شناسهٔ خبر: 24263256 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

خطیبان نماز جمعه استان سمنان:

با برهم زنندگان نظم و امنیت با قاطعیت برخورد کنید/ برجام هیچ سودی برای کشور نداشت

ائمه جمعه استان سمنان با تاکید بر ضرورت حفظ امنیت در کشور خواستار برخورد قاطع دستگاه قضایی به عوامل حادثه منطقه پاسداران تهران شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نیز در سراسر استان سمنان با حضور پرشور مردم استان برگزار شد و خطیبان جمعه در این آیین به بیان مهم‌ترین مسائل سیاسی و اجتماعی روز پرداختند.

در ادامه بخشی از سخنان ائمه جمعه استان را از نظر می‌گذرانید:

کاخ نشینی و اشرافی گری، آفت انقلاب است

آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های این هفته آیین عبادی سیاسی نماز جمعه سمنان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) به بیعت شکنی خواص پس از ارتحال پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: کسانی که بیعت خود را با امیرالمومنین علی (ع) شکستند جزو اولین نفراتی بودند که در واقعه غدیر خم با آن حضرت بیعت کرده بودند.

امام جمعه سمنان با یادآوری توطئه منافقین در ادوار مختلف صدر اسلام اظهار کرد: منافقین بارها و بارها کوشیدند تا رسالت رسول اکرم (ص) را با مشکل مواجه سازند که یکی از آنها در غزوه تبوک رخ داد که با درایت امام علی (ع) خنثی شد.

شاهچراغی در ادامه با تاکید بر نقش تقوا در تکامل انسان گفت: پیامبر اسلام (ص) فرمود درخت با میوه و انسان با تقوا به کمال می رسد و تقوا به معنای ترک فعل حرام و پرهیز از گناه است.

وی افزود: زشت ترین حرام ها دروغگویی است و مومنان در جامعه اسلامی باید مراقب باشند به این گناه آلوده نشوند.

خطیب جمعه سمنان اسراف را یکی دیگر  از کارهای حرام برشمرد و گفت: اسراف در آب و سایر نعمت های الهی حرام است و اگر انسان دروغ و اسراف را ترک کند اهل تقوا خواهد بود.

شاهچراغی در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: رهبری در سخنان خود فرمودند انقلاب آفاتی دارد که بدترین آنها ارتجاع و بازگشت به عقب یعنی دوران پهلوی است.

وی با بیان اینکه اشرافی گری، کاخ نشینی و مسابقه برای دنیا از دیگر آفت های انقلاب است گفت: فاصله گرفتن از مستمندان و بی توجهی به آنان از آفت های انقلاب محسوب می شود که باید به آنها توجه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اعتماد به آمریکا و قدرت های غربی را نیز ارتجاع دانست و افزود: مومن نباید از یک سوراخ دو بار گزیده شود چرا که در موضوع برجام به ما ثابت شد آمریکا بدعهد است و نباید به آن اعتماد کرد.

شاهچراغی ادامه داد: هرچند برخی ها دائما در حال شمردن آثار برجام هستند اما باید گفت برجام هیچ سودی برای کشور نداشته و به یک استخوان لای زخم تبدیل شده است.

وی در بخش دیگری از این خطبه ها با اشاره به توصیه های مکرر امام علی (ع) در خصوص رعایت بیت المال گفت: دریافت حقوق های نجومی یکی از مصادیق روشن بی مبالاتی نسبت به بیت المال است که باید با آن برخورد شود.

امام جمعه سمنان تصریح کرد: اگر این موضوعات در کشور عادی شود نمی توانیم پرچم نهضت اسلامی را به دستان مبارک امام عصر (عج) تحویل دهیم.

