شناسهٔ خبر: 24261614 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سهرابی: در لیگ برتر فوتسال در سال آینده از داوران قاطع استفاده می شود/ تنها مشکل باشگاهها عدم اطلاع از قوانین است

رئیس کمیته داوران فوتسال گفت: بزرگترین مشکلی که در حال حاضر در بحث داوری داریم مماشات و کنارآمدن داوران در اعتراضات بازیکنان و مربیان در زمین مسابقه است .

صاحب‌خبر -

علیرضا سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت داوری در لیگ برتر فوتسال سال آینده و عملکرد آنها در لیگ ۹۶ و ۹۷ گفت: خدا را شکر امسال عملکرد داوران ما نسبت به سال‌های قبل خیلی بهتر بود، البته ما دیگر در این فصل شاهد تصمیمات اشتباه داوران نبودیم.

وی در ادامه گفت:‌ در لیگ برتر امسال ما فقط دو مورد اعتراض کتبی نسبت به عملکرد داوران داشتیم. یکی باشگاه تأسیسات دریایی و یکی باشگاه مس سونگون که هر دو این باشگاه ها نسبت به عملکرد داور در یکی از بازی های خود اعتراض داشتند. البته اعتراض‌های عمومی همیشه نسبت به عملکرد داوران در هر مسابقه زیاد است و این یک امر طبیعی در فوتبال و فوتسال است.

رئیس کمیته داوران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه امسال در لیگ برتر برخی از مربیان نسبت به عملکرد داوری اعتراض داشتند اما به خاطر ترس از بحث محرومیت می گفتند نمی‌توانیم حرفی بزنیم، گفت: این حرف صحیح نیست که به خاطر ترس از محرومیت حرفی نمی‌زنیم. بحث محرومیتی که کمیته انضباطی در نظر گرفته به این دلیل است که مربیانی که نسبت به عملکرد داوری اعتراض دارند، باید با سند، دلیل و مدرک و کارشناسی حرف بزنند و فقط به خاطر اینکه خودشان تشخیص دادند که داور اشتباه کرده این کار درستی نیست که بخواهند اعتراض به داوری کنند و اگر با سند مدرک باشد کمیته داوران استقبال می کند.

سهرابی افزود: مطمئن باشید اگر مقصر داوران ما باشند با آنها برخورد قانونی صورت می‌گیرد که نمونه‌اش اعتراض دو باشگاه تأسیسات دریایی و مس سونگون است که بعد از بررسی کارشناسانه کمیته داوران متوجه شدند که داوران خود اشتباه کرده، با آنها برخورد قانونی انجام شد. البته هر دو بازی در بحث قهرمان لیگ تاثیری نداشته است.

وی گفت: طبق هماهنگیهای که صورت گرفته قرار است  قبل از برگزاری لیگ ما  یک دوره کلاس‌های آموزشی برای بالا بردن ارتقای سطح آموزشی ناظران و مدرسان با حضور یک مدرس خارجی برگزار کنیم. داوران و ناظران ما در حال حاضر در شرایط خوب بدنی و آموزشی به‌‌سر می‌برند و بیشترین مسائل و مشکلاتی که در حال حاضر در فوتسال مطرح است، عدم اطلاع از قوانین است که بیشتر خود باشگاه‌ها در این زمینه دارند آسیب می‌بینند.

سهرابی افزود: در فوتسال ۱۴ قانون وجود دارد مثل لباس ،بازیکن ،تور و.... که داوری هم جزو همین ۱۴ قانون است. امسال داوران ما از لحاظ تشخیص در خطاها مشکل نداشتند. بزرگ‌ترین مشکلی که داوران ما دارند بحث مماشات و کنار آمدن در اعتراض بازیکنان و مربیان است. امسال سعی می‌کنیم با این موضوع برخورد جدی صورت گیرد و از داورانی در سال آینده برای لیگ استفاده خواهیم کرد که قاطع باشند و اجازه ندهند حواشی زمین در تصمیم آنها تأثیر داشته باشد.

وی در پایان گفت: ان‌شاءالله قبل از برگزاری لیگ ۹۸-۹۷  از تمام داوران مجدداً تست‌های آموزشی و بدنی گرفته می‌شود درصورتی‌که آنها بتوانند در این دوره‌ها حدنصاب آزمون را که کمیته داوران مشخص کرده به‌دست بیاورند در لیگ برتر از آنها استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/ا

نظر شما