شناسهٔ خبر: 24260314 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ممنوعیت پروازهای بین المللی فرودگاه اربیل به زودی برداشته می‌شود

R1012128/P1012122/S7,81,85/CT10

کنسول ایران در استان سلیمانیه عراق گفت، ممنوعیت دولت عراق در زمینه پروازهای بین المللی به مبدا و مقصد فرودگاه های اربیل و سلیمانیه به زودی برداشته خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری کردستان 24، کنسول ایران در استان سلیمانیه عراق گفت، ممنوعیت دولت عراق در زمینه پروازهای بین المللی به مبدا و مقصد فرودگاه های اربیل و سلیمانیه به زودی برداشته خواهد شد.

سعدالله مسعودیان، گفت، با کاهش تنش ها بین اربیل و بغداد هر دوی این فرودگاه ها به زودی به روی پروازهای بین المللی باز خواهند شد.

این دیپلمات ایرانی اظهار داشت: «تا جایی که من اطلاع دارم، پیشرفت خوبی بین (اربیل و بغداد) در سطوح فنی به دست آمده است. وی افزود، فرودگاه های اربیل و سلیمانیه «در مدتی کوتاه» بازگشایی خواهند شد.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به برقراری مجدد پروازها از سلیمانیه به تهران گفت: «مسائل میان اربیل و بغداد بر سر گذرگاه های مرزی و فرودگاه ها حل و فصل شده است... جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای حل مسائل میان اربیل و بغداد و تثبیت وضعیت منطقه به کار خواهد بست.»

وی در خصوص روابط ایران با اقلیم کردستان هم تاکید کرد که «روابط طرفین با قدرت قبلی ادامه خواهد داشت و توسعه بیشتری خواهد یافت.»

مسعودیان خاطر نشان کرده نشست مفیدی بین نخست وزیر اقلیم کردستان و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست امنیتی مونیخ انجام شده است.

بغداد روز 29 سپتامبر یعنی چند روز پس از برگزاری رفراندوم استقلال در اقلیم کردستان، پروازهای بین المللی به مقصد و مبدا فرودگاه های اربیل و سلیمانیه را ممنوع کرد. این ممنوعیت تاثیر زیادی بر اقتصاد منطقه داشته و بسیاری از شرکت های خارجی و داخلی را ناگزیر ساخته تا دفاتر و فعالیت های خود را تعطیل کنند.

انتهای پیام/131

نظر شما