شناسهٔ خبر: 24263260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی مطرح شد؛

امنیت بزرگترین نعمت الهی برای مردم ایران/ عملکرد ارتجاعی افراد به دلیل برداشت اشرافی از بیانات رهبری است/منتظر تحقق وعده استاندار برای جایگزینی مدیران بازنشسته هستیم

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

امنیت بزرگترین نعمت الهی برای مردم ایران/ عملکرد ارتجاعی افراد به دلیل برداشت اشرافی از بیانات رهبری است
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه ، بااشاره به اینکه داشتن امنیت در داخل خانواده یکی از مهم‌ترین نیازهای اعضای خانواده است گفت: این روزها باید از نیروی انتظامی به خصوص نیروی انتظاچی تهران تشکر و قدردانی کرد که در تامبن امنیت و آرامش خانواده ایران تلاش و کوشش کرده و جانگذشتگی دارند.
وی، افزود: خداوند شهدای ناجا را قرین رحمت قرار دهد و امنیت و آرامش را از مردم ایران نگیرد که امنیت بزرگ‌ترین نعمت خداوند به مردم است.
خطیب جمعه ارومیه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم تبریزادامه داد: مردم ایران خود برای سرنوشت کشورشان تصمیم گرفته و به طور مستقیم در امورات تاثیر گذار هستند که این خود یکی از الطاف الهی برای مردم این سرزمین شمرده می شود.
حجت الاسلام قریشی خاطر نشان کرد: با وجود گذشت ۴۰سال از پیروزی انقلاب اسلامی استقلال و آزادی ایران به خوبی در کشور جا افتاده است.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ایران در زمان پهلوی مزدور آمریکا بود، عنوان کرد: امروزه ایرانی که در آن زمان در حد نوکری و مزدوری آمریکا بود ولی اکنون خود روی پای خود ایستاده حرف اول را در منطقه می‌زند و همه باید قدردان این نعمت الهی باشند.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به مواظبت در برابر ارتجاع تاکید کردند، ابراز داشت: برخی در عمل به انجام وظایف خود ارتجاعی عمل می‌کنند که این روش برخلاف سنت پیامبر اسلام(ص) و حضرت علی(ع) در زمان خلافشان هستند و امروزه برخی با اشرافیگری و برداشت اشتباه از بیانات رهبری ارتجاعی عمل می‌کنند.
قریشی تاکید کرد: عمل به فرمایشات رهبری وظیفه همگان است و امیدواریم خداوند داشتن توفیق در عمل به بیانات رهبری را به همگان نصیب کند .
 
منتظر تحقق وعده استاندار برای جایگزینی مدیران بازنشسته هستیم/ لطفا امام جمعه را قاطی دعواهای خود نکنید 

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با تاکید بر اینکه بخشنامه ها و دستورالعمل هایی که صادر می شود باید عملی شوند، اظهار کرد: بخشنامه و دستورالعمل هایی که از سوی روسای قوای سه گانه صادر می شود باید شنیده شده و عملی شوند.

وی گفت: متاسفانه برخی بخشنامه ها و دستورالعمل های که از سوی روسای قوای سه گانه و نمایندگان مجلس هستند، شنیده و عملی نمی شوند.

امام جمعه میاندوآب افزود: مثلا رئیس جمهور می گوید مدیران نباید پروازی باشند و رئیس قوه قضائیه خواستار معرفی قاضی های متخلف شده و نمایندگان مجلس فریاد می زنند که مدیران بازنشسته باید عوض شوند ولی دوباره بازنشسته ها را به کار می گیرند.

حسن زاده با بیان اینکه باید شایسته سالاری حاکم باشد، اظهار کرد: استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد که ۵۷ مدیر بازنشسته داریم و عوض می شوند ولی هنوز منتظر تحقق و عملی شدن آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه عملی نشدن بخشنامه ها و دستورالعمل ها چند دلیل دارد، افزود: لابی گری  و همدیگر را حفظ کردن و پشت گرمی بعضی از مسئولان از جمله دلایل این کار به نظر من می تواند باشد.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه هر شش ماه چند مورد بازرسی در مورد ستاد نماز جمعه و خطبه های نماز جمعه انجام می گیرد، اظهار کرد: موضوع بازرسی نیز یکی از دلایل در عملی نشدن بخشنامه ها و دستورالعمل می تواند باشد؛ چرا که یا بازرسی آنگونه که باید باشد نیست و یا اگر هم هست، بی تاثیر است.

حسن زاده تصریح کرد: مسئولان باید شبانه روز خدمتگزار مردم بوده و در بحران ها و چالش ها در خدمت مردم باشند و این موضوع همواره باید مورد توجه باشد.

