شناسهٔ خبر: 24263376 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ترامپ می‌خواهد «رد روسی» را گم کند

بین الملل > آمریکا - اعلامیه دادستانی آمریکا در مورد متهم شدن 13 تبعه روسیه به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 با واکنش ضد و نقیض دولت مواجه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین به نقل از نزاویسیمایا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی درخواست کرد هر حدسیاتی در مورد اعمال نفوذ احتمالی روسيه بر انتخابات تکذیب شود. ولی اگر هدف مسکو برقراری هرج و مرج در ایالات متحده بود پس این هدف به پاس تحقیقات و گفت و شنودهای بیشمار کنگره حاصل شده است. در حالی که مک مستر در همایش امنیتی مونیخ از وجود شواهد انکار ناپذیر دخالت روسيه در انتخابات سال 2016 سخن رانده بود.

یوری روگولف (Yuri Rogulev) رئیس مرکز مطالعه آمریکا جنب دانشگاه دولتی لومنوسف مسکو می‌گوید اظهارات شدید ترامپ باید از دیدگاه درگیری با حزب دموکرات بررسی شود: "هدف اصلی ترامپ دفاع از اعتبار خود در برابر جامعه و دموکراتها است.

او باید اثبات کند پیروزیش در انتخابات یک پیروزی صادقانه بود، نه نتیجه دخالت کسی". اما وزارت دادگستری و دیگر نهادها باید به دموکراتها نشان دهند مسئله "اعمال نفوذ روسيه" را جدی می‌گیرند.

این نهادها در مورد هدف روسيه اظهارات ضدونقیضی بیان می‌کنند. اما مدیر فرآورده‌های تبلیغاتی فیس‌بوک می‌گوید هدف روسيه تفرقه انداختن در جامعه آمریکا بود و نه حمایت از یکی از نامزدان ریاست جمهوری. به گفته وی، روسيه بین آمریکایی‌ها دشمنی ایجاد کرد و این مساعی مؤثر واقع شد.

49261

نظر شما