شناسهٔ خبر: 24260559 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

تولیت آستان قدس رضوی:

جوانان به خاطر دغدغه اقتصادی ازدواج را به تأخیر نیندازند

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: امیدواریم مشکل ازدواج، اشتغال و مسکن همه جوانان حل شود اما جوانان باید توجه داشته باشند که به خاطر این دغدغه ها ازدواج را به تأخیر نیندازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، شامگاه پنج شنبه در مراسم افتتاحیه دهمین کاروان ازدواج دانشجویی کشور که با حضور 800 زوج دانشجو در محل رواق مطهر حضرت زهرا(س) بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به این که تمام انسان ها به دنبال الگوگیری برای زندگی خود هستند تا بتوانند خود را به جایگاه الگویی برای دیگران برسانند، اظهار کرد: در آیات قرآن کریم نیز به این ویژگی انسان توجه شده و پیامبر اکرم(ص) بهترین الگو برای مؤمنان معرفی شده اند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: کسی که خودش سلامت روحی و اخلاقی داشته باشد، می تواند به الگویی برای دیگران تبدیل شود و یکی از رموز این فرآیند، ازدواج سالم و توأم با شناخت است.

وی با بیان این که خداوند در قرآن کریم، همسر انسان را از وجود خود او معرفی می کند، به آیه شریفه «وَ مِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَيْها» اشاره و خاطرنشان کرد: همسر انسان همدل، همراز و همفکر اوست تا راه پیش روی آن ها در زندگی به خوبی پیموده شود و زوجین مددکار یکدیگر باشند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: امروز برخی جریان ها با روش های مختلف برای به حاشیه راندن مسأله ازدواج در تلاش هستند چرا که ازدواج عاملی است که تشکیل جامعه سالم به آن بستگی دارد؛ جامعه ای که اساس آن اخلاق، معنویت و عدالت است. این ویژگی ها همان عناصری است که در زندگی امیرمؤمنان(ع) و حضرت زهرا(س) وجود داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که پیوند ازدواج، اجتماع کوچک اما پر معنا و پر رمز و راز خانواده را تشکیل می دهد، بر الگو بودن زندگی امیرمؤمنان و حضرت زهرا(س) برای زوجین جوان در تمام ادوار تاریخ تأکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که رفتار شخصیت های الگوی دینی معاصر با خانواده شان الگویی مناسب برای زوج های جوان است، خاطرنشان کرد: شما اگر متن نامه امام راحل به همسرشان را که از ترکیه برای ایشان فرستادند، خوانده باشید، فکر می کنید یک جوان 20 ساله چنین نامه عاشقانه ای برای همسرش نوشته است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: آرامش زندگی انسان در پرتو یک زندگی سالم و خانواده سالم محقق می شود. امیدواریم ان شاءالله مشکل ازدواج، اشتغال و مسکن همه جوانان حل شود اما جوانان باید توجه داشته باشند که به خاطر این دغدغه ها ازدواج را به تأخیر نیندازند. همانطور که خداوند وعده داده، وضعیت اقتصادی همه افراد پس از ازدواج بهتر از دوران قبل از ازدواج آن هاست و این نکته باید مورد توجه جوانان باشد./820/پ۲۰۲/ب۱

نظر شما