شناسهٔ خبر: 24261690 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رسانه ترک: جنازه تروریست های غربی پ.ک.ک از پایگاه آمریکایی به کشورهای خود منتقل می شود

آنکاراـ ایرناـ روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه در گزارشی مدعی شد که جنازه تروریست های غربی حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) که در جریان جنگ عفرین کشته شده اند، به پایگاه آمریکایی حسکه ـ رمیلان منتقل و پس از برگزاری مراسمی ویژه، به کشورهای متبوعه آنها منتقل می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا، روزنامه ینی شفق در گزارشی تحت عنوان 'مراسم جنازه ها در پایگاه آمریکا' نوشت: 'شمار زیادی از ستیزه جویان پ.ک.ک از کشورهای خارجی از جمله آمریکا، فرانسه، کانادا، آلمان، سوئد و انگلیس به صفوف این تشکیلات تروریستی پیوسته اند و در جریان جنگ عفرین موسوم به شاخه زیتون نیز به مقابله با ارتش ترکیه می پردازند.'
به نوشته این رسانه، تروریست های غربی برای پیوستن به صفوف ستیزه جویان پ.ک.ک، از طریق حسکه وارد خاک سوریه شده و از مسیر حلب وارد عفرین می شوند که در میان آنها افراد آموزش دیده در زمینه های مختلف نظامی از جمله خلبانی هواپیمای جنگی، تانک سوار و متخصص جنگ های چریکی نیز حضور دارند.
روزنامه ینی شفق چند روز گذشته در خبری نوشت: سه تروریست خارجی به نام های مستعار بارن گالیجیا تبعه اسپانیا، کندال بریژ تبعه فرانسه و بارن ساسون تبعه هلند که به صفوف نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) پیوسته بودند، در جریان عملیات عفرین توسط نیروهای ارتش ترکیه کشته شدند.
به گزارش ایرنا، روزنامه ینی شفق اواخر سال گذشته میلادی نیز در گزارشی ادعا کرد: بیش از پنج هزار تروریست آمریکایی و اروپایی (نظامیان کشورهای اروپایی عضو ناتو) در صفوف نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) و معارضان کُرد سوری حضور دارند.
به نوشته این رسانه، کشورهای اروپایی عضو ناتو و آمریکا با حمایت از گروه تروریستی پ.ک.ک و سایر گروه های تروریستی خاورمیانه، به بهانه کمک به مردم عراق و سوریه، با تاسیس بیش از 500 انجمن با مدیریت سربازان سابق ناتو، به اقداماتی نظیر قاچاق مرزی، آموزش و استخدام ستیزه جویان و پشتیبانی لجستیکی عناصر تروریستی پرداختند.
رسانه های نزدیک به دولت ترکیه اواخر سال گذشته میلادی در گزارش های خود، اردوگاهی نظامی در ایالت تگزاس آمریکا را پشتیبانی کننده ستیزه جویان پ.ک.ک معرفی کردند.
روزنامه استار در گزارشی در اواخر سال گذشته میلادی نوشت: اغلب ستیزه جویان خارجی پ.ک.ک و پ.ی.د از اردوگاه های نظامی کشورهای اروپایی آلمان، انگلیس، فرانسه، اتریش، هلند، بلژیک، دانمارک و به خصوص از یک اردوگاه نظامی در ایالت تگزاس آمریکا تامین می شوند.
به دعای این رسانه، شمار زیادی از تروریست خارجی شامل سربازان جنگ عراق و افغانستان، محکومان حبس ابد، اعضای سازمان های غیر قانونی، مبلغین مسیحی ـ یهودی و دهها مجرم و قاتل از آمریکا و کشورهای اروپایی از طریق انجمن ها، شرکت ها و بنیادهای تاسیس شده بر مبنای فعالیت های حمل و نقلی، به اردوگاه تروریست های پ.ک.ک و پ.ی.د در سوریه اعزام می شوند.
روزنامه سوزجو نیز به موضوع ستیزه جویان خارجی در صفوف پ.ک.ک پرداخت و در گزارشی مدعی شد: در پی تحقیقات و نظرسنجی صورت گرفته از ستیزه جویان خارجی حاضر در سوریه، بیش از 70 درصد آنها تحت تاثیر تبلیغات سنگین شبکه های خبری ـ تلویزیونی سی.ان.ان، واشنگتن پست، بی.بی.سی و نیویورک تایمز تصمیم به حضور در جنگ داخلی سوریه گرفته اند.
ارتش ترکیه با تجاوز آشکار به خاک سوریه، از روز 20 ژانویه(30 دی ماه 1396) عملیاتی را به نام شاخه زیتون با هدف بیرون راندن شبه نظامیان و نیروهای موسوم به یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) که شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک(پ.ی.د) محسوب می شود، در منطقه عفرین در شمال سوریه آغاز کرده است.
رسانه های ترکیه امروز به نقل از منابع خبری نظامی این کشور اعلام کردند که از زمان آغاز عملیات شاخه زیتون در عفرین سوریه تاکنون یکهزار و 873 نفر از جنگجویان در جریان درگیری با ارتش ترکیه کشته شده اند.
خاورم/1905

انتهای پیام /*

نظر شما