شناسهٔ خبر: 24263190 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اشرافی‌گری حرکتی ضد انقلابی است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: اشرافی گری و بی توجهی به مستضعفان ارتجاع و حرکتی ضد انقلابی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: اشرافی گری و بی توجهی به مستضعفان مثل این است که از انقلاب توبه کرده اند و دنبال مفاسد رژیم شاهنشاهی را گرفتند که کار غلطی است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: کار‌های خوبی در طول انقلاب انجام شده است، اما باید تلاش کرد تا مردم طعم شیرین عدالت را در همه عرصه‌های زندگی بچشند.

وی با اشاره به تفکر ارتجاعی گفت: ارتجاع بازگشت به جاهلیت قبل از اسلام است؛ باید از تفکری که به دنبال گسترش ارتجاع در جامعه است وحشت داشت، البته این افراد در ظاهر سخنی از ارتجاع نمی‌گویند بلکه اتوکشیده و روشنفکرانه سخنانش را مطرح می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: ارتجاع در هر رنگ و شکلی ظهور کرد باید با بصیرت آن را شناخت، در تفکر ارتجاعی جای جلاد با مظلوم و مقتول عوض می‌شود، کاخ نشینان بر پابرهنگان مسلط می‌شوند.

امام جمعه قزوین افزود: اعتماد و اتکا به بیگانه به جای نگاه به درون و استعداد مردم نمونه دیگری از ارتجاع در کشور است، اگر پول‌های هنگفتی که اختلاس می‌شود در اختیار جوانان قرار بگیرد وضعیت تولید و اشتغال در کشور رونق می‌یابد.

خطیب نمازجمعه قزوین گفت: امروز مسئولان کشور به جای حمایت از بخش کشاورزی و صنعت و رونق و هموار کردن وضعیت اشتغال، نگاهشان به دست بیگانگان است، این نگاه ننگ، ارتجاع است در صورتی که مومن ننگ ارتجاع را نمی‌پذیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: اقداماتی که امروز در قالب زمین خواری هفت سنگان و برخی دیگر از زمین‌های کشاورزی صورت می‌گیرد فساد و خیانت است که عاقبت خوشی به دنبال ندارد؛ مبارزه با این مسائل آرمان‌های انقلابی ماست و نباید اجازه دهیم این آرمان‌ها به فراموشی سپرده شود.

وی اظهار کرد: زمانی که یک مدت حرفی از زمین خواری و مسئله هفت سنگان زده نمی‌شود این غارتگران به جای شرم و خجالت و بجای پاسخگویی به افشاگران این غارتگری حمله می‌کنند.

امام جمعه قزوین گفت: حرف ما این است که زمین‌های کشاورزی چرا به تعاونی مسکن فروخته شده است؟ هدف این است که این زمین‌های درجه یک کشاورزی به مسکن تبدیل شود در صورتی که این اقدام خلاف عرف، قانون و شرع است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: بسیاری از کشاورزان که در زمین‌های خود مشغول به کشاورزی هستند، می‌گویند ما می‌خواهیم به اندازه ۲۰ متر در زمین کشاورزی اتاقکی برای رفع خستگی خود ایجاد کنیم، ولی اجازه نمی‌دهند؛ اما در همان اطراف در زمین‌های کشاورزی ساختمان دوطبقه ساخته می‌شود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: تربیون برای پاسخگویی و روشنگری غارتگران بیت المال و زمین خواری زمین‌های کشاورزی آماده است، لازم است به جای ادامه دادن به فساد، خیانت و ساخت و ساز بیایند و اسناد و مدارک خود را ارائه دهند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی بیان کرد: اشرافی گری و بی توجهی به سرنوشت مردم، سوءاستفاده از موقعیت شغلی و غارت بیت المال و به فراموشی سپردن آرمان‌های انقلاب نیز از علامت‌های دیگر ارتجاع است.

وی گفت: مردم برای نجات از ظلم و بی عدالتی رژیم ستم شاهی، خودشان را در پناه اسلام، قرآن و انقلاب اسلامی قرار دادند و انقلاب باید عدالت و قسط را به آن‌ها هدیه کند.

امام جمعه قزوین افزود: دیگر نباید در کشور شاهد گردن کلفتی، پارتی بازی، رانت خواری، زورگویی، حیله و نیرنگ باشیم، زیرا با انقلاب دوره این منکر‌ها به پایان رسید و با شاه به گور رفت.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: ما با همه وجود ایستاده ایم تا این آرمان را محقق کنیم چرا که می‌دانیم اگر در تحقق این آرمان نمره قبولی نگیریم لیاقت ظهور امام زمان (عج) را نداریم.

وی با بیان اینکه حمایت از مستضعفان جهان یکی دیگر از آرمان‌های انقلاب اسلامی است، گفت: از اول انقلاب همیشه حرفمان این بود که ما فقط از کسانی که مورد ظلم و ستم قرار می‌گیرند حمایت می‌کنیم، خواه مسلمان یا غیر مسلمان چرا که این حمایت ریشه در دین ما دارد.

خطیب جمعه قزوین صدور انقلاب اسلامی و اهتزاز پرچم اسلام بر بام جهان را آرمان سوم انقلاب اسلامی معرفی کرد و افزود: امام خمینی (ره) فرمودند: انقلابمان را به همه جهان صادر می‌کنیم و ما باید این رسالت را با جدیت دنبال کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی بیان کرد: انقلاب اسلامی، انقلابی نبوی، علوی و فاطمی، حسنی، حسینی و جهانی است و هرکس غیر از این فکر کند، به انقلاب ما نامحرم است و هرکس با استفاده از تریبون انقلاب اسلامی غیر از این مطلبی را بیان کند خائن و منافق است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: حرف اسلام این است که باید پرچم اسلام در نقاط مختلف جهان به اهتزاز درآید تا زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) باشد.

وی با بیان اینکه بازگشت به احکام الهی و اسلام ناب محمدی باید جایگزین اسلام امریکایی شود، افزود: عربستان سعودی نمونه‌ای از اسلام امریکایی است، شیعه انگلیسی نیز همانند اسلام امریکایی درضدیت با تفکر شیعه ناب در حال فعالیت است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: برخی به نام ولایت و امامت به دنبال تبلیغ شیعه انگلیسی در کشور هستند، اما همه ما باید هوشیار باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه به سقوط هواپیمای مسافربری تهران یاسوج اشاره کرد و جانباختن تعدادی از هموطنانمان در این سانحه هوایی را تسلیت گفت.

نماینده، ولی فقیه در استان در ادامه به جنایت‌های یکی از فرقه‌ای انحرافی در تهران نیز اشاره کرد و گفت: آن‌ها چند نفر از عزیزترین عزیزان ما را به شهادت رساندند و از خدا می‌خواهیم ریشه ظلم، نفاق، اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی را برکند و جامعه ما را پاک و مطهر گرداند.

انتهای پیام/

خطبه های نماز جمعه قزوین

نظر شما