شاهچراغی در ادامه به حوادث اخیر منطقه پاسداران تهران اشاره کرد و گفت: در این حادثه افرادی که مدعی عرفان بودند با ایجاد اغتشاش تعدادی از نیروهای پلیس را به شهادت رساندند و معتقدم سر رشته این اغتشاشات در دست آمریکا و بیگانگان است.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه باید هرچه سریعتر با عوامل این حادثه برخورد کند اظهار کرد: مردم در کشور امنیت می خواهند لذا نباید با اینگونه حوادث مماشات شود.

خطیب جمعه سمنان همچنین با یادآوری حادثه سقوط هواپیمای مسافربری تهران یاسوج گفت: متاسفانه با وجود تلاش های صورت گرفته هنوز پیکر قربانیان این حادثه منتقل نشده است که امیدواریم با تلاش کوهنوردان و سایر نیروهای امدادی این اتفاق رخ دهد.

شاهچراغی در بخش پایانی خطبه های خود با اشاره به در پیش بودن هشتم اسفند، روز امور تربیتی اظهار کرد: خانواده اولین نهاد تربیتی در جامعه است و مبنای تربیت نیز باید قرآن و آموزه های دینی باشد.

وی با انتقاد از ادامه برخی تلاش ها برای اجرایی کردن سند 2030 خاطرنشان کرد: از سند آموزشی 2030 حسین فهمیده تربیت نمی شود چراکه مبنای این سند فرهنگ غرب است.

مردم اجازه نخواهند داد عده ای آشوب طلب امنیت کشور را به بازی بگیرند

حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در خطبه های نماز جمعه این هفته به میزبانی مسجد و حسینیه مدرسه قلعه شاهرود با تقدیر از حضور حماسی و باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: مردم همواره در صحنه حاضر و پشتیبان نظام و انقلاب هستند و از سوی دیگر نیز دشمن به دنبال فاصله انداختن میان مردم و دولت است که هوشیاری مردم و دولتمردان را در این خصوص می طلبد.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال نشان دادن ناکارآمدی نظام اسلامی است اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود در جمع مردم آذربایجان فرمودند"نابسامانی در کشور هست اما دشمن به دنبال نادیده گرفتن پیشرفت های انقلاب است، آن روز کشور توسط یک دولت توسری خور اداره می شد ملت را ذلیل و خوار کرده و ظرفیت های کشور را تعطیل کرده بودند اما امروز کشور ایران عزیز است، امروز در سطح منطقه تقریباً در همه‌ی مسائل منطقه تا ایران نخواهد، تا ایران حضور نداشته باشد و اراده نکند کاری پیش نمی رود".

خطیب جمعه شاهرود در بخش دیگری از صحبت های خود با محکوم کردن اغتشاشات اخیر خیابان پاسداران تهران افزود: لازم است دستگاه قضا با این افراد که امنیّت مردم را بر هم زده، به خانه، ماشین و مغازه های مردم خسارت وارد کرده و باعث شهادت چند تن از جوانان برومند کشور شدند قاطعانه برخورد نماید.

امینی تصریح کرد: فتنه گران و آشوبگران با همراهی منافقین به دنبال بر هم زدن امنیت مردم و ایجاد اغتشاش و ناآرامی هستند اما بدانند مردم اجازه نخواهند عده ای آشوب طلب و عناصر منحرف امنیت کشور را به بازی بگیرند.

با برهم زنندگان نظم و امنیت با قاطعیت برخورد کنید

حجت الاسلام و المسلمین فوادیان امام جمعه موقت دامغان ضمن توصیه به رعایت تقوا گفت: همانا رعایت تقوا باعث می شود که صورت ها سفید گردد پروردگار خشنود و درجات انسان را بالا ببرد۰

فوادیان با اشاره به بزرگداشت روز محقق بزرگ خواجه نصرالدین طوسی گفت: این روز را روز مهندسی نامگذاری کردند امیدواریم که مهندسین جامعه دقت لازم را در ساخت و اختراعات خود داشته باشند چراکه زندگی مردم با دستاوردهای آنها رابطه مستقیم دارد.

