شناسهٔ خبر: 24262991 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امامان جمعه خواستار برخورد قاطع با مسببان حادثه خیابان پاسداران تهران شدند

استانها- ایرنا- امامان جمعه کشور در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حوادث اخیر خیابان پاسداران تهران، از قوه قضاییه خواستند که بدون هیچ ملاحظه ای با مسببان این حادثه برخورد کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، خطیبان جمعه سراسر کشور افزودند: افرادی که در این حادثه در راستای خواسته دشمن اقداماتی را انجام دادند، دل مومنین را شکستند و خانواده هایی را داغدار کردند و به اموال عمومی آسیب زدند باید مجازات شوند.
آنان بیان کردند: حرکت اوباش‌گونه عده ای در خیابان پاسداران تهران، منجر به شهادت نیروهای فداکار بسیج و نیروی انتظامی شد که قوه قضاییه باید بدون هیچ ملاحظه ای، قاطعانه برخورد کرده و آنان را به سزای اعمال ننگین خود برساند.
امامان جمعه با تاکید بر ضرورت پاسداشت مقام شهدای نیروی انتظامی و بسیج اظهار کردند: ما باید از نیروی انتظامی تشکر کنیم که با برنامه ریزی و حفظ آرامش، این غائله را جمع کرد.
گزیده ای از خطبه های امامان جمعه برخی مراکز استان ها به شرح ذیل است:

**شیراز
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز بر پیگیری و مجازات عاملان حوادث خیابان پاسداران تهران تاکید کرد و گفت: ردپای اعضای گروهک تروریستی منافقین و دشمنان ملت ایران در پشت پرده این حوادث دیده می شود.
آیت الله اسداله ایمانی افزود: آنچه در منظر مردم اتفاق افتاد و عده ای با سلاح سرد به جان افراد بیگناه افتادند، جمعی را کشتند و جمعی را مجروح کردند و اموال عمومی را غارت کردند، یک سکه است که دو رو دارد.
وی اظهار کرد: ظاهر این کار به نام دراویش بود اما روی دیگر سکه آن است که منافقین و دشمنان این مرز و بوم همیشه در پشت این حوادث حضور دارند.

**زاهدان
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با محکومیت جنایات هفته گذشته اراذل و اوباش در خیابان پاسداران تهران گفت: تقاضای مردم اعدام عوامل این آشوب به ویژه رانندگان خودروهای اتوبوس، سمند و پراید در کمترین زمان در ملاء عام است.
آیت الله عباسعلی سلیمانی در تشریح حادثه آشوب تهران بیان کرد: نیروی انتظامی 2 دزد ماشین را شناسایی و دستگیر کرد که در ادامه این مساله گروهی از اراذل و اوباش تحت عنوان دراویش در مقابل کلانتری تجمع کرده و با عربده کشی آزادی این 2 سارق را خواستند و تهدید کردند در غیر این صورت برخورد خشونت آمیز خواهند داشت.
عضو خبرگان رهبری افزود: شان نیروی انتظامی این نبود تا به این تهدیدات توجه کند در نهایت این اراذل و اوباش با سلاح های گرم و سرد با ماموران درگیر شدند و شماری از عزیزان را به شهادت رساندند در صورتی که یک نفر از آنان توسط ماموران کشته نشد.

**بیرجند
امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه مردم ایران قاطعانه از نیروی انتظامی حمایت می کنند، گفت: رفتار بی شرمانه عده ای اخلالگر در خیابان پاسداران تهران را محکوم و از نحوه مدیریت حادثه توسط نیروی انتظامی قدردانی می کنیم.
حجت الاسلام محمد مختاری افزود: در این حادثه عده ای از مزدوران وابسته به یک فرقه خاص انحرافی از صبر و حوصله نیروی انتظامی سوء استفاده کردند و تعدادی از هموطنان زحمتکش ما را در نیروی انتظامی و بسیج به شهادت رساندند.
وی با بیان اینکه تا کی باید نیروهای ارزشی ما به شهادت برسند تصریح کرد: ما حمایت قاطع خود را از نیروی انتظامی در برخورد قاطع با اخلالگران نظم و امنیت کشور اعلام می کنیم.

**کرج
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به مسایل اتفاق افتاده در شب شهادت حضرت زهرا (س) در تهران، گفت: دشمن به دنبال برهم زدن امنیت و آرامش در کشور است و رد دشمن در مسایل اخیر دیده می شود.
به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی افزود: آحاد مردم و مسئولان باید به فرمایشات رهبری در دانشگاه امام حسین(ع) توجه کنند. براساس فرمایشات مقام معظم رهبری مهمترین هدف دشمن برهم زدن امنیت و ایجاد فنته و آشوب است.
وی گفت: با مسائل احساسی نباید برخورد شود و مساله اصلی درناآرامی ها، فرقه ای و گروه خاص نیست و در این موضوع مهم نباید رد دشمن را گم کرد.

**اراک
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: از دستگاه قضایی، نیروهای انتظامی و امنیتی انتظار می رود تا با قاطعیت با عوامل ایجاد ناامنی در کشور برخورد قانونی کنند.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: برخورد جمهوری اسلامی ایران با اعتراضات و انتقادات، منفی نیست به شرط آن که با کارشکنی و خدشه بر امنیت ملی همراه نباشد.
**کرمان
حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تسلیت شهادت مدافعان امنیت کشور در روزهای اخیر گفت: یک حرکت داعش گونه این عزیزان را به شهادت رساند و امیدواریم دستگاه قضایی و امنیتی با شدت هرچه بیشتر به کسانی که مخل امنیت هستند برخورد کند تا در آینده شاهد چنین صحنه هایی نباشیم.

