شناسهٔ خبر: 24262468 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عراقچی: آمریکا تلاش می‌کند جو سازنده‌ای را که بر برجام حاکم است، تخریب کند

معاون وزیر خارجه کشورمان گفت تلاش آمریکا برای تخریب جو سازنده حاکم بر اجرای توافق هسته‌ای ایران، این توافق را در معرض خطر قرار می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران، در سفر خود به لندن با همتایان انگلیسی خود دیدار و درباره مسائل مختلف به ویژه برجام گفتگو و تبادل نظر کرد. او در این سفر در گفتگو با شبکه پرس تی‌وی نارضایتی ایران را از نحوه اجرای این پیمان تاریخی بیان کرد.

معاون وزیر خارجه ایران در این مصاحبه درباره بدعهدی‌های غربی‌ها در اجرای توافق هسته‌ای ایران گفت: «ما راضی نیستیم زیرا ما به طور کامل به برجام عمل می‌کنیم، اما طرف دیگر به طور کامل به تعهدات و وظایف خود عمل نمی‌کند. به نظر ما این وضع باید تغییر کند. ما فکر می‌کنیم اروپایی‌ها باید به این نگرانی ما توجه و رسیدگی کنند.»

عراقچی گفت: «ما به طور کامل از منافع برداشته شدن تحریم‌ها نفع نمی‌بریم، اما این بدان معنا نیست که ما اصلا هیچ سودی نمی‌بریم. گشایش‌های خوبی در همکاری‌های اقتصادی ما با دیگران حاصل شده است، اما ما کاملا راضی نیستیم؛ زیرا بهره‌مندی از منافع برجام به اندازه‌ای که انتظار داشتیم نبوده است و علت این است که آمریکا تلاش می‌کند جو سازنده‌ای را که برای چنین همکاری‌هایی لازم است، تخریب کند. این مسئله باعث شده است تا برجام به خطر بیافتد.»

شایان ذکر است، اکتبر گذشته ترزا می‌، نخست وزیر انگلیس، از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، خواست که از توافقنامه هسته‌ای ایران خارج نشود. در واقع همه امضاکنندگان این توافقنامه به جز آمریکا بار‌ها بر حمایت کامل خود از این توافقنامه تاریخی تاکید کرده‌اند.

واشنگتن اصرار دارد که درباره این توافقنامه باید مجدد مذاکره شود، اما ایران تاکید می‌کند که هیچ مذاکره مجددی درباره این توافقنامه انجام نخواهد شد.

انتهای پیام/

گفتگوی عراقچی با پرس تی‌وی درباره برجام

نظر شما