شناسهٔ خبر: 24259645 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تعطیلی اجراهای تئاتر برای ایام فاطمیه در هفته ای که گذشت

تهران- ایرنا- به مناسبت عزاداری ایام فاطمیه (س) سالن های اجرای تئاتر به مدت دو روز تعطیل شدند و نمایش های کمدی هم هفته گذشته روی صحنه نرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا در هفته ای که گذشت، نمایش های کمدی به مناسبت ایام فاطمیه اجرایی نداشتند، برخی از مجموعه سالن های دولتی و خصوصی یک و برخی دیگر دو شب تعطیل شدند اما در روزهای عادی نمایش ها بدون هیچ مشکلی به روی صحنه رفت.
در این میان مجموعه تئاتر شهر که نمایش «کارد، ترنج، زلیخا» به کارگردانی احمد ایرانی خواه در تالار سایه، نمایش «باغ وحش شیشه ای» به کارگردانی ندا هنگامی در تالار قشقایی، نمایش «فتوحات گلشیری» به کارگردانی یوسف باپیری در تالار چهارسو، «اهالی هوا» به نویسندگی کارگردانی دیانا فتحی در پلاتو اجرا و تالار اصلی نیز اجرایی ندارد.
تالار وحدت نیز اجراهای دو ماه بهمن و اسفند را به طور کامل به نمایش الیور توئیست به کارگردانی حسین پارسائی اختصاص داده است که در سه نوبت اجرا می شود و ستاره پسیانی نیز در کنار مهناز افشار نقش نانسی را بر عهده گرفت.
همچنین تماشاخانه سنگلج میزبان نمایش های «چیدا» به کارگردانی احسان ملکی و «در مه بخوان» به کارگردانی مسعود طیبی در ماه های پایانی امسال است.
تماشاخانه ایرانشهر هم نمایش های «زندانی خیابان دوم» به کارگردانی مه لقا باقری، «ریچارد سوم» به کارگردانی الهام صحت، «شلتر» به کارگردانی امین میری و «پیانیستولوژی» به کارگردانی محمد نیازی و «فهرست مردگان» به کارگردانی رضا ثروتی و «هجده» به کارگردانی مسعود ترابی را بر صحنه تالارهای خود دارد.
تماشاخانه مولوی نیز دو نمایش دانشجویی «در نیومده» به کارگردانی سعید زارعی و «آنام» به کارگردانی بهروز پناهنده را میزبانی می کند.
در سالن های خصوصی نیز آثار با تغییراتی همراه بوده است برخی نمایش ها به اجرای خود ادامه می دهند و برخی دیگر به کار خود پایان داده اند.
در تماشاخانه پالیز نمایش های «نگاهمان می کنند» به کارگردانی ماه گل کرامتی، «پولانسکی» به کارگردانی محمد میرعلی اکبری و «هنر» به کارگردانی وحید رهبانی اجرا می شوند و در تئاتر مستقل تهران «اگه بمیری» سمانه زندی نژاد بر صحنه است.
پردیس تئاتر شهرزاد نیز میزبان نمایش های «شرقی غمگین» به کارگردانی سعید زارعی، «شیرهای خان بابا سلطنه» به کارگردانی افشین هاشمی و «مرگ و دوشیزه» به کارگردانی سینا راستگو شده است.
اجراها در سالن های مختلف پایتخت ادامه دارد و هر شب تعداد بسیاری از آثار بر صحنه تئاتر تهران در انتظار تماشاگران می نشینند.
فراهنگ**7561**1055

انتهای پیام /*

نظر شما