شناسهٔ خبر: 24259814 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشهد| درک عظمت فاطمه زهرا(س) به منزله درک "لیله‌القدر" است

R41347/P1357/S6,1188/CT11

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: براساس آیات و روایات اگر کسی فاطمه زهرا(س) را شایسته و بایسته بشناسد لیله القدر را درک کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، آیت الله حسن عالمی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی و در جمع زائران و مجاوران اظهار داشت: در مورد لیله‌القدر سخنان زیادی شنیده‌ایم مبنی بر اینکه به قول قرآن مجید، فضیلتش از هزار ماه بیشتر است. امام صادق(ع) در روایتی می‌فرمایند، "لیله‌القدر" تفسیر واقعی‌اش حضرت فاطمه(س) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ایشان سپس می‌فرمایند اگر کسی فاطمه زهرا(س) را شایسته و بایسته بشناسد، لیله القدر را درک کرده است در فضیلت این شب روایات متعددی داریم که خداوند عالم زندگی انسان‌ها را در این شب رقم می‌زند و گناهان انسان‌ها را می‌بخشد و می‌آمرزد.

عالمی افزود: در این روایت شریفه، امام صادق(ع) لیله القدر را با حضرت فاطمه زهرا(س) تطبیق داده است تمام وعده‌های الهی برای بندگان در لیله القدر را کسی که حضرت فاطمه را شناخته، درک کرده و این مهم بیانگر این است که باید برای معرفت فاطمه زهرا(س) تلاش کنیم. امام باقر(ع) نیز روایت دیگری در این زمینه دارند که حضرت فرمودند ذکری بالاتر برای پروردگار عالم از تسبیح فاطمه زهرا(س) نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه فرشتگان نور هستند و در حکمت و فلسفه نیز عنوان شده که فرشتگان مثل جسم انسان نیستند بیان کرد: در عین اینکه فرشتگان نور هستند، از نور فاطمه زهرا(س) چشمانشان از دیدن این نور عاجز است و این مسئله در روایات ذکر شده است.

عالمی تصریح کرد: خداوند عالم به فرشتگان این گونه وحی فرمود که فاطمه زهرا(س) از مخلوقات نورانی من است و او را در آسمان سکونتش دادم و وی را از عظمت و بزرگی خودم خلق کردم.

وی با بیان اینکه روایات فراوان دیگری از این قبیل در مورد حضرت فاطمه زهرا(س) روایت شده است افزود: حضرت علی(ع) می‌فرمایند فاطمه زهرا(س) از ایشان خواستند که مراسم تدفین ایشان توسط شخص امیرالمومنین(ع) در شب هنگام انجام پذیرد و مقبره مبارک ایشان نیز بدون نام و نشان و آثار باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضرت علی(ع) نیز این وصیت را عمل کردند و حضرت فاطمه زهرا(س) را دفن کردند و بعد از دفن، آثار قبر را نیز از میان بردند؛ سپس خاک‌های باقیمانده قبر فاطمه زهرا(س) را از دستان خود جدا کردند و اشک‌های ایشان بر چشمشان جاری شد.

انتهای پیام/ح

نظر شما