شناسهٔ خبر: 24260973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حل مشکلات کشور با وفاق ملی

رئیس مجلس در ساری: مشکلات کشور با مدیریت جهادی و وفاق ملی مبتنی بر عمق فکری برطرف می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی لاریجانی در مراسم سومین روز درگذشت مرحوم حاج حسن عبوری پدر شهیدان عبوری در حسینیه شاهزاده حسین شهرستان ساری با بیان اینکه آمریکا دنبال توطئه در ایران و منطقه است و دشمنی آنها از شکل پنهان به صورت آشکار درآمده است،گفت: ولایت فقیه مظهر وفاق ملی در کشور است و حفظ انسجام و وفاق ،نقشه های استکبار را می تواند خنثی کند.

وی افزود: رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری سبب ایجاد همدلی بین جریانات و گروه‌های مختلف بوده و خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توطئه دشمنان علیه ایران همچنان ادامه دارد، گفت:‌ روحیه مقاومت مردم ایران سبب شده است دشمن جرأت نکند به کشور خدشه‌ای وارد کند.

علی لاریجانی گفت: کشورهای استعمارگر در مجامع بین المللی اینگونه قلمداد می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران به دنبال امپراطوری است اما ایران به دنبال ایجاد امپراطوری‌ نیست چرا که آن دوران به سر آمده است.

رئیس قوه مقننه خطاب به برخی کشورهای هم‌پیمان آمریکا و اسرائیل در منطقه، گفت: در حالیکه برخی از این کشورها به صدام برای افروختن آتش 8 سال جنگ علیه کشورمان کمک کردند ایران هیچگاه به کشورهای منطقه تجاوز نکرده است چرا که ما به دنبال تقویت فرهنگ مقاومت و روحیه اسلامی در کشورهای منطقه هستیم.

وی افزود: کشورهای منطقه باید بدانند ما همسایه هستیم ولی آمریکا و اسرائیل به دنبال ماجراجویی و دستیابی به هدف‌های مادی و منابع انرژی منطقه هستند .

لاریجانی گفت: جنگ 8 ساله بیش از هزار میلیارد دلار به کشور ما خسارت زد اما دفاع مقدس با دستاوردهای چون ایجاد روحیه مقاومت ،مجاهدت و فرهنگ ایثار و پایداری در ملت ایران برای ما ارزشمند بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امنیت پایدار و عزت ملی و استقلال امروز جامعه به برکت روحیه مقاومت، ایثار و شهادت ملت ایران بوده است.

وی با بیان اینکه مشکلات اساسی کشور اکنون در حوزه اشتغال و مسائل اقتصادی است، بیان کرد: بخش اعظمی از درآمدهای کشور صرف حقوق کارکنان  و بخش کمی از آن برای آبادانی کشور هزینه می‌شود اما در کشور ظرفیت‌های بالقوه فراوانی وجود دارد که باید بالفعل شود.

علی لاریجانی با تأکید بر اینکه مدیریت جهادی که رهبری بر آن تأکید دارند باید جدی گرفته شود گفت: نیروی جوان و فعال باید به کار گرفته شود تا با جان و دل برای آبادانی ایران اسلامی تلاش کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده‌ای در داخل کشور هنرمندانه دنبال تخریب، مسئله‌سازی و اختلاف‌افکنی هستند، گفت: اختلاف‌نظر نباید تبدیل به دشمنی شود چرا که اختلاف‌نظر نوعی خیانت به کشورخواهد بود.

رئیس قوه مقننه از زباله و پسماند به عنوان دو معضل استانهای شمالی یاد کرد و گفت: در بودجه 97 برای حل و مدیریت پسماندها اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

لاریجانی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال مولد و تولید در روستاهای کشور 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات با بهره 6 درصد در نظر گرفته‌ایم، افزود: تا زمانی که تولید در کشور راه نیفتد اشتغال واقعی ایجاد نمی‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تسلیت درگذشت پدر شهیدان عبوری گفت: حاج حسن عبوری انسانی وارسته بود که با هدف و آرمان خود راه را درست تشخیص داد و آنگونه زندگی کرد که ثمرات آن در جامعه مشهود است.

وی با بیان اینکه شهیدان عبوری روحیه آگاهی به مرگ و مجاهدت و عزت نفس را در خانواده خود و مردم مازندران تقویت کرده بودند، یادآور شد: روحیه مجاهدت موهبتی بزرگی است که نصیب هر کشوری نمی‌شود و برای کشورعزت‌آفرین است.

علی لاریجانی امروز در سفر به مازندران ضمن دیدار با خانواده شهیدان عبوری از پروژه در حال احداث بوستان ولایت شهر ساری بازدید کرد.

نظر شما