شناسهٔ خبر: 24261485 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

لاریجانی:

عده‌ای هنرمندانه دنبال تخریب و مسئله‌سازی هستند/ ترس دشمنان از ایران به دلیل دفاع مقدس است

فارس

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده‌ای هنرمندانه دنبال تخریب و مسئله‌سازی هستند، گفت: برای برون‌رفت از مشکلات باید وفاق داشته باشیم؛ این وفاق یک محور دارد و آن ولایت فقیه است.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین:‌ علی لاریجانی پیش از ظهر امروز امروز در مراسم ختم پدر شهیدان عبوری در حسینیه شاهزاده حسین ساری با اشاره به اینکه پدر شهیدان عبوری در زندگی خودش با هدف و آرمانش زندگی کرده است، اظهار کرد: پدر شهیدان عبوری راه درست را تشخیص داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فردی که سه فرزندش را در راه انقلاب تقدیم کرد بی‌شک تربیت درستی در زندگی داشته است و نقش مادر شهید بسیار اثرگذار بوده است، اضافه کرد: قدر و منزلت این افراد را باید دانست.

لاریجانی ادامه داد: وقتی ما فرزندان خودمان را به جبهه می‌فرستیم و شهدای مدافع حرم داریم برای افراد دنیوی معنایی ندارد، زمانی که حضور شهدای مدافع حرم کشور را عطرآگین می‌کردند غربی‌ها می‌گفتند که شما پول می‌دهید، آنها شناخت کافی نداشتند، با این فرهنگ آشنا نیستند و برخی‌ها که می‌فهمند خودشان را به راه دیگر منصرف می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مسئله مرگ آگاه جز متن زندگی یک مسلمان است، انسان باید روز یک بار به فکر مرگ بیافتد، افراد زرنگ و فهمیده کسانی هستند که همیشه به یاد مرگ باشند، در روایاتی که از معصومین آمده است، شما در هنگام نماز فکر کنید که آخرین نماز شما است.

لاریجانی ادامه داد: در حال حاضر وارد چهلمین سال وارد انقلاب شدیم، در این مدت مسائل و مشکلات زیادی داشتیم و هر کدام می‌توانست جامعه را دگرگون کند ولی چه چیزی باعث حفظ کشور شد، همین بحث مجاهدت در راه خدا بود، از دست دادن شهیدان عبوری برای خانواده مصیبت بود ولی زندگی با مقوله مجاهدت استقامت و عزت نفس به خانواده می‌دهد.

وی ادامه داد: روحیه شهادت‌طلبی نصیب هر کشوری نمی‌شود و باید قدر این روحیه را دانست، کم مشکل نداشتیم و نداریم، در حال حاضر در مسائل منطقه‌ای چه قدر توطئه انجام می‌شود، حرف می‌زنند و شرارت می‌کنند ولی به واسطه دفاع مقدس و حضور پرشور مردم اقدامی برعلیه کشور نمی‌توانند انجام دهند.

لاریجانی با اشاره به شهادت رزمندگان و تقدیم این همه جانباز و خسارت بسیار سنگین مالی،گفت: دستاوردهای دفاع مقدس این بود که جرات تعرض به کشور را ندارند، امنیت پایدار امروز را مدیون مقاومت دفاع مقدس هستیم، دشمنان جرات تعرض را ندارند به دنبال حرکات ایذایی هستند، اما درگیر نمی‌شوند، هشت سال مقاومت مردم درسی بزرگ به آنها داد، ملت و کشور را صیانت کرده است.

وی خاطر نشان کرد: همین امر در جهات دیگر هم تاثیرگذار است، باید کار و تلاش کنیم، اینکه رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دامت برکات و بر مدیریت جهادی تاکید می‌کند، مقصودشان این است که با روحیه جهادی یعنی با همه هستی کار کنیم.

