شناسهٔ خبر: 24260778 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نيروهاي عراقي براي پاکسازي جنوب کرکوک از داعش آماده مي‌شوند

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل  خبرگزاري صدا و سيما، نیرو‌های عراقی برای آغاز عملیات پاکسازی و پیگرد تروریست‌های باقی مانده از گروه وهابی صهیونیستی داعش در جنوب کرکوک آماده می‌شوند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، نیرو‌های عراقی خود را برای تعقیب عناصر باقیمانده داعش که در جنوب غربی کرکوک و مناطق دیگر پنهان شده اند آماده می‌کنند. این اقدامات پس از آن صورت می‌گیرد که به گفته فرماندهان نظامی، تهدیداتی از طرف تروریست‌های باقیمانده داعش علیه امنیت و ثبات احساس شد و آنچه اخیرا در الحویجه علیه نیرو‌های بسیج مردمی صورت گرفت زنگ خطر را به صدا در آورد که نشان داد برای پایان دادن به این تهدید باید به صورت فوری وارد عمل شد.
ابوضیاء الصغیر از فرماندهان نیرو‌های بسیج مردمی گفت: «این عملیات با قدرت ادامه خواهد داشت تا سراسر این منطقه و همه روستا‌ها مورد بازرسی قرار بگیرد تا جان ساکنان آن‌ها تضمین شود.»
رویارویی با بقایای داعش که از روش جنگ چریکی استفاده می‌کنند به گفته کارشناسان امنیتی به تلاش‌های اطلاعاتی بیشتر نیاز دارد تا به تلاش‌های نظامی، و باید به اقدامات بازرسی و پاکسازی مناطق نا امن به ویژه در مناطقی که ساکنان آن‌ها در حال بازگشت به خانه‌های خود هستند ادامه داد.
هیثم الخزعلی تحلیلگر مسائل امنیتی گفت: «وجود کسانی که تهدیدی برای امنیت به شمار می‌آیند اجرای این عملیات را برای مقابله با بقایای داعش ضروری می‌کند چرا که آن‌ها به تاکتیک گرگ‌های تنها روی می‌آورند و به اجرای عملیات در مناطقی که تا حدودی امن هستند اقدام می‌کنند.»
نیرو‌های بسیج مردمی و ارتش عراق و پلیس فدرال خود را برای آغاز عملیاتی گسترده در الحویجه به منظور تعقیب بقایای داعش آماده می‌کنند و همزمان تحقیقات در خصوص حادثه الحویجه ادامه دارد. از بین بردن داعش در عراق برای پایان دادن به تهدیدات این گروه در برخی مناطق که فضایی مناسب برای رشد دوباره هسته‌های آن دارد کافی نبوده است و اگر عملیات اطلاعاتی برای خشکاندن ریشه‌های آن‌ها وجود نداشته باشد این تهدیدات جدی‌تر خواهد شد.

نظر شما