امام جمعه موقت دامغان در ادامه با گرامیداشت مقام ملاهادی سبزواری صاحب کتاب شرح منظومه اشاره کرد: اگر اخلاق و تربیت علم آموزی با تحصیل همراه نباشد گمراهی و ضلالت را در پی خواهد داشت.

وی با یادآوری دیدار مردم آذربایجان شرقی با رهبری گفت: رهبری در این دیدار مصادیق خطر ارتجاع را گوشزد کردند و تاکید کردند که فاصله گرفتن کسانی که در مسیر انقلاب هستند از شعائر و اصل انقلاب، باعث خطر ارتجاع می گردد.

فوادیان ارکان هسته مرکزی انقلاب را دو رکن عنوان کرد و افزود: رکن اول رهبری و پیشوا و رکن دوم مستضعفین و کسانی که به چشم نمی آیند اما در جامعه حضور داشته و نقش ایفا می کنند.

خطیب موقت جمعه دامغان با اشاره به حادثه سقوط هواپیما و جان بجمعه اختن تعدادی از هموطنان گفت: این اتفاق ناراحت کننده احساسات همگان را برانگیخت که برای جان باختگان این حادثه مغفرت و از خداوند متعال برای خانواده آنها صبر جمیل و اجر جزیل آرزومندیم.

وی با اشاره به حوادث خیابان گلستان در تهران ضمن محکوم کردن آن گفت: از اقدامات سنجیده نیروی انتظامی تشکر و قدردانی می‌کنیم و از دستگاه قضایی و قوه مجریه و قوه مقننه می خواهیم که با این جنایتکاران که مرتکب قتل گردیده اند با قاطعیت تمام برخورد کنند.

نفوذ بیگانگان در واقعه تاسف برانگیز پاسداران تهران محرز است

حجت الا اسلام سید علی رضا آرامی؛ امام جمعه گرمسار در خطبه های این هفته نماز جمعه در جمع مردم گرمسار بااعلام این مطلب افزود: شهادت نیروهای انتظامی و بسیجیان که تنها برای حفظ امنیت و آسایش در مقابل یک عده خیانتکار و دست پرورده تفکرات غربی در اتفاقات خیابان پاسداران تهران نشان از ناتمامی دشمنی آمریکا و اسرائیل با انقلاب اسلامی ایران بود .

آرامی در ادامه گفت: توطئه گران به رهبری آمریکا به دنبال تضعیف جایگاه انقلاب اسلامی ایران هستندو حضور حماسی مردم در راهپیمایی22 بهمن تمام معادلات دشمنان ایران اسلامی نشان از شکست آنها بود.

امام جمعه ضمن تسلیت به خانواده حادثه هواپیمایی آسمان در یاسوج افزود: تلاش نیرو های هلال احمر و امدادی برای پایین آوردن و پیدا نمودن پیکر این جانباختگان ستودنی بود واز این رو مجلس و دولت نیز برای رخ ندادن اینگونه حوادث برنامه ریزی نمایند .

آرامی در ادامه اظهار داشت: حضور مردم در ایام فاطمیه و سوگواری به جا و الگو مردم در سوگ شهادت بانوی اسلام حضرت زهرا (س) نشان از ارادت ویژه مسلمانان به ویژه ایرانیان به اهل بیت می باشد .

وی در ادامه خواستار برخورد قاطع با اخلاگران امنیت داخلی در  واقعه خیابان پاسداران توسط قوه قضایه شدو افزود: نیروی انتظامی باید با اخلالگران با قاطعیت برخورد کند تا خیال بیهوده آنها به ارکان و احساسات ملت ضربه وارد نکند.

مسئولان با دراویش آشوبگر با قاطعیت رفتار کنند

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی فاطمی بصیر در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه اظهار کرد: یکی از فضایل کسب تقوا یادآوری مرگ است؛ یاد مرگ انسان را از گمراهی حفظ می کند و به کارهای خیر و نیک تشویق می کند.؛ یاد مرگ باعث می شود انسان عاقلانه زندگی کند.