وی در ادامه در تذکری به اقشار مختلف مردم، گفت: از همه مردم خواهشمندم که امام جمعه را قاطی دعواهای خود نکرده  و هر کاری و صحبتی که می کنند را به امام جمعه نسبت ندهند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه مثلا بعضا برخی حرف ها را در میان دعوای خود از زبان امام جمعه بیان می کنند که صحت ندارد، اظهار کرد: در دفتر امام جمعه به روی همه اقشار مختلف مردم باز است، چرا که دفتر من نیست و دفتر ولایت است و همه افراد و گروه ها می توانند بیایند.

حسن زاده با اشاره به روز مهندس، تصریح کرد: مهندسان باید با کار کارشناسی و اصولی در ساخت و ساز عمل کرده و به حرف های این و آن توجه نداشته باشند تا خدای ناکرده بعدا زیر سوال نروند.

وی به روز امور تربیتی نیز اشاره و با تاکید بر اهمیت تربیت در آموزش و پرورش، افزود: در اوایل انقلاب معاونتی به نام امور تربیتی در ادارات آموزش و پرورش کشور بود که بعدا به دلایلی کنار رفته و اکنون زیر مجموعه ای از معاونت پرورشی است که نباید اینگونه باشد.

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: تربیت صحیح و اصولی امری مهم است و باید یکی از ارکان آموزش و پرورش شده و به آن توجه ویژه شود.

حسن زاده به روز حمایت از مصرف کننده نیز اشاره کرد و گفت: تولید کنندگان باید سلایق مصرف کننده را در نظر گرفته و اجناسی تولید کنند که با کیفیت بوده و پاسخگوی سلایق مشتریان باشد.

وی در ادامه از مردم و مسئولان که در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) حضور داشتند، تقدیر و تشکر کرد و افزود: در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) باید همه در مراسمات حضور داشته و شرکت داشته باشند.

امام جمعه میاندوآب هم چنین بر اهمیت و جایگاه نماز جمعه اشاره و بر لزوم مراقبت از افتادن به دام های شیطان تاکید کرد.

وی اظهار کرد: شیطان با اغوای انسان سبب بزرگ جلوه دادن اعمال(کثرت اعمال)، فراموش کردن اعمال بد  و غرور و عجب در آدمی شده و انسان را به سراشیبی سقوط می کشاند.

حسن زاده با اشاره به فرمایشی از مولای متقیان، حضرت علی(ع) گفت: تکبر، ترس و بخل سه خصوصیتی هستند که بهترین صفات زنان و بدترین صفات مردان هستند.

باندبازی،رانتخواری،حقوق های نجومی،اشرافی گری و حزب گرایی مغایر با ارزش های جامعه اسلامی است

حجت الاسلام حسین فصیح نیا در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی الهی به حدیثی از امام جعفر صادق در باب رعایت تقوی اشاره کرد که میفرمایند:هرکس از خدا بترسد و حد و حدود الهی را رعایت نماید خداوند وی را از بلایای دنیوی و اخروی حفظ نموده و همیشه یاور او خواهد بود.
وی به نامه اعمال اخروی بشر پرداخت و گفت:نامه اعمال در این دنیا بر فرد پوشیده است و تنها در قیامت است که نمایان میشود و این نامه اعمال در واقع همان ضمیر باطنی یا وجدان مخفی انسان است که فرشتگان مقرب الهی آنها را به ثبت میرسانند.
خطیب نماز جمعه به هشتم اسفند سالروز تأسیس امور تربیتی در سال ۵۹ اشاره کرد و اظهار داشت:دلیل استمرار و بقای جامعه مجموعه باورها،اخلاقیات و علمی است که باید صحیح و منطبق با عرف جامعه اسلامی به نسلهای جدید منتقل شود و این مهم بر عهده وزارت آموزش و پرورش است و به صورت جزء مدارس نقش اصلی در این راستا را ایفا میکنند.

فصیح نیا با توجه به این موضوع که علم در سایه تربیت صحیح خواهد توانست مؤثر واقع شود ابراز داشت:علم فردی که تربیت صحیح نیافته باشد علاوه از اینکه مفید فایده واقع نخواهد شد بلکه به عاملی مخرب در جامعه تبدیل میشود که هرگز هم تربیت صحیح پیدا نخواهد کرد.

