شناسهٔ خبر: 24262151 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

اردوغان: به دنبال محاصره مرکز عفرین هستیم

رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد: می‌خواهیم مرکز شهر عفرین را محاصره کرده و ارتباط تروریست‌ها را با خارج از این منطقه قطع کنیم.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه با اشاره به عملیات شاخه زیتون، اعلام کرد: با گذشت هر روز، دنیا عزم ترکیه را برای مبارزه با تهدیدهای ناشی از گروه‌های تروریستی در مرزهای شمالی‌ می‌بیند.

وی ادامه داد: در عملیات سپر فرات نیز دو هزار کیلومتر را از نیروهای داعش پاکسازی کردیم. اکنون نیز از آغاز عملیات در سوریه حدود ۴۱۵ کیلومتر را تحت کنترل خود درآورده‌ایم و همچنین ۱۸۷۳ تروریست "خنثی" شده‌اند.

منظور از اصطلاح "خنثی شدن تروریست‌ها" در ادبیات رسانه‌ها و مقامات ترکیه به معنای محاصره، بازداشت یا کشته شدن آنها است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با تاکید بر پاکسازی منبج از «تروریست‌ها» گفت: ترکیه از وعده‌های توخالی، دروغ‌ها و تاکتیک‌های این‌چنینی به تنگ آمده است. این تابستان برای تروریست‌ها و حامیان آنها بسیار داغ خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری هابرترک، اردوغان اضافه کرد: آنچه بیش از همه ما را نارحت می‌کند، رفتارهای ریاکارانه و بی‌اعتنایی کشورهایی است که ما آنها را متحد خود می‌پنداریم.

او در ادامه اظهاراتش درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر کشتار غیرنظامیان در عملیات شاخه زیتون، گفت: اگر ما میان ترویست‌ها و غیرنظامیان تفاوت قائل نبودیم، این عملیات زودتر از این‌ها تمام می‌شد.

برچسب‌ها:

نظر شما