**اصفهان
امام جمعه اصفهان با اشاره به حادثه خیابان پاسداران تهران که منجر به کشته شدن تعدادی ازنیروهای بسیجی و انتظامی شد گفت: اعتقاد ما بر این است که دست‌هایی در کار است و دشمنان می‌خواهند به هر شکل ممکن ایران را ناامن جلوه دهند.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد با تشکر از نیروی انتظامی که با تدبیر عمل کرد و جلوی کشته شدن تعداد بسیاری از افراد را گرفت از قوه قضاییه خواست تا با مسببان این حادثه هرچه سریع تر برخورد جدی کند که جریمه اسلام در این مورد اعدام است.

**قزوین
آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین یاد و خاطره شهدای امنیت در حوادث اخیر خیابان پاسداران تهران را گرامی داشت و از امنیت به عنوان یک گوهر گرانبها که نباید اجازه داد به آن خدشه وارد شود، یاد کرد.

**شهرکرد
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با قدردانی از درایت پلیس در برخورد با اغتشاشگران حادثه خیابان پاسداران تهران گفت: فتنه های دشمن روز به روز نو می شود و فرقه سازی از فتنه های دشمنان است.
حجت الاسلام محمدعلی نکونام افزود: در این حوادث دشمن به دنبال کشته سازی بود تا بتواند به مقصد و فتنه جدیدی برسد که با درایت نیروی انتظامی و بسیج و مسئولان دست اندرکار این فتنه نیز خثنی شد.

**رشت
حجت الاسلام اسماعیل پوررضا خطیب جمعه رشت با اشاره به حادثه خیابان پاسداران تهران گفت: این حوادث به معنای آن است که نظام اسلامی ایران با تدبیر و قدرت بیشتری در حرکت است.

**خرم آباد
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: عده ای فریب خورده و جاهل نیز در شب شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) آشوبی در یکی از خیابان های تهران به پا کردند و پنج تن از ماموران نیروی انتظامی و بسیج را به شهادت رساندند.
وی خواستار برخورد قاطع دستگاه قضایی با اخلالگران شد و افزود: این افراد از خویشتنداری نیروی انتظامی سوء استفاده کردند و اعمال زننده ای مرتکب شدند.

**یزد
آیت الله سید محمدرضا مدرسی امام جمعه موقت یزد، منشأ حوادث تهران و به شهادت رساندن چند تن از پاک ترین مردم و حافظان امنیت کشور را خارجی دانست و گفت: اینها توطئه طراحی شده و نوعی عقده گشایی است ولی این توطئه ، سلسله ای از فتنه های دشمنان به سرکردگی آمریکاست چون آنها داعش را درست کردند تا شیعه و سنی را به جان هم بیندازند ولی با درایت علما و مقام معظم رهبری کنترل شد.

**ساری
نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت : از این پس پاسخ آشوبگران را با برخورد قاطعانه خواهیم داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله نور الله طبرسی افزود: دشمنان این بار به بهانه درویشان به نیروی انتظامی هجوم آورده و پاسداران امنیت کشور و مردم را به وضع فجیعی شهید کرده اند. خدشه دار کردن امنیت کشور و شهروندان به هیچ وجه قابل توجیه نیست و باید با برخورد با این عوامل درس عبرتی به سایر توطئه گران داد.
**همدان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: آشوبگران و اخلالگران نظم و امنیت عمومی با هدایت فکری استکبار در حوادث خیابان پاسداران تهران دنبال کشته سازی بودند.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی افزود: ناآرامی های تهران تحت تاثیر تبلیغات سوء فضای مجازی بود.فرماندهان انتظامی با عقلانیت و تدبیر عمل کردند هر چند تعدادی از عزیزان نیروی انتظامی در این آشوب به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

**گرگان
نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به حادثه اخیر در خیابان پاسداران تهران، از تدبیر نیروی انتظامی و حضور به موقع بسیجیان در برخورد با مسببان این حادثه، قدردانی کرد.
آیت الله سید کاظم نورمفیدی برای شهدای این حادثه که در راه برقراری امنیت به شهادت رسیدند، علو درجات را از خداوند متعال طلب کرد.

**ارومیه
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه از عملکرد نیروی انتظامی در برخورد با متخلفان در خیابان پاسداران تهران قدردانی کرد و یاد شهدای هفته اخیر نیروی انتظامی را گرامی داشت.

**قم
امام جمعه موقت قم با اشاره به این که فتنه اخیر در تهران که به طرفداری از برخی فرقه ها انجام شد، ماهیتی تروریستی داشت گفت: انتظار مردم از مسئولان این است که با این گروه های تروریستی و انحرافی با قاطعیت برخورد کنند.
آیت الله سید محمد سعیدی اضافه کرد: آنها به اسم دروایش، ولی به سبک داعش، به کشتار مردم و تخریب اموال عمومی و سلب امنیت از مردم پرداختند.

**تبریز
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به اغتشاش اخیر در تهران در شب شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: در این اغتشاش عده‌ای از افراد منتسب به گروهی خاص به اموال عمومی آسیب وارد کردند و پنج نفر از ماموران نیروی انتظامی و بسیج را به شهادت رساندند.
حجت‌ الاسلام محمدعلی آل‌هاشم افزود: مسوولان قضایی و امنیتی باید با عوامل این اغتشاش که امنیت کشور را به مخاطره انداخته اند برخورد شدید کنند.
به گزارش ایرنا، در ناآرامی های دوشنبه شب (سی ام بهمن ماه) خیابان پاسداران تهران سه نفر از عوامل نیروی انتظامی و دو نفر از نیروهای بسیج به شهادت رسیدند.
1772

انتهای پیام /*

نظر شما