شناسهٔ خبر: 24261623 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعتصاب معلمان در ایالت ویرجینیای غربی آمريکا در اعتراض به کم بودن حقوق و مزایا

اعتصاب معلمان در اعتراض به کم بودن حقوق و مزایا در ایالت ویرجینیای غربی در آمریکا منجر به تعطیلی همه مدارس دولتی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست، اعتصاب معلمان ایالت ویرجینیای غربی در آمریکا منجر به تعطیلی همه مدارس دولتی شد و بیش از ۲۷۷ هزار دانش‌آموز کلاس درس خود را از دست دادند.

بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی، معلمان سراسر ایالت ویرجینیای غربی در آمریکا روز پنجشنبه در اعتراض به کم بودن حقوق و مزایای خود از رفتن به کلاس‌های درس خودداری کردند و به صورت گروهی برای اعتراض در مقابل ساختمان مجلس به شهر چارلستون (مرکز این ایالت) رفتند و همین امر موجب شد بیش از ۲۷۷ هزار دانش آموز در مدارس دولتی بدون معلم بمانند.

اعتصاب معلمان در ایالت ویرجینیای غربی آمريکا در اعتراض به کم بودن حقوق و مزایا

آلیسا کیدی، سخنگوی وزارت آموزش ایالت ویرجینیای غربی گفت، مدارس همه ۵۵ ناحیه این ایالت در روز پنجشنبه تعطیل شد.

استیون پاین، رئیس کل مدارس این ایالت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اعتصاب کارکنان دولتی در ویرجینیای غربی غیرقانونی است. خانواده‌ها مجبور خواهند شد به دنبال مکان امن جایگزین برای فرزندان خود باشند و بسیاری از دانش‌آموزان ما که به تغذیه روزانه در مدارس نیاز دارند با بار مالی اضافی مواجه خواهند شد.»

ظاهرا قرار است این اعتصاب ادامه یابد، گرچه کریستین کمبل، رئیس فدراسیون معلمان آمریکا در ایالت ویرجینیای غربی گفت: هنوز مشخص نیست چه اتفاقی می‌افتد. هنوز تصمیمی درباره این که آیا اقدام بیشتری لازم است یا خیر گرفته نشده است.

به گفته اتحادیه معلمان این ایالت، حقوق معلمان تازه‌کار در این ایالت ۳۲ هزار و ۴۳۵ دلار در سال است و میانگین حقوق معلمان قدیمی‌تر ۴۴ هزار و ۷۰۱ دلار در سال است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما