شناسهٔ خبر: 24263120 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

درخواست چاووش اوغلو از ایران و روسیه

علیرغم استفاده تروریستها از کودکان و غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی در غوطه شرقی، وزیر خارجه ترکیه از ایران و روسیه خواست که از بروز خشونت توسط دولت سوریه در این منطقه جلوگیری کنند.

صاحب‌خبر -

صراط: علیرغم استفاده تروریستها از کودکان و غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی در غوطه شرقی، وزیر خارجه ترکیه از ایران و روسیه خواست که از بروز خشونت توسط دولت سوریه در این منطقه جلوگیری کنند.


به گزارش فارس، ترکیه با ورود به سوریه و منطقه عفرین این کشور بعد از اینکه داعش در این کشور نابود شد، درگیری‌های تازه‌ای رقم زده است.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه میگوید که ایران و روسیه باید اقدامات خشونت آمیز رژیم سوریه را در قوطه شرقی متوقف کنند.

«بشار الجعفری» شامگاه پنج شنبه در نشست شورای امنیت در مورد بررسی اوضاع غوطه شرقی که به پیشنهاد روسیه تشکیل شد، گفت که کشورهایی که از اصطلاح «رژیم» برای دولت قانونی سوریه استفاده می‌کند، واقع بین نیستند.

وی گفت که گروه‌های تروریستی در منطقه غوطه شرقی از افراد غیر نظامی این منطقه به عنوان سپر انسانی استفاده کرده و مدارس و بیمارستان‌ها را به پادگان نظامی تبدل کرده‌اند.

جعفری ادعای تروریست‌ها در خصوص به کارگیری دولت این کشور از سلاح شیمیایی در غوطه را رد کرد و گفت این تروریست‌ها بودند که از سلاح شیمیایی در ایمن منطقه استفاده کردند نه دمشق.

وی گفت که سازمان ملل درباره اطلاعاتی که دولت سوریه در ارتباط با غوطه در اختیار این سازمان و اعضای آن قرار داده، بی‌اعتنایی کرده و برای این سازمان، سرنوشت 8 میلیون سوری در دمشق که از سوی تروریست‌ها تهدید می‌شود، اهمیتی ندارد.

نماینده دائم سوریه در شورای امنیت گفت که دمشق اقدام به ارسال کمک‌های انسانی از قبیل دارو و غذا به غوطه کرده و اهالی این منطقه با حضور تروریست‌ها در غوطه مخالف هستند.

بشار الجعفری با بیان اینکه دولت سوریه به عملیات خود علیه تروریست‌ها در غوطه ادامه خواهد داد تأکید کرد که «ارتش سوریه غوطه شرقی را به حلب دوم تبدیل خواهد کرد».

تداوم حملات خمپاره‌ای و راکتی تروریست‌ها به محله‌های شهر دمشق که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر طی این هفته شده و نقض آشکار توافق مناطق کاهش تنش به شمار می‌رود، دولت سوریه را بر آن داشته است که به حضور تروریست‌ها در این منطقه پایان دهد.

شورای امنیت در جلسه امروز خود همچنین قرار بود که طرح مشترک کویت و سوئد که خواستار آتش بس و محکومیت اقدامات ارتش سوریه در غوطه بوده، به رأی گذاشته شود که به فردا (جمعه) موکول شد.

برچسب‌ها:

نظر شما