شناسهٔ خبر: 24262529 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سررشته اغتشاشات حادثه خیابان پاسداران تهران دردست بیگانگان /با متخلفان برخوردقاطعانه شود

خبرگزاری شبستان:نماینده ولی فقیه در استان سمنان سررشته اغتشاشات شب شهادت حضرت فاطمه‌(سلام الله علیها) در خیابان پاسداران تهران،را در دست آمریکا و بیگانگان دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی امروز(4اسفند) در خطبه های نماز جمعه با اشاره به حوادث اخیر منطقه پاسداران تهران گفت: در این حادثه افرادی که مدعی عرفان بودند با ایجاد اغتشاش تعدادی از نیروهای پلیس را به شهادت رساندند و معتقدم سر رشته این اغتشاشات در دست آمریکا و بیگانگان است.

 

آیت الله شاهچراغی با اشاره به هوشیاری و مواضع صریح و صحیح مردم مقابل این توطئه ها، از قوه قضائیه و سایر قوا خواست تا با رسیدگی سریع به این موضوع و مجازات عاملان آن، زمینه اعتماد بیشتر بین عموم جامعه و مسئولان را فراهم کنند.

 

وی با تاکید براینکه مردم در کشور امنیت می خواهند لذا نباید با اینگونه حوادث مماشات شودگفت: اغتشاش گران در این حادثه دل مومنان را شکستند و خانواده‌ها را به وحشت انداختند پس باید مجازات شوند و شکی در آن نیست.

 

خطیب جمعه سمنان ضمن قدردانی از عملکرد عاقلانه نیروی انتظامی در قائله خیابان پاسداران تهران و پاسداشت شهدای انتظامی و بسیجی بیان کرد: نیروهای نظامی، انتظامی و بسیج ایران هیچ گاه از ایثار و دفاع دست‌برنداشته و همواره برای دفاع از خاک، جان و ناموس خود در صحنه حاضر هستند.

 

آمریکا در موضوع برجام بد عهدی خود را ثابت کرد

آیت الله شاهچراغی  به غیر قابل اعتماد بودن آمریکا، نیز اشاره داشت و تاکید کرد: در موضوع برجام به ما ثابت شد آمریکا بدعهدی می‌کند و لذا با تاکید بر این مقوله که یک مومن نباید بگذارد از یک سوراخ دو بار گزیده شود، باید گفت آن‌هایی که خواستار نزدیک شدن به آمریکا هستند و به دشمنان غربی ما اعتماد دارند، در زمره مرتجعان محسوب می‌شوند.

 

وی با برشمردن چند آفت برای انقلاب اسلامی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز هفته گذشته به مواردی اشاره کردند که از آن‌ها می‌توان به آفت‌های انقلاب تعبیر کرد که یکی از آن‌ها بازگشت به عقب و یا ارتجاع است که برخی فکر می‌کنند باید به زمان پهلوی بازگردیم.

 

نماینده ولی فقیه دراستان سمنان افزود: برجام چهره آمریکا را ثابت کرد اما در داخل برخی به دنبال بیان دستاوردهای برجام هستند که درباره آن‌ها باید گفت این مقوله نه تنها برای ملت سودی نداشت بلکه استخوانی لای زخم ما نیز شد.

 

آیت الله شاهچراغی کاخ‌نشینی، دست‌اندازی به بیت المال، عدم شفافیت، فاصله گرفتن مسئولان از مستمندان و ... را از دیگر آفت‌هایی نام برد که انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند.

 

امام جمعه سمنان، تاکید داشت: اگر این موضوعات در کشور عادی شود یا به‌نوعی قبح آن‌ها بریزد نمی توانیم انتظار داشته باشیم که پرچم انقلاب به دست مبارک صاحب اصلی‌اش، یعنی حضرت ولی عصر(عج الله تعالی فرجه الشریف) برسد.

 

وی با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای مسافربری مسیر تهران به یاسوج گفت: این حادثه تلخ کام ملت را تلخ و مردم را اندهگین کرده است و از درگاه خداوند متعال برای بازماندگان این حادثه صبر جمیل مسئلت دارم.

 

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه متاسفانه با وجود تلاش های صورت گرفته هنوز پیکر قربانیان این حادثه منتقل نشده اظهارامیدواری کرد: با تلاش کوهنوردان و سایر نیروهای امدادی این اتفاق رخ دهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با گرامیداشت هشتم اسفند روز امور تربیتی گفت : این مناسبت حاصل تلاشها و زحمات شهیدان رجائی و باهنر است و در کنار خانواده ها، آموزش و پرورش وظیفه خطیری برای تربیت اسلامی و قرآنی نسل جدید انقلاب و دوری از آموزه های غربی بر عهده دارد.

نظر شما