این مقام مسؤل بارزترین رکن رکین مدارس را معلمین خطاب کرد و نقش معلمین در راستای تعلیم و تربیت را بسیار مهم برشمرد و با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) که فرمودند تعلیم و تربیت بایست درکنار هم باشند و کسی که نامش معلم است باید به مسایل دینی و مبدأ و معاد بپردازد تصریح کرد:امروز باید ستاد امور تربیتی مدارس تقویت شوند و اعضایی فعال و متخصص در زمینه امور تربیتی برای تصدی این قسمت انتخاب شوند و توجه بیشتری به مسایل اعتقادی و تربیتی دانش آموزان در مدارس شود.

امام جمعه شاهین دژ به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در ۲۹ بهمن امسال در جمع مردم آذربایجان که به کلمه ارتجاع اشاره داشتند پرداخت و گفت:رهبر معظم انقلاب کلمه ارتجاع را اینگونه معنا فرمودند که نبایست به عقب برگشته و اشرافی گری و تجمل گرایی در جامعه رواج پیدا کند،مردم گله مندند و حقوق های نجومی و اشرافی گری با نظام اسلامی منافات دارد.

حجت الاسلام حسین فصیح نیا:هرگونه باندبازی،رانت خواری،حزب گرایی و حقوق های نجومی را مخالف ارزش های اسلامی این نظام خواند و تمامی این مسایل را مغایر با ارزش های نظام اسلامی دانست و لزوم برخورد جدی با این مسایل را در اولویت برنامه های کشور خواند.

وی در پایان ضمن تسلیت سانحه هوایی هواپیمای تهران_یاسوج و از دست دادن ۶۶تن از هموطنانمان شهادت سه تن ازمامورین نیروی انتظامی و یک بسیجی در ناآرامی های خیابان پاسداران تهران را نیز تسلیت گفت و برخورد قاطع با عاملان و مسببان این حادثه را خواستار شد و اینکه برخی از مسؤلین بخاطر منفعت های شخصی آشوبگرانی که میخ و سیخ وارد بدن خود میکنند را معتدل میخوانند آنها عملی ضال و مضل مرتکب شده اند که اگر بجای این رفتار و گفتار سعی کنند احکام و معارف اسلامی بیشتر از پیش در جامعه رواج داده شود و اخلاق اثنی عشری که به تمام مسایل بشری بطور ریز پرداخته است به کل جامعه تعمیم داده شود هرگز شاهد چنین حوادثی نخواهیم بود.

خدمت به مردم یکی از مهمترین اولویت های انقلاب/ تلاش برای تحقق هرچه بهتر شعار سال ۹۶ در فرصت باقی مانده

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به گروه صابرین گفت: صبر یکی از ویژگی های مهم بندگان خداوند است، صابرین در مصرف از حلال ها استفاده می کنند و در خرج زندگانی به حد تعادل خرج می کنند.
وی تصریح کرد: نباید در خرج و مخارج زندگانی اسراف کنیم و باید از خرج های اضافی پرهیز شود.
امام جمعه پلدشت با اشاره به ویژگی انسان های صابر افزود: وقار، آرامش، امانتداری و عدالت از سایر ویژگی های این گروه است.
به گفته وی صابرین در برابر مشکلات زندگانی صبر پیشه کرده و در برابر جاهل ها از خود عکس العمل نشان نمی دهند.
طالبی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان شرقی گفت: یکی از مهمترین اولویت های انقلاب، مردم سالاری، در محوریت بودن مردم و خدمت به مردم است.
وی تصریح کرد: مسئولان باید به فکر حل مشکلات مردم باشند و بیش از پیش تلاش کنند.
خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: مشکلات وجود دارد ولی مردم همیشه پشتیبان انقلاب بوده و نقشه های دشمنان را نقش بر آب می کنند.
به گفته وی دشمن در این مدت نتوانسته کاری بکند و از این به بعد هم نمی تواند غلطی بکند.
طالبی با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: کمتر از یک ماه به پایان سال ۹۶ باقی مانده است و باید در این مدت تا می توانیم در زمینه اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخلی و اشتغال زایی گام برداریم.
وی با اشاره به حوادت خیابان پاسداران تهران تصریح کرد: گروهی تندرو با حمایت استکبار اقدام به بر هم زدن نظم خیابان پاسداران کرده بودند که منجر به شهادت چندین نفر از نیروهای انتظامی و بسیجی شد.
وی اظهار کرد: در خواست مردم ولایی و انقلابی کشورمان از مسئولان مربوطه این است که با برهم زنندگان نظم و مخلان امنیت برخورد قاطعی شود.
امام جمعه پلدشت افزود: درخواستمان از قوه قضاییه این است که با عوامل این قضیه برخوردی قاطع شود تا سرمشقی برای سایرین شوند.
به گفته وی نباید اجازه دهیم عده ای نادان با اعمال ناشایست اقدام به بر هم زدن نظم کنند.
امام جمعه پلدشت ضمن تسلیت بخاطر سقوط هواپیمای ATR آسمان طی چند روز گذشته گفت: امیدواریم مسئولان هواپیمایی تدبیری بیاندیشند که دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

قوه قضائیه باید بمختل کنندگان امنیت کشور با قاطعیت برخورد کند

حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های نماز جمعه در خصوص صدقه دادن گفت : صدقه به معنای زکات واجب می باشد .

