شناسهٔ خبر: 24261713 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه قزوین:

نشانه‌های بی‌عدالتی را در جامعه ریشه‌کن کنیم

قزوین-نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت:رانت‌خواری،فساد، اشرافی‌گری و غارت بیت‌المال از نشانه‌های بی‌عدالتی است و نباید در جامعه دیده شود و برای ریشه‌کن کردن آن همه وظیفه‌داریم اقدام کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی درخطبه های نماز جمعه این هفته قزوین درمسجدالنبی اظهار داشت: تقوای واقعی انسان را در مسیر درست هدایت کرده و امید و انگیزه بیشتری برای زندگی می دهد و بار مسئولیت را نیز کمتر می کند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: مومن واقعی به فرایض دینی عمل کرده و به نماز و روزه و حج و قرآن توجه جدی دارد و نسبت به بندگان نیازمند هم احساس مسئولیت می کند و خیرخواه است.

عابدینی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مذمت اشرافی گری اضافه کرد: اشرافی گری و بی توجهی به مستضعفان از نشانه های ارتجاع است و نباید با بی توجهی به آرمانهای انقلاب اسلامی به گذشته بازگردیم.

وی گفت:عدالت وقسط از آرمانهای اساسی انقلاب است ومردم چون از بی عدالتی رژیم خسته شده بودند به انقلاب پناه آوردند و امروز باید نشانه های این عدالت را در جامعه مشاهده کنند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین یادآورشد: گردن کلفتی، رانت خواری، حیله و نیرنگ، فساد و دزدی از نشانه های بی عدالتی است و نباید در انقلاب اسلامی دیده شود.

عدالت خواهی را رها نمی کنیم

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: آرمان عدالت خواهی را هرگز رها نمی کنیم و با همه وجود آن را محقق خواهیم کرد زیرا در غیر این صورت لیاقت ظهور حضرت را نداریم.

عابدینی بیان کرد: اگر عدالت به ضرر من هم باشد باید پیاده شود تا مردم طعم شیرین مساوات و عدالت را حس کنند.

آرمانهای انقلاب را پیاده می کنیم

وی اظهارداشت: حمایت از مستضعفان جهان و صدور انقلاب اسلامی به اقصی نقاط جهان از دیگر آرمان های
انقلاب است و باید از همه ابزار و تریبون ها برای تحقق آن استفاده کنیم.

خطیب جمعه قزوین افزود: بازگشت به اسلامی ناب محمدی و احکام دینی از دیگر آرمانهاست و باید مراقب باشیم در مسیر اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی قرار نگیریم.

آیت الله عابدینی در ادامه گفت: برخی دنبال همان شرایط و سیطره رضاخانی هستند که مردم به آنها تودهنی محکمی خواهند زد زیرا نمی دانند ارتجاع همان تفکری است که امام حسین(ع) را شهید و علی(ع) را خانه نشین کرد، برای کشتن پیامبر نقشه کشید و نتیجه آن همه خیانت ها و جنایات تاریخ است.

وی اظهارداشت: برخی از تریبونهای مختلف مانند صدا و سیما استفاده می کنند تا زمینه ارتجاع را فراهم کنند و حتی به نماز جمعه هم ایراد می گیرند البته اتوکشیده حرف می زنند تا مردم را فریب دهند لذا همه باید از ارتجاع که در رنگ و نیرنگ های متنوعی ارائه می شود بترسند و مراقب باشند.

عابدینی تصریح کرد: از نشانه های ارتجاع این است که جای جلاد و مظلوم و مقتول عوض شود و کاخ نشینان بر پابرهنگان مسلط شوند و به جای اعتماد و اتکا به داخل به بیگانگان متوسل می شوند.

امام جمعه قزوین اظهارداشت: اگر پولهای دزدی و اختلاس برای احیای صنعت و کشاورزی و اشتغال و تولید استفاده می شد دیگر نیازی نبود چشم به بیگانگان بدوزیم و به آنها امید داشته باشیم.

وی اضافه کرد: اشرافی گری و بی توجهی به سرنوشت مردم، سوء استفاده از موقیت شغلی و غارت بیت المال، به فراموشی سپردن آرمانهای انقلاب اسلامی از مهمترین علائم ارتجاع است.

خطیب جمعه قزوین یادآورشد: در خطبه های نماز جمعه از غارت زمینهای هفت سنگان گفتیم و حرف مردم را زدیم که چرا زمین کشاورزی را به تعاونی مسکن فروخته اید و این کار غلط است و به ما انتقاد کردند که چرا این همه از زمین می گوییم.

وی بیان کرد: در شرایطی که باغداران ما اجازه ندارند بیست متر آلونک در زمینهای کشاورزی خود ایجاد کنند تا ابزار کشاورزی را در آن قرار دهند چرا بایدهمین زمین کشاورزی به افرادی خاص داده شود تا خانه های دو طبقه بسازند؟ و اگر ما آن را مطرح کنیم مورد هجمه قرار می گیریم.

عابدینی اظهارداشت: وقتی یک مدت از این موضوع صحبت نمی کنیم به جای اینکه خجالت بکشند باز هم قانون را دور می زنند اما ما مدارک و اسنادی داریم که اگر لازم باشد آنها را ارائه می کنیم تا نتوانند در قزوین بمانند.

برخی مسئولان با مردم صادق نیستند

امام جمعه قزوین در ادامه گفت: برخی زیبا صحبت می کنند و خدا را هم شاهد می گیرند که در گفته هایشان صادقند و ما را به فضایی می برند که یاد انتخابات می افتیم که خوب حرف می زدند و التزاماتی را مطرح کردند که امروز متوجه شده ایم همه دروغ بوده است.

وی اضافه کرد: گویی برخی فقط هدفشان نشستن بر روی صندلی ریاست جمهوری بود و امروز هیچ التزامی به تعهدات خود ندارند به همین دلیل شاهد فساد مالی و اقتصادی هستیم و هر مدیری که به موقعیتی می رسد همه چیز را فراموش می کند.

سقوط هواپیمای مسافربری ما را عزادار کرد

خطیب جمعه قزوین با تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری گفت: از همه نهادهای نظامی و انتظامی و مردم و امدادگران که برای پیدا کردن اجساد و لاشه هواپیما در تلاش هستند تشکر می شود.

وی از حضور مردم استان قزوین در عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا تشکر کرد و افزود: حضور باشکوه مردم در عزاداری ها ونیزتشییع پیکر شهدای گمنام درتاکستان، بویین زهرا، آبیک  و الموت نشان داد مردم همچنان به آرمانهای شهدا و امام پایبند هستند و فرزندانشان را فراموش نمی کنند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین همچنین جنایات فرقه های انحرافی در ایجاد نا امنی در کشور را محکوم کرده و شهادت تعدادی از نیروهای انتظامی و بسیجی را تسلیت گفت.

نظر شما