شناسهٔ خبر: 24262153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه همدان:

غرب با غارت ارزش‌های انسانی آن را به پایین‌ترین سطح رسانده‌ است

همدان - امام جمعه همدان گفت: غرب با غارت اصالت‌ها و ارزش‌های انسانی آن رابه پایین‌ترین سطح ممکن رسانده‌ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با اشاره به جریان اغتشاشات کور اخیر در کشور اظهار داشت: دراین اقدام به نام دین و عرفان ۴ تن از بهترین های روزگار را شهید کردند و اینجاست که باید پرسید انسانیت افراد کجاست؟

وی با بیان اینکه حرمت انسانیت مانع از بروز چنین جرائمی است، عنوان کرد: انسان در نگاه دین بسیار بزرگ و با ارزش است و هرگز و در هیچ شرایطی چنین برخوردهایی را برنمی تابد.

امام جمعه همدان با تاکید براینکه همه آفریده ها و مخلوقات خدا هریک به نوعی درخدمت انسان هستند و این نشان از جایگاه والای اشرف مخلوقات دارد، افزود: حرمت انسان در دین تا جایی مورد تأکید است که روایت داریم هرکس یک درهم از مال کسی را حبس کند در دنیای آخرت سال ها بر سر پل صراط خواهد ماند.

وی با اشاره به حدیثی که عنوان می کند حقیقت انسانیت، ذات اقدس الهی است گفت: حقیقت انسان، ساختمانی است که خداوند با حکمت خود آن را ساخته و این حقیقت، حجتی است بر هرکس که بخواهد حقیقت را انکار کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به خرید و فروش آزاد اسلحه در آمریکا گفت: در چنین جامعه ای که شبیه جنگل اداره می‌شود انسانیت کجاست؟

وی با بیان اینکه بر اثر تربیت غلط در آمریکا فرد دیوانه‌ای اسلحه برداشته و ۲۰ نفر را کشته است، آن وقت رئیس جمهور نادان آن کشور می‌گوید به معلمان هم اسلحه بدهید، گفت: دلیل این حرف آن است که انسان در آمریکا به اندازه یک پشه قیمت ندارد و فرد جانی دیوانه را تنها ۲  سال زندانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه غرب با غارت اصالت‌ها و ارزش‌های انسانی آن را به پایین‌ترین سطح رسانده است، گفت: گرایشات باطل دینی انسان را به سمت انحراف می‌کشاند اما اگر انسان حداقل برای کرامت نفس خود ارزش قائل باشد هرگز به سمت جرم نمی‌رود.

آیت الله محمدی در ادامه با بیان اینکه اغتشاشگران درویش مسلک تهران تحت تأثیر تبلیغات زهرآگین فضای مجازی به اسم دین و عرفان، جنایتی نابخردانه و وحشیانه مرتکب شدند، گفت: تدبیر نیروهای انتظامی در بردباری و خنثی کردن نقشه کشته‌سازی با بذل جان، جای قدرشناسی بسیار دارد.

وی همچنین در ادامه با طرح این سئوال که آمریکایی ها با چه هدفی مردم مظلوم دیرالزور را در سوریه بمباران می کنند، عنوان کرد: خداوند انسان را در مسیر خیر خلق و هدایت کرده اما برخی از افراد بشر روح خود را به سمت شرارت هدایت و آثاری مانند جنایت دراویش در تهران یا جنایات آمریکا در سوریه خلق می کنند.

امام جمعه همدان بابیان اینکه امروز غیر از مکتب اسلام و به غیر از مسیر نجات بخش تشیع، هیچ راه نجاتی وجود ندارد، گفت: دشمن منتظر بود تا در اغتشاشات اخیر یک نفر به دست نیروهای انتظامی کشته شود تا پیراهن عثمان علم کند اما حالا که ۴ تن از نیروی انتظامی مظلومانه شهید شدند صدایی از مدعیان حقوق بشر در نمی آید.

آیت الله محمدی بابیان اینکه شهدا و صالحین نشان می دهند انقلاب ما رو به رشد است، گفت: در این آخرالزمان باید مراقب فرزندان و خانواده خود باشیم چراکه جهان بسیار جای نامناسبی شده و تنها راه نجات تمسک به اهل بیت پیامبر(ص) است.

نظر شما