وی ضمن عرض تسلیت به خانواده های جانباختگان حادثه سقوط هواپیما گفت: این حادثه تلخ در آستانه سال جدید دلهای ما را پر از غم و غصه کرد؛ اما لازم است که تقدیر شود از نیروهای امدادی ، نظامی و انتظامی که با توجه به شرایط نامساعد جوی مشغول امدادرسانی هستند تا اجساد را به پایین منتقل کنند.

امام جمعه سرخه به حوادث روز های اخیر که توسط فرقه دراویش در تهران رخ داد اشاره وعنوان کرد: حادثه ننگینی که توسط فرقه ضاله دراویش گنابادی در تهران رخ داد و متاسفانه این عده با سوء استفاده از آزادی بیان و رأفت نظام سالهاست که اذهان مردم رو تشویش می کنند و  به اماکن مذهبی و ادارات حمله می کنند و پرونده ای قطور در این زمینه دارند و در سالهای اخیر در شهرهای تهران و قم و شهرکرد و ... فاجعه هایی مثل قتل  و ضرب و شتم آفریده اند و در دوشنبه اخیر در شب شهادت حضرت زهرا (س) عده ای از اراذل این فرقه با حمله و تهدید و ناامن کردن تهران تصویر ناامنی را از تهران در اذهان مردم دنیا ایجاد کردند که سرنخ این اقدام می تواند در بیرون از مرزهای دنبال شود.

فاطمی بصیر بیان کرد: باید از نیروی انتظامی تشکر کرد که انصافا در این مدت توانست اغتشاشات را کنترل کند؛ چرا که برای نیروی انتظامی جان مردم و امنیت مردم بسیار مهم است و با سعه صدر، احتیاط و مدارا به این غائله ها خاتمه داد.

وی گفت: متاسفانه در این ماجراها پنج تن از نیروی های انتظامی و بسیج  به شهادت رسیدند؛ در این خصوص درخواست مردم از مسوولان این است که بدون مماشات و در اسرع وقت عاملان این حادثه را مجازات کنند.

امام جمعه سرخه تصریح کرد: پر واضح است که سرکوب کردن آشوبگران برای نظام بسیار راحت است، وقتی ایران عزیز مقتدرانه داعش را بر سر جای خود نشاند ؛ پس نشاندن مشتی اراذل و اوباش نیز برای آن کاری ندارد.

فاطمی بصیر با بیان اینکه  هفته اول اسفند هفته سلامت مردان نامگذاری شده  گفت: هفته اول اسفند به عنوان هفته ملی سلامت مردان با هدف حساس سازی مردان نسبت به سلامت خود و ترویج فرهنگ پیشگیری اولیه و تشخیص زود هنگام بیماریهای خطیر و بدون علامت در جامعه مردان است که باید به این مساله توجه داشت؛همچنین شعار این هفته ورزش کلید طلایی سلامت مردان است؛ بنابراین مردان باید به امر ورزش و سلامت خود بیشتر توجه کنند تا از بیمارهایی که جامعه مردان را تهدید می کند در امان بمانند.

مردم از بی عدالتی ناراحتند

حجت الاسلام قربانعلی صفائی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته مهمترین اولویت کشور را امنیت دانست وگفت: جنایت وحشیانه گروهی از ضد انقلاب و جریان های ورشکسته گان سیاسی تحت هر عنوانی آن هم به سبک داعشی ضمن محکوم کردن این اقدام  نشان می دهد دشمنان امنیت وآرامش مردم را هدف قرار دادند.

وی افزود: از مسئولان امنیتی و اطلاعاتی به ویژه قوه قضائیه می خواهیم قاطعانه ضمن برگرداندن خسارت اموال خانواده ها وانتقام خون نیروهای نظامی وانتظامی و بسیجی این افراد را به اشد مجازات برساند.