وی با اشاره به بحث طلاق طلاق را درد جامعه عنوان کرده و گفت : راهکارهای مقابله با طلاق داشتن شرایط مناسب برای ازدواج پرهیز از ازدواج اجباری مراجعه به مراکز مشاوره قبل از ازدواج و دقت کافی در انتخاب همسر می باشد .

امام جمعه ماکو در پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری از عاملان اصلی پیروزی انقلاب قیام ۲۹ بهمن را عنوان کرده و گفت : قیام ۲۹ بهمن که در آن مردم تبریز با رشادت های خود باعث پیروزی انقلاب شدند .

رنجبری افزود : معنای انتقاد این نیست که هر فرد هر وقت دلش بخواهد نامه‌ای بنویسد و برای رهبر تعیین و تکلیف کنند و حضرت آقا با این چندین بار است که می ‌فرمایند: من بر مردم سالاری دینی اعتقاد صادق راسخ دارم نظام مردم در تمام زمینه ها صاحب رای هستند و انقلاب به معنای دگرگونی واقعی است پس باید در حقیقت دگرگونی انجام شود .

رنجبری بیان داشت : حضرت آقا فرمودند در بحث عدالت در کشور کم کاری شده است .

امام جمعه ماکو با اشاره به اختراع تلسکوپ دو لنزه توسط نوجوان ماکویی تصریح داشت : برای نقش بر آب کردن نقشه های دشمن باید دستاوردهای انقلاب را به رخ آنان بکشیم

رنجبری گفت : امروزه ایران در عرصه پزشکی رتبه برتر دنیا را دارد ۹۷/۵ درصد صنایع پزشکی و دارویی را خودمان تولید می کنیم و ایران به یک خود به جذب گردشگری توریست درمانی تبدیل شده است این در حالی می‌باشد که تا دیروز دکتران هندی، فیلیپینی و بنگلادشی در ایران طبابت می کردند .

حجت الاسلام رنجبری با اشاره به آسیب‌های انقلاب گفت : اعمالی مثل حرکت به سمت اشرافی گری ، دل سپردن به طبقات مرفه به جای توجه به محرومان ، تکیه و اعتماد به خارجی به جای تکیه بر مردم ، امتیاز طلبی مسئولان موجب به خطر افتادن اقتدار این انقلاب می شود .

وی در ادامه با اشاره به سخنان حضرت آقا در خصوص تبلیغات گفت : بزرگترین جهاد در میدان تبلیغات چه بر سر منبر و چه در فضای مجازی و چه به صورت گفتاری ، امیدوار کردن مردم به آینده است لذا طوری ننویسیم و طوری نگوییم که مملکت ما را خائنین فاسدین غیره تصاحب کرده فروخته و رفته‌اند .

رنجبری با اشاره به حادثه اخیر سقوط هواپیما ضمن تسلیت و تشکر از اینکه ملت همیشه همراه است گفت : این ملت همیشه در تمام صحنه ها حضور داشته و همراهی می کنند که شاهد آن بودیم که بانوان بسته های غذایی را جهت کمک رسانی به امدادگران آماده می‌کردند

امام جمعه شهرستان ماکو با اشاره به شهادت چند تن از مأمورین نیروی انتظامی گفت :در شب شهادت خانم فاطمه زهرا که همه مشغول عزاداری هستند یکی می‌آیند جنایتهای را انجام می دهند که شبیه جنایت های داعشی ها می باشد.

وی افزود : شما تا لحظه آخر دیدید که کسی از این محکومین به درک واصل نشده اما تعدادی از جوانان برومند حریم امنیت این کشور به درجه رفیع شهادت نائل شدند لذا ما تقدیر و تشکر میکنیم از موضع گیری صریح دادستان کل کشور و مردم که از این جریانات خسته شدند و انتظار داریم که با تمام اغتشاشگران به صورت جدی برخورد و در ملاء عام اعدام شوند

رنجبری در پایان یاد و خاطره شهید رجایی و باهنر که در سیستم آموزشی و تربیتی تاثیرگذار بودند را گرامی داشت .

انتهای پیام/

نظر شما