شناسهٔ خبر: 24261688 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مبارزه با زنگ زرد در سطح ۲۰ هزار هکتار از مزارع گندم

یک مقام مسئول گفت: در سال زراعی ۹۵-۹۶ مبارزه با زنگ زرد در سطح ۲۰ هزار هکتار از مزارع گندم، پیش بینی شده است.

صاحب‌خبر -

عملیات مبارزه با آفت گندم در 2 میلیون و 700 هزار هکتار اراضییحیی ابطالی معاون فنی سازمان حفظ نباتات در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباه آخرین وضعیت آفت سن گندم اظهار کرد: براساس آخرین ارزیابی ها به غیر از استان اصفهان، جمعیت آفت سن گندم به دلیل کاهش بارش باران در سایر استان ها بالا است.

وی با اشاره به ضرورت مبارزه با آفت گندم در 2 میلیون و 700 هزار هکتار از اراضی خبر داد و گفت: براین اساس در یک میلیون و 100 هزار هکتار اراضی مبارزه با سن مادر و مابقی سن پوره صورت خواهد گرفت.

به گفته ابطالی با توجه به افزایش جمعیت آفت سن گندم در اماکن زمستان گذران ، رشد گندم عقب تر است.

معاون فنی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: سطح مبارزه با آفت سن گندم از یک میلیون و 930 هزار هکتار به 2 میلیون و 150 هزار هکتار در سال گذشته رسید که این امر در ارتقای کیفیت گندم و کاهش سن زدگی از 2 به نیم درصد، تاثیر بسزایی داشته است.

ابطالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت بیماری زنگ زرد گندم بیان کرد: در سال زراعی 95-96 مبارزه با زنگ زرد در سطح 20 هزار هکتار از مزارع گندم پیش بینی شده است.

به گفته وی؛ در سال زراعی 94-95 سطح مبارزه با آفت زنگ زرد در 700 تا 750 هزار هکتار پیش بینی شده بود، در حالیکه کانون کوبی در سطح  60 هزار هکتار کنترل شد.

معاون فنی سازمان حفظ نباتات تصریح کرد: سالیانه سطح عملیات مبارزه علیه بیماری لکه نواری گندم و جو  خوشه ای در 200 تا 250 هزار هکتار صورت خواهد گرفت، چراکه این بیماری و آفات ناشی از آن به دلیل شرایط اقلیمی و آب و هوایی است.

انتهای پیام/

عملیات مبارزه با آفت گندم در یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار اراضی

 

نظر شما