شناسهٔ خبر: 24263195 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

امام جمعه بندرعباس: خمس قفل نیست،کلیداست

صاحب‌خبر -

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان رشوه را عامل گریز از قانون دانست و گفت: با رشد رشوه، قانون می‌گریزد، چون هر دو متضادند و در کنار هم‌معنا ندارند.

به گزارش ایسنا، آیت الله «غلامعلی نعیم‌آبادی» ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباسی، افزود: بیگانگان خمس هراسی را تبلیغ می‌کنند در حالی‌که کسانی که خمس خود را می‌پردازند می‌دانند که پرداخت خمس به اهلش کلید روزی آن‌ها است.

وی با بیان این‌که خمس قفل نیست بلکه کلید است، تصریح کرد: با پرداختن خمس، بار سنگین گناهان از دوش پرداخت‌کنندگان برداشته می‌شود.

امام‌جمعه بندرعباس با بیان این‌که بهترین راهکار برخورد با رشوه، افزایش فرهنگ مقابله با آن در جامعه است، در ادامه اظهار کرد: رشوه‌دهنده، رشوه گیرنده و دلال رشوه هر دو با رنج راهی جهنم می‌شوند.

نعیم‌آبادی با اشاره به این‌که با آمدن رشوه، قانون می‌رود و جامعه بی‌قانون نمی‌تواند دوام بیاورد، تصریح کرد: از رشوه باید پرهیز شود، چون رشوه کفر خالص عملی است و صاحب رشوه نه‌تنها راهی بهشت نمی‌شود بلکه بوی بهشت را هم استشمام نمی‌کند.

امام جمعه بندرعباس در خطبه دوم تصریح کرد: استقبال مناسبی از سوی مردم در آئین رونمایی از درب‌های حرم امامین عسگرین(ع) در استان هرمزگان صورت گرفت که جای تقدیر دارد.

وی با بیان این‌که دیشب(3 اسفندماه) مراسمی برگزار شد که مجموعه‌ای از 300 زوج را در رسیدن به زندگی سالم کمک کرد، تصریح کرد: کار بسیار مناسب و مطلوبی از سوی موسسه نور انجام شد اما کاش سایر بنگاه‌های اقتصادی و مراکز دیگر چنین اقداماتی را انجام می‌دادند.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به این‌که افراد با تمکن مالی باید در این مسیر پیشقدم باشند، افزود: دست بنده خدا را گرفتن و آن هم در مسیر برطرف کردن مشکلات گام برداشتن اقدامی نیکو و خداپسندانه است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تأکید بر این‌که نباید تنها از کسانی نام برد که تخلف کرده‌اند بلکه باید آن‌هایی که اقدامات خداپسندانه‌ای هم انجام می‌دهند به نیکی یاد کرد تا الگویی برای دیگران باشند، افزود: دیروز معرفی دادستان شهرستان بندرعباس برگزار شد که باید از تلاش‌های دادستان سابق نیز تقدیر کرد که سال‌های سال مردانه مجاهدت کرد.

وی با اشاره به این‌که «اسدی» در دوران خدمتش اقدامات مناسبی انجام داد، گفت: دادستان جدید بندرعباس از نیروهای متعهد و شناخته شده‌ای است که باید به فکر دغدغه‌های استان هرمزگان باشد.

نعیم‌آبادی با بیان این‌که جایگاه دادستان که همان مدعی‌العموم است را باید به خوبی معنا کنیم، خاطرنشان کرد: تخلفاتی که انجام می‌شود بر دو قسم است، یک قسم در حریم افراد است که خانه را خراب می‌کنند و یا به شخصی اهانت می‌کنند و بسیاری از اقدامات دیگر و تکلیف من است شکایت کنم اگر حقم را می‌خواهم.

امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: قسم دوم ظلم‌هایی است که به عموم می‌شود، اینجا جای داستان و مدعی‌العموم است که وارد شده و جلوی کار خلاف را بگیرد به طور مثال اگر ببینیم در بندرعباس زمینی تصرف می‌شود یا بدون مجوز خانه ساخته‌اند، در چنین مواردی دادستان باید وارد عمل شود.

نعیم‌آبادی جلوگیری از چنین تخلفات و پیگیری آن وظیفه دادستان و مدعی‌العموم است، در ادامه خاطرنشان کرد: باید مردم در این مسیر دادستان را همراهی کنند و هرگونه تخلفی را گزارش کنند اما اگر در این مسیر همراهی نشد و چشممان را بر روی تخلفات بستیم و پس از بروز تخلف گله کردیم یعنی به وظیفه خود عمل نکرده‌ایم.

وی با اشاره به پنجم اسفندماه روز مهندسی، خاطرنشان کرد: باید مبانی را علمی پیش برد و به‌صورت علمی پیش‌بینی‌ها را در ساخت و سازها لحاظ کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان اظهار کرد: این‌که خانه‌ها را در زمین سست بسازند اشتباه است، چون با یک زلزله و سیل این خانه ویران می شود پس باید این مهم را جدی بگیریم و در ساخت و سازها معیارهای مهندسی را جدی بگیریم.

نعیم آبادی با بیان این‌که برخی منازل هنوز ساختش به اتمام نرسیده شاهد مشکلاتی در آن‌ها هستیم، گفت: روز مهندسی یعنی کارها باید توسط متخصص انجام شود و نمی‌توان هر کس بدون داشتن تخصص خود را در همه امور متخصص بداند.

وی با اشاره به این‌که کار جهان دیمی نیست بلکه جدی است، خاطرنشان کرد: مسئولان باید دغدغه جدی در حوزه ساخت و ساز در استان داشته باشند و نظارت‌ها در این بخش باید به شدت تقویت شود.

برچسب‌ها:

نظر شما