شناسهٔ خبر: 24263675 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ارتش فیلیپین از تلاش مجدد داعش برای تاسیس خلافت در جنوب شرقی آسیا خبر داد

ماه‌ها بعد از خروج شبه‌نظامیان افراطی از ماراوی فیلیپین، بار دیگر این افراد در جهت تلاش برای تاسیس خلافت خود در این منطقه درگیری‌های جدیدی را آغاز کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شبه‌نظامیان افراطی با نیرویی نزدیک به ۲۰۰ تن، درگیری‌هایی را با نیروهای امنیتی فیلیپین آغاز کرده‌اند.

در اواخر ماه اکتبر سال گذشته میلادی نیروهای دولت فیلیپین توانستند ماراوی را باز پس بگیرند.

شبه‌نظامیان حامی داعش سال گذشته میلادی برای پنج ماه شهر ماراوی در جنوب فیلیپین را در تصرف خود داشتند و در پی درگیری با ارتش این کشور بیش از ۱۱۰۰ تن کشته شدند.

رومئو براونر، فرمانده ارتش فیلیپین در ماراوی اعلام کرد: آنها هنوز به دنبال تاسیس خلافت در جنوب شرقی آسیا هستند. منطقه میندانائو یک منطقه آسیب‌پذیر است.

این فرمانده نظامی اعلام کرد: بیشتر عضوگیری و جذب نیرو توسط شبه‌نظامیان افراطی از میان محلی‌ها انجام می‌گیرد. مشخص نیست که چندین تن از آنها اندونزیایی هستند، اما برخی که دارای مهارت بمب‌سازی هستند، وارد این منطقه شده‌اند.

رهبر بزرگترین گروه مسلمان فیلیپین موسوم به مورو گفته است، نیروهای خارجی فعال در داعش که از سوریه و عراق بیرون رانده شده‌اند، با هدف جذب مجدد نیرو، خود را به فیلیپین می‌رسانند و قصد دارند تا به دو شهر این کشور حمله کنند.

ابراهیم مراد، رهبر جبهه آزادی بخش مورو در فیلیپین گفت: اگر که کنگره در تصویب قانونی در اعطای مجوز به مسلمانان در جنوب این کشور برای رسیدگی به امور خودشان ناکام بماند، چنین رخدادی می‌تواند در شهرهای دیگر فیلیپین هم اتفاق بیفتد.

جبهه آزادی‌بخش مورو یک گروه اسلامی در فیلیپین است که مدت‌ها برای استقلال یا خودمختاری مناطق مسلمان نشین جنوب فیلیپین با دولت مرکزی این کشور مبارزه کرده است.

وی ادامه داد: براساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، نیروهای خارجی فعال در داعش که از خاورمیانه بیرون رانده شدند،‌ از مرزها می‌گذرند و قصد دارند تا در دو شهر جنوبی فیلیپین به نام‌های "ایلیگان" و "کوتاباتو" دست به حملاتی بزنند.

این دو شهر در ۳۸ کیلومتری و ۲۶۵ کیلومتری ماراوی واقع شده‌اند. طبق این گزارش، شبه‌نظامیانی از اندونزی، مالزی و خاورمیانه وارد فیلیپین شده‌اند و حتی فردی از خاورمیانه شناسایی شده که دارای پاسپورت کانادایی بوده و این فرد وارد قرارگاه گروه شبه‌نظامی ابوسیاف شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما