شناسهٔ خبر: 24259997 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

کتاب «امام کاظم(ع) شعله خاموش» رونمایی شد

ثناگویی و ستایش اهل‌بیت(ع) توسط نویسنده مسیحی

ترجمه کتاب «امام کاظم(ع) شعله خاموش» با حضور آیت‌الله علوی گرگانی رونمایی شد.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) علی بابیزان مدیر موسسه فرهنگی پژوهشی امام کاظم(ع) در دیدار آیت‌الله علوی گرگانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار کرد: کتاب ارزشمند «امام کاظم شعله خاموش» محتوای قابل‌ تأمل و تفکر داشته که به سفارش سازمان فرهنگ و ارتباطات جمهوری اسلامی ترجمه‌ شده است.

وی با تأکید بر ویژگی این کتاب افزود: دو ویژگی مهم کتاب امام کاظم(ع) شعله خاموش که آن را از سایر کتب مستثنی کرده است ویژگی نخست این بوده که نویسنده‌ لبنانی که به حضرت مسیح پیامبر گرایش دارد، در این کتاب به ثناگویی و ستایش اهل‌بیت(ع) و به‌ویژه امام کاظم(ع) پرداخته که در نوع خود بسیار قابل‌ توجه است و ویژگی دیگر اینکه از ابتدا بنای کار در موسسه علمی پژوهشی امام کاظم(ع) تحقیق پژوهش حول محور امام موسی بن جعفر(ع) و ترویج مفاهیم و سیره آن حضرت بوده که پس از مطرح‌ شدن این موضوع در شورای پژوهشی این کتاب ترجمه شد.

بابیزان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در راه ترجمه این اثر بیان کرد: زحمت ترجمه این کتاب پرمحتوا بر دوش فرهیختگانی همچون سلماسی استاد برجسته حوزه و دانشگاه بوده و بستر مناسبی فراهم‌ شده تا جوانان جویای معارف اهل‌بیت(ع) عصمت و طهارت(ع) با مراجعه به این آثار به‌صورت فزآینده‌ای به این مکتب غنی نزدیک شده و از مفاهیم آن بهره‌مند شوند.

مدیر موسسه فرهنگی پژوهشی امام کاظم(ع) خاطرنشان کرد: در این اثر جملات و حالات عاطفی و عرفانی از امام هفتم شیعیان به صورت فاخر بیان شده و فضای حاکم و شاکله آن را تشکیل داده که منبع ارزشمندی برای علاقه‌مندان به این حوزه است.

بابیزان عنوان کرد: این کتاب توسط مؤلف مسیحی نوشته شده و در زمینه ترجمه بیشترین هم و غم مترجمین ما پایبندی بر دقت و ظرافت‌های موجود در آن بوده تا اصول متقن ادبیات عرب و حالات عاطفی حاکم بر کتاب به‌طور دقیق رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: امید است این کتاب با دعای خیر بزرگانی همچون آیت‌الله علوی گرگانی با استقبال پرشور جوانان قرار گرفته و مفاهیم آن در جامعه منتشر شود.

این کتاب توسط سلیمان کتانی نویسنده و ادیب برجسته و مشهور لبنانی مسیحی مذهب نوشته‌ شده است.

نظر شما