شناسهٔ خبر: 24263170 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خراسان جنوبی| با عاملان شهادت برقرارکنندگان نظم و امنیت قاطعانه برخورد شود

R41348/P1336/S6,56/CT11

ائمه جمعه شهرستانهای خراسان جنوبی با محکومیت هرگونه خشونت طلبی و اغتشاش در کشور تاکید کردند: مسئولان قوه قضائیه می خواهیم با عاملان شهادت برقرارکنندگان نظم و امنیت برخورد قاطع و قانونی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستانهای خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی در خطبه های این هفته نماز جمعه با تشریح بیانات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم تبریز اظهار داشت: محقق نشدن عدالت اجتماعی در کشور، حرکت به سمت اشرافی گری و تکیه به خارج، هشدارهایی بود که رهبری به دولتمردان دادند که باید جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه رفاه طلبی در میان برخی مسئولان زیاد شده تاکیدکرد: مردم در این انقلاب اصل و پایه نظام هستند و همه باید برای حل مشکلات مردم، کم کردن فاصله بین طبقات جامعه و تحقق عدالت اجتماعی تلاش کنند.

وی تصریح کرد: همه ما نتیجه اعتماد به دشمن را در مسئله برجام مشاهده کردیم و باید مسئولان تاکید رهبری برای تکیه به درون، مدیریت جهادی و تقویت بنیه نظامی در برابر دشمنان را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند و بدانیم اگر این کشور قوی نباشد دشمن لحظه ای برای حمله درنگ نمی کند.

بابایی با گرامیداشت روز امور تربیتی خاطرنشان کرد: علیرغم هشدارهای رهبری درخصوص قرارداد 2030 ولی مشاهده می شود هنوز افرادی با توزیع کتب و برخی کارها، سعی دارند آن را به صورت نرم و آهسته اجرا کنند که لازم است معلمان، اساتید و دانش آموزان از خطرات این معاهده ضددین و ترویج کننده مسائل جنسی آگاه شوند.

خطیب جمعه فردوس با محکومیت هرگونه خشونت طلبی و اغتشاش در کشور اضافه کرد: از مسئولان قوه قضائیه می خواهیم با عاملان شهادت برقرارکنندگان نظم و امنیت برخورد قاطع و قانونی کنند.

وی با بیان اینکه کمپینی در فضای مجازی از مردم دعوت می کند تادیگر ازمرگ، جهاد و جنگ سخنی در کشور به میان نیاید و برای ترویج این تفکردر حال عضوگیری است گفت: رواج اینگونه تفکرات از توطئه های دشمنان است و اسلام دین مهربانی و رافت است ولی در مقابل دشمنان با قاطعیت برخورد می کند.

بابایی با اشاره به ثبت نام در مدارس علوم دینی از مردم خواست فرزندان را برای تحصیل در حوزه های علمیه تشویق کنند .

وی از مردم شهرستان فردوس و باغستان علیا برای حضور با شکوه و بی نظیر در تشییع دو شهید گمنام تقدیرکرد.

امام جمعه فردوس با تسلیت سالروز شهادت فاطمه زهرا تاکید کرد: مهمترین درسی که می توانیم اززندگی این بانوی نمونه بگیریم ولایت مداری و تبعیت از امام زمان خویش تا مرز شهادت بود.

وی در تشریح صفات متقین از دیدگاه نهج البلاغه به موضوع پرهیز از دلبستگی به دنیا پرداخت و اضافه کرد: مومن واقعی دنیا را محلی برای ذخیره توشه آخرت قرار می دهد و هرگز دلبسته و شیفته آن نمی شود.

قاطعانه و فوری با عاملان حادثه خیابان پاسداران تهران از سوی قوه قضاییه برخورد شود

حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس الدین امام جمعه شهرستان بشرویه ظهر امروز در نمازجمعه این هفته شهرستان که در محل مصلای نماز مسجد جامع میدان برگزار شد با اشاره به اهمیت رعایت تقوای الهی اظهار داشت: دستورات اسلام در مسیر سازندگی و عبادت است و تمام آنچه که از اولیای خدا به ما سفارش شده سعادت و رستگاری را به همراه می آورد.

وی گفت:حادثه خیابان پاسداران تهران بسیار تاسف بار بود که علیرغم رأفت و مهربانی نیروی انتظامی با تجمع کنندگان ولی عده ای اخلالگر و اوباش با به شهادت رساندن چند تن از جوانان نیروی انتظامی و بسیجی و سایر مردان قلب ملت ایران را جریحه‌دار کردند.

