شناسهٔ خبر: 24263247 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تفاهمات جدید میان حماس و مسئولان مصری

روزنامه الحیاة اعلام کرد: تفاهمات جدیدی میان مسئولان مصری و هیئتی از جنبش اسلامی فلسطین «حماس» به ریاست رئیس دفتر سیاسی این جنبش که از حدود دو هفته قبل در قاهره حضور دارد، حاصل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، مقامات مصری اعلام کردند: مصر با موافقت اسرائیل و با هماهنگی حماس تصمیم گرفته است تا گام‌هایی را برای کاهش محدودیت‌ها از نوار غزه بردارد؛ حتی اگر این اقدامات باعث خشم محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شود.

این روزنامه نوشت: مسئولان مصری که توسط رهبری جنبش حماس از اوضاع تاسف‌بار غزه مطلع شده‌اند، تصمیم گرفتند تا اقداماتی را به منظور بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی نوار غزه و کاهش محدودیت‌های سفت و سخت علیه آزادی آمد و شد از گذرگاه مرزی «رفح» صورت دهند. این در حالی است که شبه جزیره سینا با وضعیت امنیتی پیچیده و خطرناکی روبرو است.

این روزنامه به نقل از برخی منابع فلسطینی نوشت: مصر به صورت نیمه دائمی و دوره‌ای از درگاه صلاح‌الدین که در نوار مرزی میان نوار غزه و مصر واقع شده و تحت کنترل جنبش حماس است، کالاها و محصولات بسیاری را خواهد فرستاد.

الحیاة نوشت: احتمال می‌رود که این کالاهای مصری ماهانه درآمدهای بسیاری برای حماس داشته باشد و این جنبش بتواند بخشی از حقوق کارمندان خود را از طریق آن بپردازد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما