شناسهٔ خبر: 24263803 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایران جزو پنج کشور اول گردشگری در جهان است

کرمانشاه- ایرنا- رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران هم اکنون جزو پنج کشور اول گردشگری در جهان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حرمت الله رفیعی روز جمعه در مراسم اختتامیه یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور که در تالار بهمن دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: صنعت گردشگری امروز در دنیا حرف اول را می زند.
وی افزود: اگر امروز مدعی هستیم جزو پنج کشور اول گردشگری جهان هستیم باید بتوانیم زیرساخت های لازم برای ورود گردشگر را فراهم کنیم.
رفیعی با اشاره به اینکه در نقطه نقطه ایران جاذبه گردشگری وجود دارد، گفت: در کمتر کشوری است که چنین ظرفیت و استعدادی را شاهد باشیم.
این مقام مسئول ادامه داد: متاسفانه با وجود درک اهمیت صنعت گردشگری هنوز در فراهم کردن زیرساخت ها مشکل داریم و این می تواند لطمات جبران ناپذیری به ما وارد کند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از ضعف های گردشگری ما نبود سرویس بهداشتی مناسب در کنار اکثر مجموعه های گردشگری کشور است که به عنوان یک معضل باید به آن نگاه کرد.
رفیعی در پایان با مطلوب ارزیابی کردن یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور در کرمانشاه، از توجه مسئولان استان بخصوص استاندار و معاونان وی برای هرچه بهتر برگزار شدن این گردهمایی قدردانی کرد.

** فعالیت 62 دفتر گردشگری در کرمانشاه
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه نیز با اشاره به وجود 62 دفتر گردشگری در استان، گفت: تمامی این دفاتر با نیروهای مجرب و تحصیلکرده در حوزه گردشگری آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند.
جلیل بالایی افزود: در حالی امروز 62 دفتر خدماتی در استان به مردم ارائه خدمات می کنند که تا 2 سال قبل تنها 42 دفتر وجود داشت.
وی همچنین از وجود سه مرکز تخصصی برای تربیت نیروی انسانی در حوزه گردشگری با 80 مربی خبر داد و گفت: هم اکنون 28 نفر از علاقه مندان به این صنعت تحت آموزش های لازم و تخصصی قرار گرفته اند و تا پایان همین اسفند این تعداد به بیش از 50 نفر خواهد رسید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه تاکید کرد: در 2 سال اخیر دولت تدبیر و امید به اندازه هفت سال قبل در بخش گردشگری استان کرمانشاه سرمایه گذاری کرده است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد برگزاری گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور در کرمانشاه آغازی باشد بر معرفی اماکن دیدنی و جاذبه های گردشگری استان کرمانشاه و در اثرات آن را در همین نوروز 97 مشاهده کنیم.
در پایان این مراسم از سامانه جامع راهنمایان گردشگری کشور نیز رونمایی شد.
یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور با حضور 450 نفر از اول اسفند جاری در کرمانشاه آغاز شد.
در استان کرمانشاه تاکنون بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده که بیش از 2 هزار و 200 اثر آن ثبت ملی شده و مجموعه تاریخی بیستون نیز به ثبت جهانی رسیده است.
7458/8066

انتهای پیام /*

نظر شما