لاریجانی یادآور شد: این جلسات جلسات ذکر است، ما برای رحلت مسؤولیت‌شناس جمع شدیم، روحیه این مرحوم این است که حس حال ما این باشد که به وظیفه امروز خودمان توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: با این مخاطراتی که در منطقه مواجه هستیم از شکل پنهان خارج شده است، ائتلافی بین کشورهای زبون منطقه با رژیم صهیونیستی و آمریکا به وجود آمده است، وزیر خارجه آمریکا قبلا گفته و الان هم گفت؛ که مسؤولان سعودی بارها از ما خواستند ایران را بمباران کنیم و این حرف توسط دیگر مسؤولان سعودی مطرح شده است،امروز گستاخ‌تر حرف‌شان را می‌زنند، ائتلاف بین سعودی‌ها، آمریکا و رژیم صهیونیستی است و آنها دنبال مسئله‌سازی هستند.

لاریجانی یادآور شد: ایران دنبال امپراطوری نیست، ما هدف مشخص داریم و نمی‌خواهیم رژیم صهیونیستی در جهان سیطره پیدا کند، من به کشورهای منطقه می‌گویم کی ایران به شما حمله کرد، اما شما به صدام کمک کردید و علیه ما جنگید ولی ما تلافی نکردیم، ما دنبال آزادی تفکر اسلامی است، اما برخی از کشورهای منطقه دچار غفلت می‌شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشورهای خارج از منطقه دشمن ما و شما هستند، آنها به دنبال منافع و دریافت انرژی هستند،آنها نمی‌خواهند منطقه را از دست بدهند.

وی با بیان اینکه تروریسم از ایران ضربه خورده است، ایران نقش بسیار زیادی در ضربه زدن به تروریسم داشت، گفت: غربی‌ها دنبال ماجراجویی هستند، من از بعضی سران کشورهای منطقه شنیدم که تروریست‌ها را با ادوات خودشان جابه‌جا می‌کنند، نمی‌خواهند منطقه آرامش داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلاتی که در کشور وجود دارد، افزود: تخریب خیانت است، مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد، ولی برای رفع مشکلات باید انسجام داشته باشیم.

وی اضافه کرد: عده‌ای هنرمندانه دنبال تخریب و مسئله‌سازی هستند، برای برون‌رفت از مشکلات باید وفاق داشته باشیم، این وفاق یک محور دارد و آن ولایت فقیه است، کسی که فکر می‌کند بدون ولایت فقیه کشور به انسجام می‌رسد اشتباه فکر می‌کند.

لاریجانی ادامه داد: باید قدردان ولایت فقیه باشیم، وفاق ما باید از عمق فکری برخوردار باشد، رهبر انقلاب اسلامی هوشمندانه و انقلابی زمینه و وفاق را ایجاد کرده‌اند.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای ایجاد انحراف از مفاهیم دینی، گفت: این ایجاد انحراف از گذشته هم وجود داشته است، در اوایل انقلاب هم بوده است، دشمن تلاش دارد که روحانیت را از ما بگیرد و به دنبال ایجاد خلأ در کشور است، امام راحل بر حفظ روحانیت و مرجعیت تاکید داشتند.

لاریجانی تصریح کرد: بحث اقدامات جهادی که رهبر انقلاب اسلامی گفتند را باید جدی بگیریم از استانداران درخواست داریم که نسبت به استفاده نیروهای جوان اقدام کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه مشکلات در کشور پیچیده شده است، گفت: مشکلات کشور راه حل یک‌خطی ندارد و نیاز به همدلی مسؤولان دارد.

وی اضافه کرد: مشکلات متنوع در کشور وجود دارد، بحران آب در کشور جدی است، مشکل اشتغال و بیکاری، بدنه حجیم دولت هم از مشکلات کشور است، پول نفت و مالیات خرج ادارات کشور می‌شود.

لاریجانی افزود: مشکلات کشور راه حل یک خطی ندارد، این افراد می‌خواهند ذهن جامعه را منحرف کنند، مجموعه اقدامات نیاز داریم، در کشور ظرفیت‌های بالقوه وجود دارد که هنوز بالفعل نشده است و اگر تبدیل شود مشکلات حل می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما