شناسهٔ خبر: 24262813 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیدار رئیس سازمان ارتباطات اسلامی با معاون اول رئیس جمهوری آذربایجان

باکو - ایرنا - رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی روز جمعه با مهربان علی آوا ، معاون اول رئیس جمهوری آذربایجان و رئیس بنیاد فرهنگی حیدر علی اف ، دیدار و گفت و گو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ابوذر ابراهیمی ترکمان در این دیدار با اشاره به وجود اشتراکات عمیق فرهنگی و تاریخی میان دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان ، آن را ظرفیت بزرگی برای گسترش روابط در همه حوزه ها قلمداد کرد.
وی افزود: در کنار این اشتراکات ، اراده سیاسی رهبران سیاسی دو کشور برای توسعه روابط و 10 ملاقات بین روسای جمهوری دو کشور طی چهار سال گذشته ، نوید بخش آینده ای روشن برای دو ملت دوست و همسایه است .
معاون اول رئیس جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ضمن ابراز خشنودی از برگزاری روزهای فیلم ایران در جمهوری آذربایجان ، گفت: سینمای ایران دارای جایگاه ویژه ای در جهان است و نمایش فیلم های ارزنده این سینمای شناخته شده ، فرصتی دیگری برای نزدیکی و عمیق تر شدن تفاهم میان دو ملت است .
خانم مهربان علی آوا ،افزود: روابط ایران و کشور آذربایجان ، ریشه در تعامل نیاکان ما دارد ، من نیز به تبار ایرانی خود افتخار می کنم .
رئیس بنیاد فرهنگی حیدر علی اف آذربایجان ،از برگزاری هفته فرهنگی ایران در تابستان آتی در باکو استقبال کرد و گفت: برای اجرای برنامه های فرهنگی با ایران آمادگی داریم.
مهربان علی آوا، انتخاب شهر تبریز بعنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 و نامگذاری نخجوان بعنوان پایتخت فرهنگی جهان سال در این سال را به فال نیک گرفت .
طرفین در این دیدار با ابراز تاسف از عدم درک صحیح از مباحث دینی و مذهبی در جهان کنونی و رشد افکار افراطی در کشور منطقه که منجر به بروز درگیری های خونین بین مسلمانان شده است ، بهترین راه مقابله را ترویج اسلام راستین و آشنا کردن مسلمانان با آموزه های صلح آمیز دین مبین اسلام عنوان کردند.
ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بنابر دعوت رسمی ابوالفضل قارایف، وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان، به منظور توسعه همکاری‌های فرهنگی و علمی دوجانبه به باکو (پایتخت آذربایجان) سفر کرده‌ است.
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که دیروز وارد باکو شده است ، تاکنون ضمن حضور و سخنرانی در کنفرانس «از خورشید تا پروین»،با نخبگان دینی و فرهنگی آذربایجان و خانم مهربان علی آوا معاون رئیس جمهوری آذربایجان و رئیس بنیاد حیدر علی اف نیز دیدار کرده است .
ابراهیمی ترکمان امروز عصر با وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان دیدار و پس از آن روزهای فیلم جمهوری اسلامی ایران در باکو افتتاح می‌کند.
آساق ** 337*1579

انتهای پیام /*

نظر شما