امام جمعه بشرویه گفت: هرکسی خواهان سعادت و رستگاری است باید به دستورات خداوند عمل کنند و همه آنان را در تمامی مراحل زندگی به کار بگیرد.

 شمس الدین با اشاره به مصادیق تقوا در خانواده هم گفت: مصادیق تقوا در خانواده عمل به دستورات الهی و عمل به آیات قرآن کریم است که خداوند آیات زیادی در قران درباره اهمیت خانواده نازل کرده است .

 امام جمعه بشرویه افزود: باید تربیت نسل آینده بر مبنای آموزه های دینی و قرآنی باشد تا جامعه ای سالم داشته باشیم چرا که یکی از مسائل مهمی که پدر و مادر درباره وظیفه به فرزند دارد تلاش برای دینداری فرزندان است، امروزه دشمنان اسلام هجمه های زیادی را بر علیه نظام  دینی  وخانواده و به خصوص فرزندان به کار انداخته اند و باید بسیار مراقب و مواظب فتنه جویی های دشمنان در القای شبهات و فرزندانمان باشیم.

وی درادامه با اشاره به عوامل مهم تربیتی در فرزندان هم گفت :یکی از عوامل مهم در تقویت باورهای دینی فرزندان اعتقاد به معاد و قیامت است که باید انسان پس از رجعت از دنیا بدانند که برای پاسخگویی و اعمال خود باید آماده باشد.

  امام جمعه بشرویه افزود: تربیت اخلاقی اجتماعی سیاسی و روانی از مسائل مهمی است که باید خانواده‌ها و مربیان به آن توجه کنند.

شمس الدین با قدردانی از حضور نمازگزاران به خصوص دانش آموزان که حضور آنان نمونه ای از تربیت دینی و سیاسی  است به سالروز تاسیس امور تربیتی اشاره کرد و گفت :هفتم اسفند ماه سالروزتاسیس امور تربیتی است که خود به مثابه صدقه جاریه محسوب می شود و این ها تلاش ها و زحمات شهیدان رجایی و باهنر است که باعث شد تا تربیت نسلی پرجوش و با نشاط را در صحنه های فرهنگی اجتماعی و همچنین در دوران هشت سال دفاع مقدس داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در محدوده ای از زمان سعی شده این نهاد مقدس امور تربیتی حذف شود که ضربه سختی بر نسل های انقلاب وارد شد.

امام جمعه بشرویه در ادامه با اشاره به اینکه شهیدان رجایی و باهنر مربیان تربیتی سربازان انقلاب بودند گفت:حضرت امام  خمینی فرمودند اگر تایید تعلیم و تهذیب باهم نباشد تربیت  و دانش هم بی اثر می ماند بنابراین توجه به مسائل تربیتی دینی و فرهنگی دانش آموزان در بدنه نظام تعلیم و تربیت از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

شمس الدین افزود: یکی از عملکردهای مهم مربیان تربیتی آشنایی دانش‌آموزان به شبهات دینی است تا بنیه اعتقادی آنان قوی شود.

وی  خاطرنشان کرد: یکی از اهداف تعطیل شده نهاد مقدس امور تربیتی این بود که احیای ارزش های دینی و اعتقادی زیاد شود و پرورش و شناسایی استعدادهای نهفته دانش آموزان در زمینه های مختلف از کارکردهای نهاد امور تربیتی که امروز بسیار کمرنگ شده است .

امام جمعه بشرویه به پنجم اسفند روز مهندس هم اشاره کرد و گفت:مهندسی در حوزه‌های مختلف به کار کارشناسی می گویند که از اصول و قوام بسیار بالایی برخوردار است .

شمس الدین افزود: به برکت انقلاب اسلامی و به همت مهندسان متعهد و جوان  در حوزه‌های مختلف عمران و آبادانی و ساخت و ساز ،معادن، کشاورزی، مسکن و جاده های مواصلاتی در قله های پیشرفت هستیم.

