شناسهٔ خبر: 24259841 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تبریز|‌ به دنبال تبدیل تبریز به قطب سوم خودروسازی کشور هستیم

R7887/P1494/S6,47/CT12

استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: تبریز زمینه و سابقه خوبی درصنعت قطعه سازی دارد؛ از این رو به دنبال تبدیل تبریز به قطب سوم خودروسازی کشور هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در حاشیه بازدید از دو واحد خودروسازی اظهار داشت: خوشبختانه قطعه ساز و خودرو سازهای موفقی در آذربایجان‌ شرقی وجود دارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با تشکیل انجمن کنسرسیوم خودروسازی در استان موافقت کرده است که در صورت تحقق این امر، شاهد اشتغال بسیاری را جوانان خواهیم بود.

وی با تاکید بر لزوم توسعه حمل و نقل استان، ادامه داد: حمل و نقل یکی از محورهای توسعه و زیر بنای استان است، از این رو باید نوسازی ناوگان حمل و نقل در اولویت قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وجود تعداد قابل توجهی از ناوگان فرسوده در استان، بیان کرد: خوشبختانه آذربایجان شرقی در راستای نوسازی از ظرفیت مناسبی برخوردار است، ما نیز باید رفع مشکلات بانکی، بیمه و  مالیات را در اولویت قرار داده و حمایت‌های لازم از خودروسازان انجام شود.

خدابخش در ادامه تصریح کرد: واحدهای خودروساز استان در کنار افزایش ظرفیت تولید، باید تنوع تولیدات خود را هم افزایش دهند تا بتوانیم حمایت‌های لازم را از این صنعت جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت آذهایتکس به‌عنوان یکی از شرکت‌های مورد تائید در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی انتخاب شده است، افزود: برای پاسخ‌گویی به نیاز استان، این شرکت باید هرچه سریع‌تر ظرفیت تولید خود را افزایش دهد و ما نیز وظیفه داریم که مشکلات اداری آن را حل و فصل کنیم.

انتهای پیام/ ع

نظر شما