شناسهٔ خبر: 24261503 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با برگزاری یک رزمایش؛

آمریکا و اسرائیل یک جنگ جامع را شبیه‌سازی می‌کنند

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، مانور نظامی گسترده آمریکا و این رژیم از چهارم مارس آینده آغاز و تا پانزدهم همان ماه ادامه می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اظهار کرد: در هفته‌های اخیر آمادگی‌ها برای آغاز مانور نظامی مشترک اسرائیل و آمریکا آغاز شده و به مراحل پایانی خود نزدیک شده است.

آویخای ادرعی در بیانیه‌ای گفت، نیروهای امنیتی امروز (جمعه) آمادگی‌های اصلی را آغاز کردند که شامل استقرار نظامی در مناطق مختلف اراضی اشغالی و تمریناتی به منظور آغاز این مانور بزرگ میان ارتش اسرائیل و «فرماندهی حوزه اروپای ارتش آمریکا» می‌شود.

براساس آنچه در این بیانیه آمده، این تمرینات به منظور هماهنگی و همکاری بیشتر میان ارتش اسرائیل و آمریکا جهت بالا بردن آمادگی دفاعی در رویارویی با تهدیدهای موشکی انجام می‌شود.

این رزمایش «جونیپر کبرا» نام دارد و آخرین بار ژوئن ۲۰۱۶ با حضور بیش از سه هزار نفر از نیروی ملی آمریکایی برگزار شده بود.

این رزمایش نظامی از سال ۲۰۰۱ برای نهمین بار است که برگزار می‌شود و رزمایش امسال بزرگ‌ترین تمرین مشترک ارتش اسرائیل و فرماندهی اروپای ارتش آمریکا به حساب می‌آید.

آویخای ادرعی در ادامه گفت: این تمرینات به منظور همکاری نزدیک نیروهای آمریکایی با سامانه پدافند هوایی اسرائیل برای حفاظت از حریم هوایی اسرائیل صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در این تمرین، بیش از ۲۵۰۰ سرباز آمریکایی که در اروپا فعالیت می‌کنند و حدود ۲۰۰۰ سرباز از پدافند هوایی اسرائیل و یگان‌های لجستیک و پزشکی و دیگر بخش‌ها مشارکت می‌کنند.

این مقام رژیم صهیونیستی اظهار کرد: این تمرین شبیه سازی سناریوی ورود نیروهای آمریکایی به اسرائیل و همکاری میان دو طرف در ماموریت حفاظت از حریم هوایی است. نیروها برای سناریوهای احتمالی تهدیدهای موشکی در جبهه‌های مختلف با کمک سامانه‌هایی آماده می‌شوند که این سامانه‌ها شبیه سازی شده سامانه‌های "حتس" اسرائیل، گنبد آهنین، پاترویوت و فلاخن داوود است که در آوریل ۲۰۱۷ وارد مرحله خدمات عملیاتی شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما