شناسهٔ خبر: 24263115 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه گرگان:

مردم باید نسبت به اتفاقات جامعه آگاه باشند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه گرگان با اشاره به اتفاقات تهران طی روز های گذشته، گفت: در این میان عده ای هم از داخل و خارج به واسطه فضای مجازی تمام طایفه دراویش در ایران را تحریک کردند که می طلبد مردم نسبت به موضوعات جامعه آگاه باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت‌الله سید کاظم نور مفیدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان، امروز(۴ اسفند) در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان گرگان گفت: همه موجودات خداوند متعال به چهار دسته تقسیم می شوند که مراتب وجودی آنها باهم بسیار متفاوت است.

 

وی با اشاره به اینکه در این عالم هستی سنگ کمترین بهره را از هستی بهره مند است، گیاهان از نمو بهره مند هستند و رشد پیدا می کنند اما احساس و حرکت ندارند، افزود: حیوانات دارای احساس و حرکت هستند که زندگی آنها دارای ضوابط است.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه انسان دارای تفکر است و دیگر موجودات از آن برخوردار نیستند، اظهارداشت: انسان بهره وجودیش برتر و بالاتر بر سایر موجودات است.

 

وی با اشاره به مرتبه وجودی انسان، تصریح کرد: انسان حتی از ملائکه هم بالاتر است چرا که خداوند به انسان علم اسماء بخشیده است و به تعبیر اسلام انسان موجود نا محدودی است که  تعالی آن حد ندارد.

 

امام جمعه گرگان در خطبه دوم، گفت: در پنجاه و چهارمین کنفرانس امنیت مونیخ، نتانیاهو بر علیه ایران صحبت کرد و معتقد بود که ایران کشوری است که امنیت جهانی و حتی اروپا را به خطر انداخته است.

 

وی افزود: این شخص در کنفرانس قطعه آهنی را به معنای اینکه پهپاد ایرانی به سمت اسرائیل حمله کرده بود و مورد هدف نیروهای اسرائیلی واقع شده و این تکه ای از آن پهپاد است به حاضرین نشان داد و در این برخورد ظریف وزیر امور خارجه ایران بسیار مدبرانه و منطقی هیچ اعتنایی به سخنان این فرد نکرد چرا که معتقد بود در کنفرانس امنیت بین المللی باید به موضوعات و امنیت جهانی پرداخته شود.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه ایشان در گذشته هم برای اینکه اعلام کند ایران به دنبال ساخت بمب اتمی هست در سازمان ملل شروع به نقاشی کردن کرد، اظهارداشت: این باعث شد تا مورد تمسخر دیگران قرار گیرد.

 

وی در ادامه افزود: با توجه به اتفاقاتی که در تهران طی روزهای گذشته اتفاق افتاده بود برخی ها با دروغ پرداختن به دنبال این بودند با استفاده از فضای مجازی ذهن دیگران را خراب کنند و ایران را نا امن جلوه دهند.

 

امام جمعه گرگان گفت:در این اتفاق کسانی که خود را منتصب به قم دراویش می دانستند و شروع به تهدید کردن نیروهای انتظامی کردند که رهبر فرقه دراویش در پیامی اعلام می کند افرادی که این کار را انجام دادند از قوم ما نیستند.

 

وی افزود: در این میان عده ای هم از داخل و خارج به واسطه فضای مجازی تمام این طایفه در ایران را تحریک کردند که می طلبد مردم نسبت به موضوعات جامعه آگاه باشند.

 

امام جمعه گرگان خطاب به دشنمان این مرز و بوم، گفت: افرادی که می خواهند کشور را به آشوب بکشانند کور خوانده اند چرا که ایران کشور بسیار قوی و از نیروهای امنیتی آگاه برخوردار است.

 

وی افزود: با مشکلات و موضوعاتی که وجود دارد مردم می توانند نقد کنند که این موضوع هیچ ربطی به اصل نظام ندارد.

 

نظر شما