صفائی پور به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان شرقی اشاره کرد وگفت: مسئولان فقط صحبت های رهبری را تکرارو شعار ندهند و باید به این فرمایشات عمل کنند و باید مر فرمایشات رهبری مورد عمل قرار بگیرد.

امام جمعه میامی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند، پیشرفت ما خوب بوده است اما در عدالت عقب ماندگی داریم وباید در زمینه عدالت از خداوند و مردم عذر خواهی کنیم، بیان کرد: امروز مردم از  بی عدالتی، ظلم وتبعیض ناراحتند و مردم از جامعه ی اسلامی انتظار برقراری عدالت دارند.

وی به مدیریت جهادی که از تاکیدات رهبری است اشاره کرد و گفت: مدیریت جهادی به معنی بی انضباطی نیست، مدیریت جهادی یعنی پرکاری، با تدبیر حرکت کردن و توجه به مردم و خدمت به مستضعفان است ونباید متن وتوده ی مردم را بر اقلیت های حزبی و جناحی ترجیح دهیم.

جانیان آشوبگر در ملا عام اعدام شوند

حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه های امروز نماز جمعه مهدیشهر، اظهار کرد: در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) عده ای در خیابان پاسداران تهران دست به آشوب زدند و تعدادی از افراد نیروهای انتظامی و بسیجی را به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه در این آشوب نیروی انتظامی بسیار با آشوبگران مدارا کرد، افزود: اگر این آشوب در هر کشوری اتفاق می افتاد دست کم 300 نفر کشته می داد.

خطیب جمعه مهدیشهر اضافه کرد: آشوبگران از مدارای نیروی انتظامی، سوء استفاده کردند و با اتوبوس و خودرویی دیگر چند نفر از مامورین نیروی انتظامی و 2 نفر از بسیجیان را زیر گرفتند و به شهادت رساندند.

بارانی تاکید کرد: درخواست ما از قوه قضائیه این است با این جانیان آشوبگر به شدت برخورد کنند و آنها در ملا عام اعدام شوند.

وی سرنخ و پشت پرده این آشوب ها را صهیونیست ها دانست و تصریح کرد: صهیونیست ها به بهانه های مختلف می خواهند امنیت کشور را برهم بزنند.

امام جمعه مهدیشهر در بخش دیگری از خطبه های امروز به بیانات اخیر امام خامنه ای اشاره کرد و گفت: مردم از وضعیت اداره کشور و مشکلات اقتصادی و معیشتی خود انتقاد دارند اما این انتقادها باعث نمی شود که از اصل نظام رویگردان شوند و همچنان پای این انقلاب ایستاده اند.

بارانی با بیان اینکه دهه چهارم انقلاب به دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری شده، اظهار کرد: در مسیر پیشرفت بسیار موفق بودیم اما در عدالت عقب ماندیم. انقلاب ما به خاطر استقرار عدالت بود ولی در این مسیر کم گذاشتیم.

وی بیان کرد: امام خامنه ای به دو آسیب انقلاب اسلامی اشاره داشتند که اولین آسیب بازگشت به روحیه اشرافی گری و دومین آسیب نیز اعتماد به خارج به جای اعتماد به داخل می باشد.

خطیب جمعه مهدیشهر افزود: بازگشت به روحیه اشرافی گری آسیب بزرگی است که انقلاب اسلامی ایران را تهدید می کند چون اگر اشرافی گری در مسئولین رایج شود، کم کم فرهنگ می شود و در بین عموم مردم نیز رواج پیدا می کند و وقتی چنین شد به جای اعتماد به داخل، اعتماد به خارج به وجود می آید.

بارانی رواج اشرافی گری را ابتدا از زمان دولت سازندگی دانست و ادامه داد: مسئولان باید بسیار مراقب باشند که به سمت اشرافی گری نروند و به ساده زیستی برگردند.

انتهای پیام/ت

نظر شما