام مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری، البته «بدون مهندسی شورای نگهبان و دخالت نهادهای نظامی و امنیتی»،  سخنگوی شورای نگهبان با انتشار یادداشتی در کانال تلگرامی اش دست به افشاگری زد و  نوشت: « دوشنبه ۲۵ خرداد ۸۸ بعد از ظهر از دفتر رئیس جمهور وقت اطلاع دادند که آقای رئیس جمهور ساعت ۲۱:۳۰ منتظر شماست. تعجب کردم چون ارتباط و رفت و آمدی نداشتم. سوال کردم از دفتر ایشان بپرسند موضوع چیست؟ پاسخ این بود که برخی مسائل روز. علیرغم شلوغی کارها، با مشورت دبیر محترم و در ساعت مقرر به دفتر ایشان رفتم. در دفتر با آقای الهام مواجه شدم. به شوخی گفتم معلوم شد موضوع چیست و  کار، کار چه کسی است؟ اظهار بی اطلاعی کرد. به همراه رئیس جمهور به یکی از اطاق ها رفتیم. بعد از تعارفات گفت چرا نتیجه انتخابات را اعلام نمی‌کنید؟ - منظور اعلام صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان بود - گفتم هنوز شکایت‌ها بررسی نشده است و در زمان دریافت و بررسی شکایات هستیم. قطعا بعد از بررسی شکایات، نتیجه نهایی اعلام خواهد شد. اصرار از ایشان که نتیجه را زودتر اعلام کنید و مقاومت از سوی من مبنی بر اینکه تا زمانی که شکایات رسیدگی نشود، امکان اعلام صحت انتخابات نیست». کدخدایی ادامه داد:« البته موضوع دیگری نیز مطرح شد که فعلا از حوصله این متن خارج است. یادآوری این نکته ضروری است که این نظر از سوی سایر اعضای محترم شورا نه تنها مورد قبول واقع نگردید، بلکه مهلت قانونی رسیدگی به شکایات با موافقت رهبر معظم انقلاب تمدید هم شد. حالا باید دید چه کسانی دنبال مهندسی انتخابات بودند؟ شورای نگهبان و یا مهندسی در کسوت مقام اجرایی» سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد:« پر واضح است که کشور امروز نه نیازمند انتخابات مجدد است چون همه انتخابات سالم و قانونی برگزار شده‌اند، از جمله انتخابات ۸۸ و ۹۶ و نه نیازمند همه پرسی، چون هر از گاهی مانند ۲۲ بهمن امسال همه پرسی به صورت خودجوش و مردمی نیز انجام می شود. »

واکنش وزیر ارشاد و مشاور رئیس جمهور

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز  در واکنش به نامه احمدی‌نژاد در توییتر خود نوشت: « بی ریشگی و شارلاتانیسم دو مخاطره سیاست‌ورزی ایرانی است از مشروطه که به رضاخان رسید و از شهید رجایی که به بدل‌سازی جعلی‌اش انجامید. از تاریخ بیشتر بیاموزیم.» حسام‌الدین آشنا مشاور رییس‌جمهور نیز در همین باره در توئیتر خود نوشت: «خدایا یاریش کن تا بقایی را تجربه کند که به او بیاموزد نباید پا از گلیمش فراتر نهد و زودهنگام به انتخابات بیاندیشد یا فرمان عزل صادر کند.»

محمدعلی رامین که در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد در دولت دهم، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد را به عهده داشت نیز در واکنش به این نامه در کانال تلگرامی اش نوشت:« محتوای نگارش نامه بخصوص درخواست برکناری ریاست قوه قضائیه که او را ظالم و نامشروع و غاصب می داند، تقلیدی کور از بیانیه های مسعود رجوی، قبل از قیام مسلحانه علیه مملکت »

حمید رسایی از حامیان سابق محمود احمدی نژاد هم در توئیتر خود نوشت:«امیدوارم کسانی که مردد بودند یا در تجمعات احمدی نژاد شعار«یاور رهبر آمد» سر می دادند، تکلیفشان مشخص و فهمیده باشند که احمدی نژاد یاور شیطان شده».

عبدالحمید خدری نماینده بوشهر نیز در پایان جلسه پنج شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری به قوه قضاییه خواستار برخورد وزیر اطلاعات و دستگاه قضایی با احمدی نژاد شد و گفت:‌ در شرایطی که مردم داغدار از دست دادن هموطنان خود در سانحه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج و شهادت جمعی از نیروهای مخلص نظام و رهبری هستند، آقای احمدی‌نژاد در نامه‌ای به ساحت شورای نگهبان و رهبر معظم انقلاب توهین کرده است. خدری احمدی‌نژاد را شخصی «معلوم‌الحال» و «ناقص‌العقل» خواند و گفت که او امروز هر کاری می‌خواهد می‌کند اما هیچ یک از مسئولان و نهادهای امنیتی با او برخوردی نمی‌نمایند. غلامرضا حیدری  عضو  فراکسیون امید مجلس هم به «خانه ملت» گفت: جریانی که هر روز رئیس دولت اصلاحات را محدودتر و ممنوع‌التصویر می‌کند اگر یکی از کارهای احمدی نژاد را ایشان انجام می‌داد، مشخص نبود که چه حکمی برای وی در نظر می‌گرفت و شاید این حکم، اعدام بود.

 

 

 

 

 

نظر شما