امام جمعه بشرویه  تصریح کرد: متاسفانه فعالیت های مهندسان در حوزه اقتصادی هم وارد جریان های سیاسی می‌شود که هر گروهی و جناحی پروژه ای را دنبال می کند پس از تغییر نظام سیاسی باز پروژه عقب مانده و یا کند می‌شود چرا که نظام حاکم برای مقابله با جناح رقیب سعی در تخریب همدیگر دارد که این باعث می شود ضرر های زیادی به مردم وارد گردد

 وی با تاکید بر افزایش مقاوم سازی بافت های فرسوده بشرویه گفت:متاسفانه شهرستان بشرویه در بین گسل های زلزله خیز متعددی قرار گرفته که باید در نظام ساختمان آن حساسیت بیشتری داشته باشیم تا خدای ناخواسته اگر حادثه زلزله اتفاق افتاد خسارت های جبران ناپذیری متحمل نشوید

شمس الدین افزود: شهربشرویه در بافت شهری گرفتار بافت فرسوده شده که باید با متولیان امر که قصد احیای بافت را دارند همکاری کرد مخصوصا باید املاک موجود در بافت نسبت به اخذ سند ثبتی اقدام گردد .

امام جمعه بشرویه از برپایی مراسمات عزاداری در ایام دهه فاطمیه توسط مردم و هیئت‌های مذهبی هم قدردانی کرد.

وی همچنین فوت جان باختگان سانحه هوایی را تسلیت گفت و افزود: متاسفانه سقوط هواپیمای تهران و کشته شدن تمام سرنشینان و خلبانان ملت ایران را داغدار کرد و در این شرایط سخت جوی تلاش برای یافتن اجساد کشته شدگان بسیار سخت است .

شمس الدین در ادامه با تاکید بر برخورد قاطع با برهم زدنگان نظم و امنیت در کشور بیان کرد: آنچه که امروز برای ملت ما اهمیت دارد مسئله امنیت ملت ایران است چرا که به مدت 8 سال با دست خالی علیه تمام کشورهای متجاوز و حامیان صدام جنگیدیم و شهدای زیادی تقدیم این نظام شد ولی مردم دست از ولایت و رهبری بر نداشتند.

امام جمعه بشرویه به حادثه خیابان پاسداران در تهران اشاره کرد و گفت: این حادثه بسیار تاسف بار بود که علیرغم رأفت و مهربانی نیروی انتظامی با تجمع کنندگان ولی عده ای اخلال گر و اوباش با به شهادت رساندن چند تن از جوانان نیروی انتظامی و بسیجی و سایر مردان قلب ملت ایران را جریحه‌دار کردند.

وی خواستار برخورد قاطع و فوری با عاملان این حادثه از سوی قوه قضاییه شد .

شمس الدین در ادامه افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی پیروان تمام ادیان توحیدی قابل احترام هستند و آزادانه  به فعالیت خود می‌پردازند و اگر گروهی به نام یکی از فرقه های دینی بخواهد به نظام امنیتی کشور ضربه بزند نباید مورد عفو و بخشش قرار  گیرد چراکه اینها به بهانه های مختلف به اسم فرقه های دینی دست به اعمال خشونت آمیز می زنند.

امام جمعه بشرویه تصریح کرد: جالب این است که کشور آمریکا در جایی  باعاملان این فرقه برخورد قهرآمیز دارد ولی در این حادثه برعکس عمل کرده و از اراذل و اوباش که این حوادث تلخ در کشور را بوجود آوردند  و به فرقه دراویش شهرت داشتند از آنان حمایت کرده است.

نهاد امامت جمعه شهرستان بشرویه در پیامی ارتحال جانسوز مبارز مجاهد خستگی ناپذیر، یار مخلص امام و رهبری، حجت الاسلام و المسلمین حاج سید ابراهیم مهاجریان مقدم نماینده فقید ولی فقیه و امام جمعه شهرستان طبس که عمر با برکتش در خدمت و تربیت نفوس و تعالی بخشیدن به روح و دل و فکر مردم شهرستان طبس قرار داشت را محضر مقام معظم رهبری، روحانیت معزز، مردم شریف و خانواده آن عزیز سفر کرده تسلیت  گفت.

 آن عالم ربانی عمر پر برکت و گرانبهای خویش را در راه ترویج فرهنگ اسلامی و خدمت به مردم شریف شهرستان طبس سپری کرد. وی فقیهی وارسته بود که مخلصانه در حمایت عملی از نظام مقدس اسلامی و رهبری معظم انقلاب لحظه ای دریغ نکرد.

 استمرار و بقای جامعه اسلامی نیازمند انتقال ارزش های اسلامی از نسلی به نسل آینده است

حجت الاسلام عرب امام جمعه موقت شهرستان سربیشه با اشاره به روز امور تربیتی و تربیت اسلامی اظهار داشت: استمرار و بقای جامعه اسلامی نیازمند انتقال ارزش های اسلامی از نسل امروز  به نسل آینده است

وی افزود: در تربیت اسلامی والدین، محیط خانواده و آموزش و پرورش نقش اساسی را باید در خصوص تربیت اسلامی ایفا کنند.

