شناسهٔ خبر: 24261483 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

گزارش/

پارس جنوبی - تراکتورسازی؛ تیمِ خسته ساغلام مقابل شاگردان تارتار/ خروج از بحران یا اولین شکست مرد «تُرک» در لیگ برتر؟

نصر: تیم فوتبال تراکتورسازی در دیداری خارج از خانه به مصاف پارس جنوبی جم می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در چارچوب دیدارهای هفته 24 لیگ برتر از ساعت 15:30 فردا، در ورزشگاه تختی جم به مصاف پارس جنوبی این شهر می‌رود.

پارس جنوبی جم که در ابتدای فصل عملکرد خوبی داشته و روند خوب خود را تا پایان نیم فصل نخست حفظ کرد اما در نیم فصل دوم نتایج چندان مناسبی کسب نکرده است. این تیم در دور برگشت لیگ هفدهم، یک برد، 5 تساوی و 2 شکست تجربه کرده است تا در 3 هفته اخیر به رده پنجم جدول سقوط کند. این تیم در هفته‌های گذشته بین 3 رده نخست قرار داشته است.

تیم میزبان پیش از آغاز هفته 24، 37 امتیازی بوده و در رده پنجم جدول قرار دارد. این تیم در صورت پیروزی مقابل تراکتورسازی می‌تواند به ناکامی ذوب‌آهن، فولاد و سایپا امیدوار باشد تا به رده دوم جدول صعود کند. شکست مقابل شاگردان ساغلام نیز می‌تواند پارس جنوبی را به رده هفتم جدول برساند.

تراکتورسازی نیز با کسب 28 امتیاز از 23 بازی گذشته، در رده دهم جدول قرار گرفته و در صورت پیروزی مقابل میزبان خود، می‌تواند به صعود 2 پله‌ای و قرار گرفتن در رده‌های تک‌رقمی امیدوار باشد. با توجه به شرایط جدول، تراکتورسازی در صورت شکست یا تساوی مقابل پارس جنوبی نیز در رده دهم جدول باقی خواهد ماند.

نتایج تراکتورسازی که منجر به ایجاد تغییرات در کادر فنی این تیم شد، در بازی‌های اخیر لیگ برتر بهبودیافته و سرخ‌پوشان از زمان حضور ساغلام در تراکتورسازی، 2 برد و یک تساوی تجربه کردند. علی رغم نتایج خوب تراکتورسازی با ساغلام در لیگ برتر، این تیم در لیگ قهرمانان آسیا نتایج ضعیفی کسب کرده است.

سرخ‌پوشان در 5 هفته اخیر، 2 برد، 2 شکست و یک تساوی تجربه کرده‌اند که 2 پیروزی این تیم مربوط به 2 دیدار اخیرشان می‌شود. از نکات قابل توجه در رابطه با جایگاه تراکتورسازی در جدول، می‌توان به حضور این تیم در رده‌های دو رقمی جدول اشاره کرد. تراکتورسازی در 23 هفته گذشته تنها در 5 هفته موفق شده در رده‌های تک‌رقمی قرار بگیرد که در بهترین شرایط، این تیم برای 2 هفته متوالی (هشتم و نهم) در رده هفتم جدول حضور داشته است.

در آن سوی میدان پارس جنوبی جم نتایج خوبی کسب کرده و در بین 3 رده‌بالای جدول بوده اما در 3 هفته اخیر به رده پنجم جدول سقوط کرده است. این تیم در 5 بازی اخیر یک برد، 3 تساوی و یک شکست تجربه کرده است. پارس جنوبی در آخرین خود با نتیجه دو بر یک و در دیداری خارجی مقابل سپیدرود رشت به پیروزی رسیده است.

با توجه به تعطیلی مسابقات لیگ برتر، باید دید پارس جنوبی جم موفق خواهد شد روند قبلی خود را در پیش گرفته و به رده‌های بالاتر جدول صعود کند یا این شاگردان ساغلام خواهند بود که ۳ امتیاز دیدار مقابل پارس جنوبی را کسب می‌کنند.

تراکتورسازی و پارس جنوبی جم تاکنون یک بار با هم بازی کرده‌اند که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسیده است. در این دیدار که هفته نهم لیگ هفدهم در تبریز برگزار شده است، مدافعان تراکتورسازی 2 بار گلزنی کردند، عارف آغاسی در دقیقه 56 به اشتباه دروازه تیم خودی را باز کرده و 3 دقیقه بعد، محمد ایران پوریان این گل را جبران کرد تا دیدار 2 تیم با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

قضاوت این دیدار که از ساعت 15:30 در ورزشگاه تختی جم برگزار می‌شود، بر عهده علی صفایی خواهد بود.

 انتهای پیام/

نظر شما