شناسهٔ خبر: 24263308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

راه پیشرفت کشور عملکرد انقلابی است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت رشت اعلام کرد: راه چاره پیشرفت و آبادانی کشور عملکرد و مدیریت انقلابی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام اسماعیل پوررضا، امام جمعه موقت رشت در خطبه‌های امروز(4اسفند) در مصلی امام خمینی(رحمه الله تعالی علیه) رشت به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مردم تبریز اشاره و اظهار کرد: تاکید بر مدیریت جهادی از اصول بیانات ایشان بوده است.

 

وی توسعه صنایع هسته‌ای و نظامی را بخشی از دستاوردهای کشور در سایه مدیریت انقلابی دانست و گفت: باید همه به این نتیجه برسند که راه چاره پیشرفت و آبادانی کشور عملکرد و مدیریت انقلابی است.

 

امام جمعه موقت رشت یادآور شد: بسیاری از پیشرفت‌های کشورهای پیشرفته از همین صنایع نظامی آغاز شده است.

 

وی افزود: دشمن از تعداد موشک‌های ما نمی‌ترسد بلکه از اندیشه، توان علمی و خودکفایی برای تولید صنایع دفاعی هراس دارد.

 

پوررضا با بیان اینکه انقلاب کشور ما را از بدبختی نجات داد و گفت: دنیا دیگر نمی‌تواند روی ایران حساب نکند.

 

محکوم کردن جنایت آشوب طلبان در تهران

امام جمعه موقت رشت با محکوم کردن جنایت آشوب طلبان تحت عنوان دراویش در خیابان پاسداران تهران، گفت: هر روز که از عمر انقلاب می‌گذرد قدرت کشور در برخورد با فتنه گری و مشکلات بیشتر می‌شود.

 

وی اعلام کرد: دشمن درصدد ایجاد جنگ‌های فرقه‌ای و آشوب در کشور است.

 

نقش موثر آموزش و پرورش در تحقق شعار اقتصادی سال

پوررضا با ضروری دانستن توجه به شعار سال و تلاش برای تحقق آن در ابعاد مختلف، گفت: یکی از نهادهای تاثیر گذار در شعار اقتصادی سال آموزش و پرورش است.

 

وی با انتقاد از توجه نشدن به نقش آموزش و پرورش در تحقق شعار اقتصادی سال، اظهار کرد: بخشی از این روند اجرایی نشدن نقش نهادی مانند آموزش و پرورش به علت نفوذ در این نهاد است.

 

امام جمعه موقت رشت خاطرنشان ساخت: کمتر دستگاهی مانند آموزش و پرورش و دانشگاه در آن نفوذ انجام شده است.

 

وی همچنین گفت: چهل میلیون نفر از کشور ما با آموزش و پرورش در ارتباط هستند و به همین علت نقش مهمی در تحقق شعارهای سال در کشور دارد.

 

پوررضا به سالروز برگزاری نخستین انتخابات ریاست جمهوری در ایران، اعلام کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون 30 انتخابات در کشور برگزار شده است.

 

وی با بیان اینکه پرونده نظام جمهوری اسلامی شفاف و مردم سالارانه است، اضافه کرد: همه ارکان نظام با رای مردم انتخاب می‌شوند و زدن برچسب دیکتاتوری به نظام جمهوری اسلامی ایران غلط است.

 

 گیلان از عدم توسعه یافتگی رنج می‌برد

امام جمعه موقت رشت در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد: گیلان از عدم توسعه یافتگی در بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و جهانگردی و ابعاد دیگر رنج می‌برد.

 

وی اذعان کرد: گیلان استانی افسانه‌ای و ویژه‌ای برای کشور است و برای رسیدن به جایگاه خود به مدیریت جهادی نیاز دارد.

 

پوررضا در خطبه نخست با تاکید بر داشتن سبک درست در زندگی، پایبندی به ارزش‌های اسلامی را از ویژگی‌های پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) دانست و گفت: پیامبر در عمل به قوانین اسلام الگوی بزرگ تاریخ است.

 

وی علت هلاک امتها جاری کردن قانون در مورد ضعیفان جامعه و اجرا نشدن قانون درباره اشراف و قدرتمندان بوده است.

 

امام جمعه موقت رشت افزود: حضرت علی (علیه اسلام) به عنوان شاگرد و وصی رسول اکرم(صلی الله علیه السلام) مظهر عدالت و اجرای قانون الهی است.

 

پوررضا، اسلام را چکیده راه، گفتار و کردار همه انبیا خواند و گفت: راه سعادت، یادگیری و اجرای اصول سبک زندگی اسلامی در زندگی فردی و اجتماعی است.

 

نظر شما