شناسهٔ خبر: 24260141 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

اروپا ژنرال‌های ارتش میانمار را تحریم می کند

دو دیپلمات اروپایی اعلام کردند، اتحادیه اروپا فرایند آماده‌سازی تحریم‌ها علیه ژنرال‌های ارتش میانمار را در ارتباط با کشتار مسلمانان روهینگیا آغاز می‌کند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / به گزارش خبرگزاری رویترز، یک دیپلمات اعلام کرد، وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا از فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی این اتحادیه خواهند خواست تا تدابیر تنبیهی علیه اعضای بلندپایه ارتش میانمار به علت نقض حقوق بشر اعلام کند.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا همچنین از موگرینی و سرویس روابط خارجی این اتحادیه خواهند خواستند تا راه‌های افزایش تحریم‌های تسلیحاتی مربوط به دهه ۱۹۹۰ اتحادیه اروپا بر میانمار را که همچنان به قوت خود باقیست مورد بررسی قرار دهند.

این دیپلمات‌ها اعلام کردند، درباره اسامی ژنرال‌هایی که هدف این تحریم‌ها قرار خواهند گرفت گفتگویی نشده است، اما آمریکا ماه دسامبر اعلام کرد مائونگ مائونگ سوئه ژنرال متهم به دست داشتن در سرکوب اقلیت روهینگیا در ایالت راخین را تحریم می‌کند. فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا اغلب با واشنگتن هماهنگ می‌شود.

در بیانیه‌ای که پیش بینی می‌شود در نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا منتشر شود این اتحادیه بار دیگر خواستار آزادی خبرنگاران خبرگزاری رویترز خواهد شد که ۱۲ دسامبر به اتهام جاسوسی و افشای اطلاعات محرمانه در میانمار بازداشت شدند.

سخنگوی دولت میانمار و سخنگوی ارتش این کشور درباره این تصمیم اتحادیه اروپا اظهار نظری نکرده‌اند./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها:

نظر شما