شناسهٔ خبر: 24262773 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قزوین|رانت و فساد اقتصادی کشور را از پیشرفت بازداشته است

R41364/P1494/S6,63/CT11

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: برخی از افراد که به موقعیتی رسیده‌اند فقط به دنبال فساد اقتصادی، رانت و پارتی‌بازی هستند و این موضوع کشور را از پیشرفت بازداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اظهار داشت: برخی از مسئولان آنچنان لفظ قلم صحبت کرده و خدا را برای گفته‌های خود شاهد می‌گیرند تا مردم را فریب دهند.

وی افزود: این طرز بیان مسئولان ما را به یاد انتخابات می‌اندازد، بایاد روزهایی که فقط وعده و وعید می‌دادند تا بتوانند آراء را جذب کنند، ولی متاسفانه به محض رسیدن به قدرت و کرسی ریاست جمهوری همه چیز را فراموش کردند و وعده‌های آنها دروغ از آب درآمد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه "گویا برخی فقط به دنبال تصاحب صندلی ریاست جمهوری بودند" تصریح کرد: متأسفانه امروز شاهد این هستیم که مسئولان ارشد دولت هیچ التزامی به تعهدات خود ندارند و همین موضوع سبب شده تا فسادهای مالی و اقتصادی زیاد شود؛ گویا مدیران به محض رسیدن به قدرت همه چیز را فراموش می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در قزوین با اشاره به پرونده زمین‌خواری‌های هفت‌سنگان عنوان کرد: ما در قبال بعضی از مسائل تنها به یک تذکر بسنده و سکوت کردیم تا شاید مسئولان خجالت کشیده و دست از غارت بیت‌المال بردارند ولی متأسفانه باز هم شاهد دور زدن قانون توسط برخی فرصت‌طلبان هستیم.

وی بیان کرد: ما از فروختن زمین‌های کشاورزی به تعاونی مسکن انتقاد کرده و مدافع حقوق مردم شدیم، ولی مورد هجمه برخی قرار گرفتیم؛ چرا در شرایطی که کشاورزان ما برای حفاظت از ابزار کشاورزی خود مجوز احداث 20 متر آلونک را ندارند،  زمین‌های کشاورزی با استفاده از رانت به برخی خواص داده می‌شود تا ساختمان‌های ویلایی احداث کنند.

ارتجاع باید از جامعه اسلامی ریشه کن شود

آیت‌الله عابدینی فساد مالی، غارت بیت‌المال، رانت خواری و پارتی بازی را از علائم ارتجاع در جامعه خواند و گفت: همین ارتجاع بود که امام حسین (ع) را شهید کرده و امیرالمومنین (ع) را خانه نشین کرد.

امام جمعه قزوین با انتقاد از اشرافی‌گری برخی مسئولان و عدم توجه به وضعیت مردم اظهار داشت: اشرافی‌گری و عدم توجه به نیازهای مردم و فراموش کردن آرمان‌های انقلاب از دیگر علائم ارتجاع است که باید ریشه‌کن شود.

نماینده ولی فقیه در قزوین با بیان اینکه امروز مسئولان به جای توجه به داخل چشم امید به بیگانگان دوخته‌اند عنوان کرد: اگر پولهای دزدی و اختلاس برای احیای صنعت و کشاورزی و اشتغال و تولید استفاده می‌شد دیگر نیازی نبود چشم به بیگانگان بدوزیم و به آنها امید داشته باشیم.

وی بیان کرد: برخی از تریبونهای مختلف مانند صدا و سیما استفاده می کنند تا زمینه ارتجاع را فراهم کنند و حتی به نماز جمعه هم ایراد می گیرند البته اتوکشیده حرف می زنند تا مردم را فریب دهند لذا همه باید از ارتجاع که در رنگ و نیرنگ های متنوعی ارائه می شود بترسند و مراقب باشند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد:عدالت و قسط از آرمان‌های اساسی انقلاب است ومردم چون از بی عدالتی رژیم خسته شده بودند به انقلاب پناه آوردند و امروز باید نشانه های این عدالت را در جامعه مشاهده کنند.

برهم زنندگان نظم و امنیت کشور به اشد مجازات محکوم شوند

وی با بیان اینکه اگر عدالت به ضررمان هم بشد باید اجرا شود،افزود: آرمان عدالت خواهی را هرگز رها نمی‌کنیم و با همه وجود آن را محقق خواهیم کرد زیرا در غیر این صورت لیاقت ظهور حضرت ولی عصر (عج) را نداریم.

نماینده ولی فقیه در قزوین همچنین خواستار برخورد صریح، سریع و قاطع با برهم زنندگان امنیت و آرامش کشور و جنایات فرقه‌های انحرافی شد و شهادت مظلومانه پرسنل نیروی انتظامی را تسلیت گفت.

امام جمعه قزوین ضمن تسلیت به بازماندگان سقوط هواپیمای تهران – یاسوج از عومل تلاش گر برای تفحص اجساد جان باختگان تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/ ع

نظر شما