ویهمچنین از برگزاری شایسته مراسمات عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) در شهر سربیشه و همچنین از صبر و درایت نیروهای انتظامی در برخورد با اغتشاشگران در حادثه اخیرخیابان پاسداران تهران  تقدیر و تشکر کرد. 

امام جمعه موقت سربیشه با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مردم تبریز از برخورد و پاسخ مناسب مسولان مذاکره کننده با طرف مقابل تقدیر و تشکر و افزود: عزت ملی را باید نشان دهیم و از بیگانه باید بهره  و نباید به دشمن تکیه کرد. 

وی افزود: اگر ما به سمت اشرافی گری رفتیم  و به خارجی ها تکیه کردیم به فرموده مقام معظم رهبری این عمل ارتجاع است.

چهره دشمن اصلی مغفول و پوشانده شده است 

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی خزاعی امام جمعه نهبندان در خطبه های این هفته پس از توصیه و سفارش به تقوای الهی به  ادامه بحث هفته گذشته پرداخت و اظهار داشت: در آموزه های دینی آمده است که در مقابل بدی دیگران مقابله به مثل نکنید بلکه بدی دیگران را با خوبی پاسخ دهید تا طرف مقابل عذاب وجدان گیرد و از کردار خویش پشیمان گردد.

وی به سالروز تخریب حرم امامین عسکریین در سال 1384 به دست گروه های تکفیری، سالروز عملیات خیبر،8 اسفندماه روز امور تربیتی، 9 اسفند روز فرمان حضرت امام (ره) مبنی بر ایجاد بنیاد مستضعفین  اشاره کرد.

امام جمعه نهبندان با اشاره به مسائل اخیر و تسلیت و گرامیداشت یاد و خاطره شهادت 3 تن از پرسنل نیروی انتظامی و2 نفر از بسیجیان از بردباری و متانت این دلاور مردان عرصه امنیت تقدیر و تشکرکرد و گفت: دشمن از قضایای ساده ای سوء استفاده می کند و عده ای به بهانه آزاد کردن سارق و تجمع مقابل کلانتری و پیوستن گروه دیگر سبب ایجاد اغتشاش و شهادت افراد می شوند.

حجت الاسلام خزاعی  با بیان اینکه از فردای پیروزی انقلاب اسلامی ایران،دشمنان برای نظام مشکلات ایجاد کرده اند به قائله ترکمن صحرا، خلق عرب، خلق بلوچ، ترورها ،کودتاها، جنگ تحمیلی، قائله 78، قائله 88 و  96 اشاره و افزود: دشمن در پی فرصت و ایجاد قائله می باشد.

امام جمعه نهبندان خطاب به ملت ایران گفت: ما به عنوان ملت ایران نباید اشتباه کنیم و باید به دنبال دشمن اصلی آمریکا باشیم  چرا که آمریکا از اغتشاشگران حمایت می کند.

حجت الاسلام خزاعی با بیان اینکه موضوع دشمن شناسی بسیار مهم است افزود: نباید دچار اشتباه شویم چرا که این قضایا تکرار می شود همانگونه که مقام معظم رهبریفرمودند: خرمشهرها در پیش است.

وی افزود: چهره دشمن اصلی مغفول و پوشانده شده است  و باید با حساسیت تمام دشمن را شناخت و دشمن بداند از رافت نظام اسلامی نمی تواند سوء استفاده کند چرا که نظام اسلامی ایران پرچمدار پرچیدن تروریست در منطقه است و هرجا که لازم باشد با ایادی استکبار جهانی برخورد میدانی خواهد داشت.

امام جمعه نهبندان یاد و خاطره جانباختگان سانحه هوائی پرواز تهران یاسوج را گرامی داشت و به تسلیت به بازماندگان این حادثه از ستاد بحران،هلال احمر، ارتش، سپاه و... که مشغول انتقال اجساد هستند تقدیر و تشکرکرد و خواستار  بررسی موضوع شد.

حجت الاسلام خزاعی در پایان درگذشت حجت الاسلام والمسلمین مهاجریان مقدم امام جمعه طبس را تسلیت و با بازماندگان و مردم طبس ابراز همدردی کرد.

انتهای پیام/ ت

نظر شما