شناسهٔ خبر: 24263253 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سمینار معرفی خدمات درمانی و تجهیزات پزشکی ایران در ژاپن برگزار شد

پکن - ایرنا - سومین سمینار معرفی حوزه خدمات درمانی و تجهیزات پزشکی ایران امروز جمعه با حضور 80 نفر از نمایندگان صنایع بزرگ تجهیزات پزشکی ژاپن، شرکت های بازرگانی و صاحبان مشاغل ژاپنی در توکیو برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دکتر 'اسدی لاری' قائم مقام امور بین الملل وزیر بهداشت و دکتر مسائلی مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در این سمینار فرصت های مشارکت و سرمایه گذاری صنایع تجهیزات پزشکی ژاپنی در ایران و مقررات و برنامه های وزارت بهداشت در ارتباط با بازار تجهیزات پزشکی را تشریح کردند.
این سمینار از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو و با همکاری سازمان کمک های فنی خارجی تجهیزات پزشکی ژاپن (OMETA) که متشکل از سازندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی و اقلام دارویی است، برگزار شد.
پیش از این سمینار نیز سومین کارگروه مشترک بهداشت ایران و ژاپن بین هیات های دو کشور برگزار شد و طرفین طی آن محورهای همکاری مشترک مرتبط با حوزه سلامت و بهبود ارائه خدمات درمانی در ایران را بررسی کرده و در خصوص تنظیم یک برنامه اقدام به توافق رسیدند.
دکتر مسایلی مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: جلسه دیگری که با دولت ژاپن از طرف سفارت ایران هماهنگ شده، موضوع بررسی کیفی و ثبت تجهیزات پزشکی ژاپنی است.
او گفت: در این جلسه قرار است همکاری متقابلی با هدف تسهیل فرآیند ثبت تجهیزات پزشکی ژاپنی به ایران بررسی شود.
وی ادامه داد: اگر ما به عنوان متولی تجهیزات پزشکی ایران با همتای خود در ژاپن جلساتی داشته باشیم و نحوه رسیدگی به پرونده‌ها را به صورت مشترک به پیش ببریم، فعالیت متقابل در حوزه تجهیزات پزشکی به عنوان یک زیرساخت مهم، فراهم خواهد شد.
به گفته وی این موضوع یکی از کلیدی‌ترین و موثرترین اقدامات برای همکاری‌های دوجانبه و تسهیل فرآیند ثبت تجهیزات پزشکی ژاپنی با هدف تولید و صادرات تجهیزات پزشکی کشور به ژاپن خواهد بود.
وی افزود: افرادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در زمینه تجهیزات پزشکی هستند و می‌خواهند با شرکت‌های ژاپنی همکاری کنند می‌توانند از هم اکنون کارهای خود را آغاز کرده و بررسی‌های فنی و اقتصادی را شروع کنند.
مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه فصل جدیدی برای همکاری بین ایران و ژاپن در زمینه تجهیزات پزشکی آغاز شده است، گفت: سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگانی که می‌خواهند فعالیت خود را با ژاپن آغاز کنند آماده باشند؛ زیرا سه ماه دیگر سفری به ژاپن خواهیم داشت و قرار است حداقل ۲۰ شرکت ژاپنی را برای همکاری به ایران بیاوریم.
**آساق**1904**

انتهای پیام /*

نظر شما