شناسهٔ خبر: 24259895 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

امروز ترامپ بزرگترین بسته تحریم علیه کره شمالی را اعلام می کند

خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از مقام های ارشد دولت امریکا نوشت، انتظار می رود دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا امروز در جریان سخنرانی برای کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کاران (CPAC) از بزرگترین بسته تحریم ها علیه کره شمالی پرده برداری کند و وزارت خزانه داری نیز ساعاتی پس از آن جزئیات این تحریم ها را منتشر کند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /یک مقام ارشد دولت امریکا که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفت، این اقدام های تنبیهی "بزرگترین بسته تحریم های جدید علیه رژیم کره شمالی" است.

مایک پنس، معاون ترامپ در جریان سفر دو هفته پیش خود به توکیو و پیش از عزیمت به کره جنوبی اشاره ای به این تحریم ها کرده بود و خبر داده بود که به زودی اعلام می شوند.

کان سوک هو، نماینده مجلس کره جنوبی دیروز مدعی شد، ذخیره ارزی کره شمالی تحت فشارهای جهانی و تحریم ها رو به پایان است. وی گفت، به نظر می رسد به دلیل همین موضوع است که کره شمالی در روزهای اخیر روی خوش به کره جنوبی نشان داده است و اگر تحریم های اقتصادی علیه کره شمالی سفت و سخت ادامه یابد خزانه ارزی این کشور تا ماه اکتبر خالی خواهد شد.

دفتر مایک پنس نیز چهارشنبه گذشته خبر داد، وی برنامه ای برای دیدار محرمانه با مقام های کره شمالی در المپیک زمستانی پیونگ چانگ داشته که در لحظه آخر از سوی کره شمالی لغو شده است.

کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی و کیم یونگ نام مرد شماره دو این کشور که قرار بوده با پنس ملاقات کنند، در راس هیاتی برای حضور در المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ و دیدار با مقام های کره جنوبی به این کشور سفر کرده بودند.

لغو این دیدار در حالی است که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی برای سفر به پیونگ یانگ دعوت کرده است.

نزدیکی دو کره و ظهور نشانه های کاهش تنش در روابط این دو کشور در حالی است که آمریکا خواستار افزایش حداکثری فشار بر کره شمالی است.

دفتر پنس افزود، پیونگ یانگ علت لغو این دیدار را نارضایتی از اعلام تحریم های جدید علیه این کشور از سوی پنس و همچنین دیدار وی با فراریان کره شمالی عنوان کرده است. / ایرنا

نظر شما