شناسهٔ خبر: 24262987 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سوء استفاده خانواده ترامپ از جایگاه پدر، ایوانکا در سئول و جونیور در هند

پکن - ایرنا - در حالی که هنوز سفر تجاری و غیر رسمی 'دونالد جونیور ترامپ' پسر ارشد دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به هند پایان نیافته است 'ایوانکا ترامپ' دختر رییس جمهور آمریکا نیز ساعتی پیش وارد کره جنوبی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا 'ایوانکا ترامپ' دختر و مشاور رئیس جمهور ایالات متحده روز جمعه در فرودگاه اینچوئن سئول گفت: او به کره جنوبی آمده است تا 'تعهد قوی و پایدار' ایالات متحده آمریکا با کره جنوبی را یاداوری کند.
او که در راس هیاتی از طرف دولت آمریکا برای شرکت در مراسم اختتامیه المپیک زمستانی 'پیونگ چانگ' به کره جنوبی سفر کرده است افزود: افتخار بزرگی است که به عنوان نماینده ایالات متحده به کره جنوبی سفر کرده ام، بسیار هیجان زده هستم تا در المپیک زمستانی 2018 شرکت کنم و تیم آمریکا را از نزدیک تشویق کنم.
ایوانکا ترامپ قرار است امشب را مهمان ضیافت شام 'مون جائه این' رییس جمهور کره جنوبی باشد سفر او به کره جنوبی 4 روزه خواهد بود.
هیات آمریکایی که ایوانکا را در این سفر همراهی می کنند شامل 'سارا ساندرز' سخنگوی کاخ سفید، ژنرال 'ونسنت بروکس' فرمانده نیروهای ایالات متحده در کره جنوبی و سناتور 'جیمز ریچ' رئیس کمیته فرعی روابط خارجی در خاور نزدیک، آسیای جنوبی، آسیای مرکزی مجلس سنا است.
اگرچه ایوانکا به عنوان نماینده آمریکا و به صورت رسمی به کره جنوبی سفر کرده است اما جونیور به صورت غیر رسمی و بیشتر در قالب یک سفر تجاری یک هفته ای به هند رفته است، جونیور در دهلی نو به دنبال کسب و کار تجاری و فروش واحدهای تجاری شرکت پدرش است.
سفرهای اعضای خانواده ترامپ در کسوت دیپلماتیک و به همراه اعضای وزارت خارجه آمریکا به کشورهای مختلف بویژه هند و کره جنوبی، به اتهامات علیه ترامپ مبنی بر اینکه از جایگاه سیاسی اش برای گسترش درآمدهای اقتصادی شرکت های خود اقدام می کند دامن زده است.
در همین حال رسانه‎های آمریکایی گزارش کرده اند اسنادی به دست آمده است که نشان می‌دهد خانواده دونالد ترامپ در پی ورود به کاخ سفید، قصد دارند از این موقعیت در راستای منافع تجاری شرکت های خود استفاده کنند.
«ریچارد پینتر» مشاور «جرج بوش» در کاخ سفید در این باره اظهار نظر کرده و می‌گوید: اقدامات ترامپ در این راستا نقض آشکار قوانین و سوء استفاده از موقعیت سیاسی در راستای منافع شخصی و تجاری است.
دونالد ترامپ جونیور پسر بزرگ رییس‌جمهور آمریکا که در هند به سر می برد مدعی شد به دلیل اینکه پدرش برای تجارت کمپانی خود محدودیت‌هایی تعیین کرده، فرصت سرمایه‌گذاری در هند از دست رفته است این در حالی است که او برای فروش واحدهای شرکت پدرش به این کشور سفر کرده است و همراه با 'نارندرا مودی' نخست‌وزیر هند در برخی جلسات شرکت می کند و تحت حمایت های سیاسی پدر و دولت آمریکا است.
سفر ایوانکا ترامپ به کره جنوبی که از تلویزیون سراسری این کشور به صورت مستقیم پخش شد جدا از مسایل تجاری، حساسیت های سیاسی را هم به دنبال دارد به ویژه اینکه قرار است یک هیات بلند پایه سیاسی از کره شمالی به این کشور سفر کنند.
'کیم یونگ چول' معاون رئیس کمیته مرکزی حزب حاکم کارگر کره شمالی نیز در راس هیأتی بلندپایه به کره جنوبی سفر می کند تا در مراسم اختتامیه این بازی‌ها که روز یکشنبه برگزار می‌شود، حضور داشته باشد.
این در حالی است که مقامات آمریکایی نارضایتی خود را از حضور هیات کره شمالی در مراسم اختتامیه اعلام کرده اند.
آمریکا و کره جنوبی ظن آن دارند که این مقام ارشد کره شمالی در طراحی غرق کردن یک کشتی نیروی دریایی کره جنوبی در سال 2010 میلادی که منجر به کشته شدن 46 ملوان شد، دخالت داشته است، نام وی در فهرست تحریم های هر دو کشور قرار دارد.
بیست و سومین دوره مسابقات المپیک زمستانی پیونگ چانگ از 9 (20 بهمن) آغاز شده و تا 25 فوریه (6 اسفند 96) ادامه دارد.
دوازدهمین دوره رقابت های پارالمپیک زمستانی هم از 9 تا 18 مارس (15 اسفند تا 27 اسفند 96) در شهر 'پیونگ چانگ' کره جنوبی برگزار خواهد شد.
**آساق**1904**

انتهای پیام /*

نظر شما