شناسهٔ خبر: 24262084 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اشرافی‌گری و بی‌توجهی به مستضعفان حرکتی ضد انقلابی است

به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین افزود: پیشرفت کشور حاصل انقلاب اسلامی است اما در عرصه عدالت به تلاش های بیشتر

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین افزود: پیشرفت کشور حاصل انقلاب اسلامی است اما در عرصه عدالت به تلاش های بیشتر نیازمند هستیم.
امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه مسئولان باید همه سعی و تلاش خود را برای تحقق عدالت و برپایی قسط در جامعه به کار گیرند، خاطرنشان کرد: نباید در جامعه اسلامی رانت ‌خواری و ستم وجود داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص پیشرفت های نظام جمهوری اسلامی و تاکید ایشان بر فعالیت بیشتر مسئولان در زمینه برپایی عدالت در جامعه،گفت: توجه مسئولان به این موضوع به عنوان یکی از آرمان های مهم انقلاب اسلامی ضروری است.
آیت الله عابدینی بر لزوم مبارزه جدی تر با فساد در جامعه تاکید کرد و گفت: خداوند با مفسدان دشمن است بنابراین مومنان نیز با این افراد باید دشمنی کنند چرا که سرانجام افرادی که حامی مفسدان شوند، نابودی و پشیمانی است.
امام جمعه قزوین از مستکبران به عنوان مفسدان یاد کرد و گفت: امروز مستکبران آمریکایی مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته و دنبال کشتار و غارت اموال سایر مردم هستند.
آیت الله عابدینی با بیان اینکه بین اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی فاصله زیادی وجود دارد و این 2 قابل مقایسه با یکدیگر نیستند،افزود: برخی کشورها در منطقه به اسلام آمریکایی روی آورده اند و برخی نیز تلاش دارند شیعه انگلیسی را در جامعه ترویج دهند که در این زمینه باید مراقب بود و با حفظ وحدت، یکپارچگی و بصیرت به معرفی و ترویج شیعه واقعی که برخواسته از غدیر خم است، پرداخت.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی ما یک انقلاب جهانی بر علیه ظالمان، مفسدان و مستکبران بود، تصریح کرد: افرادی که بر ضد آرمان‌های انقلاب در هر تریبونی سخن بگویند، خائن هستند.
امام جمعه قزوین همچنین با بیان اینکه ارتجاع آسیب های فراوانی را برای ما به همراه دارد،افزود: ملت ما باید تلاش کنند تا این ارتجاع در تاریخ تکرار نشود و در برابر این مضوع ایستادگی کرده و اجازه قدرت‌نمایی به کسانی که تمایل دارند انقلاب به عقب بازگردد، ندهند.
آیت الله عابدینی با بیان اینکه باید با بصیرت در برابر ارتجاع که با نیرنگ ظهور می کند ایستادگی کرد،افزود: یکی از نشانه‌های ارتجاع این است که جای جلاد و شهید عوض شده و دیگری حکومت یافتن اشرافیت بر محرومان و مظلومان، سوءاستفاده از موقعیت شغلی و فراموش کردن آرمان‌های انقلاب اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: یکی دیگر از نشانه‌های ارتجاع، اعتماد و اتکا به کشورهای بیگانه است که باید به طور جدی از آن پرهیز کرد.
آیت الله عابدینی در ادامه با تسلیت به مناسبت درگذشت عده ای از هموطنان در جریان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج،گفت: از نیروهای مسلح و امدادگر برای تلاش در جهت لاشه هواپیما و یافتن پیکر جان باختگان این حادثه قدردانی می کنیم.
وی همچنین یاد و خاطره شهدای امنیت در حوادث اخیر خیابان پاسداران تهران را گرامی داشت و از امنیت به عنوان یک گوهر گرانبها که نباید اجازه داد به آن خدشه وارد شود، یاد کرد.
امام جمعه قزوین در ادامه از حضور پررنگ مردم استان در آیین های عزاداری ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا(ع) و تشییع پیکر شهدای گمنام قدردانی کرد.
6104*3013
انتهای پیام

نظر شما